.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 17:51:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b3 1.8s ] uszczelka pod głowicą
PostNapisane: 31.maja.2011 20:33:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2011 20:18:36
Posty: 6
Witam
Jak widać jestem tu nowy ale nie pot o założyłem ten wątek.

Może i usłyszę słowa ze to byli itp.. Ale zrozumcie mnie po 2 dniowym siedzeniu w garażu niemam więcej pomysłów.

Kilka dni temu zacząłem naprawiać kilka usterek w moim AUDI b3 1.8s z 87r usterek było kilka teraz przyszły cieplejsze dni i trochę gotówki to zaczepem się za naprawę. Mniej więcej historia wyglądała tak ze wracając ze stacji diagnostycznej pękła mi nagrzewnica poczym rozlał się płyn w kabinie następnie zostało wszystko wyjęte umyte wyczyszczone itp. Jak to powinno wyglądać, jedna z ostatnich rzeczy które chciałem zrobić w samochodzie była wymiana uszczelki pod głowicą. Wiec i tak tez zostało zrobione gdy samochód a raczej tapicerka schła to zacząłem rozbierać silnik. Teraz gdy wszystko już jest słodzone nie chce palić. Objawy były takie ze jak jeszcze nie zostało wszystko złożone silnik mechanicznie był już sprawny sprawdziłem czy odpali i coś tam łapał jednak na drugi dzień tez coś łapał jednak Niechciał odpalić. Były robione różne rzeczy już. Podkreślę ze rozrząd wał i rozdzielacz są ustawione na znaki oryginalne audi czyli tak jak to w książce pisze. Co możecie powiedzieć, podsunąć jakieś pomysły, lub rozwiązania.

I takie pytanie czy po rozkręcaniu głowicy zawsze na początku jest problem z odpaleniem? Taki jak w moim przypadku ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2011 21:07:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
kolego tego się nie da czytać :peace:

Najlepiej napisz tak:

Objawy:
1.
2.
3. etc

Co robiłem:
1.
2.
3. etc

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2011 21:32:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2011 20:18:36
Posty: 6
Sory za to ze się tego czytać nie da.
1 rozebranie całego środka czyli motronic wiązki przy stacyjce (wymiana nagrzewnicy ale to nie ma wpływu)
2 wymiana uszczelki pod głowicą,
3 ustawianie rozrządu i zapłonu według znaków audi

Objawi
1 na początku dawał znaki życia ale Si nie uruchamiał
2 później juz się nie uruchamiał
3 iskra jest i to mocna przynajmniej na wykręconej świecy
4 nie zalewa świec (jedna podlewa ale to raczej wina świecy)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: pomocy !! uszczelka pod głowicą
PostNapisane: 31.maja.2011 22:16:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
borawbartek napisał(a):
Może i usłyszę słowa ze to byli itp.. Ale zrozumcie mnie po 2 dniowym siedzeniu w garażu niemam więcej pomysłów.


Może to jest problem. Wyjdź z garażu i prześpij się. Pomysł sam przyjdzie.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2011 22:28:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
głowica robiona wg sztuki ? planowane było ?
nowa uszczelka położona na starej czy aby na bank ta sama ?
aparat zapłonowy i instalacja jak rozumiem sprawdzona ?

i jeszcze jako mod : popraw temat zgodnie z zasadami bo poleci do kosza !!

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2011 22:31:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Sprawdź:
-Kompresje
-Ustawienie zapłonu
-szczelność dolotu
-podłączenia kabli przepływka itp

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2011 08:29:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Może to banalne, ale... Dokręciłeś kable masowe do głowicy? Chodzi mi o te, co się przykręca z tyłu silnika, do śrubek pokrywy zaworów. Bez nich za Chiny Ludowe Ci nie zapali.
Jeszcze raz - rozrząd na punkcie, zapłon na punkcie, kable po kolei - uwaga: w książce "Sam naprawiam Audi 80" jest błąd , źle podano kolejność zapłonów, ma być tak jak wszędzie w 4. cyl., tzn. 1-3-4-2; jeśli zrobiłeś tak jak podaje książka, to masz kable w niewłaściwej kolejności.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2011 08:43:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Zacznij od kompresji. jak jest kompresja iskra i paliwo to cudów nie ma musi zapalić.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2011 10:22:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2011 20:18:36
Posty: 6
Kompresje sprawdzę później jak będę miał przyrząd prawdopodobnie jutro ;;/
Głowica ma masę z prawej strony a kabli z tylu niemiałem głowica i blok SA proste, głowica szczelna
Dokręcanie głowicy było zamiast 25 i 40 nm bolo wstępnie grzechotka później dociągnięte 40 i 2 razy o 90*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2011 14:38:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2011 20:18:36
Posty: 6
Takie pytanie podczas kręcenia rozrusznikiem na włączonym zapłonie pompa nie daje paliwa ale już jak podniesie się przepustnice to wtryskiwacze zaczynają podawać paliwo
Co może być przyczyna ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2011 22:13:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Podnosisz przepustnice czy klapę przepływomierza. Bo jeżeli klapę i widać mgiełkę to wszystko ok.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2011 23:07:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2010 15:13:30
Posty: 721
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: C5 1.8T, B6 1.8T
Nie rozumiem, dlaczego wymieniałeś uszczelkę pod głowicą?

_________________
Pozdrawiam,
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 13:22:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2011 20:18:36
Posty: 6
Uszczelka była wymieniana bo już jej się należało. Co do silnika już odpalony, jednak okazało się po zdjęciu pokrywy zaworów ze ustawiony na punkty książkowe wał korbowy i wałek od pompy oleju i aparatu zapłonowego wałek rozrządu jest przestawiony. Gdy ustawiłem krzywki na oko żeby 1 cyl. Był zamknięty to dopiero odpaliła. Wiem teraz ze mam źle ustawiony rozrząd, względem wcześniejszego ustawienia jest obrócony o jakieś 130* (widocznie ktoś przy nim grzebał, z czego nie jestem zadowolony) I teraz miał bym do was prośbę czy ktoś by mi mógł zrobić zdjęcie juz jakieś dokładne instrukcje podać jak ten wałek dobrze ustawić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 17:58:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
http://w129.wrzuta.pl/plik/6rFsWaEe6vt/ ... 00_4_5_cyl.

Przeczytaj... Nie wiem skąd wziąłeś te fabryczne znaki.... A wałek napędu aparatu/pompy oleju ustaw jakkolwiek, za to wyjmij aparat i po ustawieniu rozrządu włóż go tak, żeby elektroda na palcu pokrywała się z nacięciem (takim wąskim, około 1 mm grubości) na obudowie aparatu. A szczęście masz takie, że ten silnik jest mniej więcej bezkolizyjny.

Co do uszczelki... To nie jest 126p, tutaj jak nie dmucha to się nie rusza.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2011 10:10:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2011 20:18:36
Posty: 6
Tak audi już jeździ okazało się ze było wymieniane głowica wałek lub same kółko. Jeżeli ktos tez będzie miał taki problem, to ja to rozwiązałem w następujący sposób. Ustawiłem wał na punkt 0 czyli w okienku było widać 0. Palec rozdzielacza pokrywał się z znakiem na krawędzi ten pod ta osłonką przeciw kurzową, a wałek rozrządu wstawiony by na 1 cyl. Krzywki wałka były na górze a zawory zamknięte zaś na 4 cyl. Krzywki lekko naciskają na szklanki zawory były równo pootwierane (przewietrzane komory labo jak ktoś woli kąt współ otwarcia) ostatecznie został ustawiony zapłon, lec na wolnych obrotach po otworzeniu przepustnicy na max samochód dławi się do ok. 2000 rpm, różnie ustawiany kąt wyprzedzenia zapłonu nic nie dawał, był ustawiony od 4 do 11 stopni.

P.S. Dzięki za pomoc i wskazówki, myślę ze ten wpis może komuś pomóc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: