przemku nie masz racji...
nie wiem co to dla ciebie ma za znaczenie ale wiele razy olej w multi wymieniałem sam (z pomocą drugiej osoby) i wiem dokładnie co i jak w tym temacie, więc nie rozumiem czemu piszesz że "w przeciwieństwie do ciebie"
piszesz że wymiana oleju w automatach nie jest tak istotna jak wymiana oliwy w silniku... i tu właśnie widać iż twoja wiedza na temat skrzyni Multitronic jest znikoma. Właśnie dla tej skrzyni olej i soft ma kluczowe znaczenie.
Poza tym nie zawsze trzeba wymieniać filtry razem z olejem, zresztą często wystarczy je dobrze wyczyścić (potem można w sterowniku sprawdzić czy trzymają ciśnienie i czy są odpowiednio drożne)
-W pierwszych latach produkcji tej skrzyni producent w ogóle nie przewidział opcji wymiany oleju co doprowadziło do lawiny wymian skrzyni lub napraw gwarancyjnych. Wraz z czasem okazało się dopiero iż potrzebna jest kilkukrotna modyfikacja (usprawnienie) oprogramowania skrzyni, plus regularne wymiany oleju plus wymiana kilku gratów co 300kkm.
tym bardziej odkąd CVT (multitronik) otrzymał ulepszoną wersje 7-mio lemelową z poprawionym oprogramowaniem dla sterownika - skrzynie te są dużo mniej awaryjne.... i tak jak napisałem wcześniej jeśli ktoś jest świadomym użytkownikiem tej skrzyni to będzie mu służyć długo.
Wyjątkiem są ludzie którzy kupili auto z tą skrzynią i wieżą w licznikowy przebieg np 150kk i myślą że kupili igłę w mega cenie, w rzeczywistości auto ma pewnie ponad 300kk olej nie wymieniany od bóg wie kiedy itp. Potem się dziwią że skrzynia się sypie... i jaki multitronik jest zły.
Na dzień dzisiejszy (po zaktualizowaniu oprogramowania sterownika skrzyni) większość usterek można zdiagnozować przez Vaga. Ponadto dzięki niemu można szybko i dość dokładnie określić w jakim stanie jest skrzynia.
Przemku czy kwota 450zł za wymianie oleju (olej ori oczywiście) w tej skrzyni jest zbrodnią dla ciebie ? zakładając na oko wartość auta 25-40k ?
Rozumiem że nie lubisz być dojony czy jak to tam określiłeś , a najlepiej w ogóle nie inwestować kasy na auto...
to kup beczkę 200D z 3 biegowym automatem, wymień w nim olej za 100zł i jest spore prawdopodobieństwo iż pierdolniesz nią kolejne 500kkm bez dokładania kasy. we polecam ci W124 z 4ro biegowym automatem tam będzie podobnie. Czym nowsze auto tym większe prawdopodobieństwo iż mniej wytrzymałe i że częściej trzeba będzie coś dokładać kasy...
Dodatkowo nie ukrywajmy ale graty do średnio-świeżych i świeżych audików są drogie i będą drogie.... ktoś chce tanie auto to zdecydowanie źle trafił
Nie lubisz multitronika nie ma problemu, po prostu nie kupuj go. Ale nie ściemniaj użytkownikom tej skrzyni iż masz jakąś wiedzę na temat tej skrzyni bo użytkujesz całkowicie inny automat od 10 czy 50lat i odrazu stwierdzasz że CVT to złom itp. Robisz po prostu niepotrzebną i nieuzasadnioną nagonkę. Powtarzam skrzynie CVT to całkowicie co innego niż klasyczne automaty, i twoja wiedza jakakolwiek by była, jest w większości w tym temacie nieprzydatna.
jedni lubią w beczkach czy innych furach stare automaty i kręci ich dostawanie mdłości przy redukcji i jest gites. inni wolą co innego i też jest gites. Najważniejsze aby użytkownik był zadowolony.
z mojej strony również koniec EOT , dałem się trochę podpuścić przemkowi, ale ktoś wreszcie musiał wyjaśnić iż nie ma on racji w temacie CVT.
a potwierdzenie wszystkiego o czym napisałem na temat Multi jest łatwo dostępne na kilku innych Polskich forach, więc jeśli ktoś naprawdę będzie chciał sprawdzić coś o czym pisałem wyżej to nie będzie miał z tym żadnego problemu.
Pozdrowienia dla zadowolonych użytkowników Multitroników i automatów wszelkiej maści
![n :peace:](./images/smilies/023.gif)