.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 20:00:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B7 1.9 TDI] Silnik nie odpala
PostNapisane: 03.cze.2011 21:27:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2011 21:00:16
Posty: 13
Witam
Jestem nowy na forum wczesniej miałem VW teraz od tygodnia jestem posiadaczem Audi A4 B7 1.9 TDI 85 KW 2005r
Jk kupowale auto sprawdzlem w aso zawieszenie itd silnik pracowal bez zarzutu odpalal na dotyk pracuje równo 163tys przejechane .
Aż tu nagle jajo...chce odpalic kreci ale nie odpala...wyłaczyłem poczekałem chwilę,próbuje znowu nie odpala ale przy dłuższym przytrzymaniu na rozruszniku( nie naciskałem gazu) odpalił oczywiscie kupa niebieskiego dymu przepalil i jest OK
Znowu z 20 30 razy odpala na dotyk i nagle nie wiadomo o co chodzi znowu to samo cieżko odpala ,zapali i pózniej jest OK nie wiadomo na jak długo.Nie wiem z czym to moze byc zwiazane napewno nie ma na to wplywu ze wczesniej stal trzy dni i odpalil na dotyk.
Proszę kolegów o pomoc w ewentualny nakierowaniu co ztym fantem zrobić
Zona to widziała i mnie przepytuje Co z tym autem ,dalismy tyle kasy? a ja nabrałem wody w usta.
Prosze o pomoc w tym temacie. :<

_________________
guliwer Audi A4 B7 1.9 TDI 85KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 22:08:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2009 08:10:40
Posty: 28
Lokalizacja: LESZNO WLKP
Miałam to samo w tym modelu i roczniku, podobno pompowtryski, ale nie na 100%...Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 22:27:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2011 21:00:16
Posty: 13
asia2013 napisał(a):
Miałam to samo w tym modelu i roczniku, podobno pompowtryski, ale nie na 100%...Pozdrawiam
az
No to jak pompowtryski, raz zafigluje i pózniej jest OK? moze się zapowietrza?
CZy tylko VAG?

_________________
guliwer Audi A4 B7 1.9 TDI 85KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2011 13:16:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
czy te klpoty z odpalaniem sa na cieplym silniku?
Jesli tak, to trzeba pojechac ta gdzie jest [tuning chip DIAGNOSTA] przyspiesza dawke startowa ewnet. lub czujnik. temp i bedzie ok. Koszt w granicach 150-300zl.
Jezeli odpalasz TDI nie wciska sie gazu, to silnik z EDC16 on sam wie co robic.

Uwazaj zebys rozrusznika nie zagotowal tym kreceniem.

Odpalanie na cieplo i klopoty przy przebiegach <150 to norma, dla 1,9 TDI BKC.
Czesto ludzie sluchaja sie''mechanikow'' ktorzy nie potrafia zdiagnozowac problemu i wyrywaja pompowtryski za kupe kasy ;/

podrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 07:50:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2011 21:00:16
Posty: 13
Nie zagotuje rozrusznika.....jesli dobrze zwróciłem uwage na to przy jakiej temperaturze to się dzieje? silnik jest wtedy zimny albo ma temperaturę minimalną.Np wyjechałem z garażu wyłączyłem postał około 0,5 godziny i juz zastrajkował9krecenie około 4/8 sek i cieżko odpala po odpaleniu kupa dymu.
Wogóle nie ma zasady kiedy to zrobi,kilka dni nic nagle 2/3 razy dziennie. :(

_________________
guliwer Audi A4 B7 1.9 TDI 85KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 13:47:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
to jedz do diagnosty, prawdodpodobnie juz tw PD dostaly "luzów" trzeba zwiekszyc dawke statowa.
Jak nie zagotujesz jak zagotujesz, jesli odpalasz [krecac do 8 sek]... po prostu jedz do tunera i Ci to zrobi, ewent jak wyjdzie jeszcze cos innego zdiagnozuje, ASO tego nie zrobi.
zwroc uwage czy akumulator masz 62, czy wiekszy.
tyle.
pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 17:26:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
W takim przypadku PD do regeneracji a nie grzebanie w dawkach. "Ucieranie d..y szkłem".
Przecież jeśli przy rozruchu dawka nie taka jak trzeba to pod czas normalnej pracy również.
W takich przypadkach okazuje się, że przecież ładnie odpala a nie ma mocy czy też późno wstaje po dodaniu gazu.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 21:31:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2011 21:00:16
Posty: 13
Koledzy przepraszam ale co oznacz skrót PD?

_________________
guliwer Audi A4 B7 1.9 TDI 85KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 21:49:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2009 08:10:40
Posty: 28
Lokalizacja: LESZNO WLKP
PD=Pompowtryski


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 10:52:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
w moim bkc, syndrom ten sam, był... po zmianie dawki cyka juz 45tyś km i na PD korekcje b.równe, choć oczywiście jezeli nie pojedzie gdzieś na diagnostyke "cieżkiego rozruchu" w ASO beda wyrywać od razu PD. Gdzie ciężko znaleźć kogos kto obsluguje vag'a z więdzą...

Moj z poczatku też palił jak chciał nie zależnie od czasu i miejsca po kupnie puszczając bąka... na serii "105ps" w tych modelach po przebiegach występują luzy na pd ma to chyba każdy model
rozwiązałem to w 4 dni, uprade softu pomógł w 30% przyśpieszenie dawki ręką odjął i nie zdarzylo sie do 1,5 roku zeby kręciłł rozrusznikiem < 3x. Więc warto sprawdzić.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 14:21:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2011 21:00:16
Posty: 13
Dzieki za poradę .
Jutro jestem umówiony z diagnostą na komputer prywatnie ( na stałe pracuje w Audi Volkswagen) polecali mi go znajomi ze jest dobry w te klocki.
Zobaczymy niczego mu nie będę sugerował podłączy do kompa (serwisowego) i pózniej zapytam jaki stan bo kupiłem nową maszynę.Jeżeli powie ze jest wszystko OK to wtedy przedstawię swój problem i zobaczymy.
Po odwiedzinach u fachowca napiszę co i jak.
Jeszcze raz dziękuje za pomoc w moim problemie.
Pozdrawiam do jutra

_________________
guliwer Audi A4 B7 1.9 TDI 85KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2011 14:58:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2011 21:00:16
Posty: 13
Witam
Własnie wróciłem od mechanika (prywatnie pracuje w serwisie audi volkswagen)
Tak jak pisałem nic nie sugerowałem podpioł kompa (program serwisowy}
i sparwdzał iiiiiiiiiiiiii wszystko OK z silnikiem.Pozniej sprawdził podwozie wszystko OK z wyjątkiem odboi na tylnych teleskopach acha jeden z kluczyków zgłaszał w kompie problem ( nie używany przez poprzedniego własciciela.Pompwtryski OK
przesuniecie na pasku rozrzadu 2 stopnie maxymalnie jest 3 sugeruje wymiane rozrzadu( auto kupione z niemiec z salonu audi w 2008 roku 112tys teraz ma 163tys.
A teraz moja sugestia do diagnostyka powiedzialem co mnie boli czasem nie odpala od razu potem zadymi,nie ma reguły czy auto stalo 2godz czy trzy dni.
Odpowiedz : najlepiej byłoby zostawic auto na kilka dni moze trafi na to odpalanie ,nastepnie mówi ze zdarza sie ze pusci oring uszczelnienia pompowtrysku a ze jest przykrecony jedna srubą wiec ma tentdencje do mikroskopijnego odchylenie sie uszczelnieniu w przypadku gdy krzywka po zgaszeniu silnika pozostanie w stanie pracy na takim pompowtrysku.Mówił też ze przyczyną moze byc swirujący czujnik temp.plynu.Narazie jezdzic i obserwowac czy to sie nasila w piewszym rzędzie rozrząd(niemcy też oszukują) mieli dobrych nauczycieli.
To tyle pozdrawiam :?:

_________________
guliwer Audi A4 B7 1.9 TDI 85KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2011 17:11:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Ja napisalem swoje.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2011 21:57:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2011 21:00:16
Posty: 13
Witam
Czy luzy na PD jak piszesz to moze to samo sugerował diagnosta z oringami na PD ze dostaje sie minimalna dawka ropy do cylindra?

_________________
guliwer Audi A4 B7 1.9 TDI 85KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 14:39:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
po części zdecydowanie tak...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 16:55:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2011 21:00:16
Posty: 13
Witam
Muszę troche dłuzej pobserwować auto mam niecałe dwa tygodnie ( może trochę się doszukuję) teraz jadę na kilka dni jak wróce zobaczymy jak odpali.Mam jeszcze jeden pomysł w drugim aucie mam nowy mocny akumulator futura chyba z 80ah duzy prąd rozruchowy zamienie je...moze akurat.
pozdrawiam guliwer

_________________
guliwer Audi A4 B7 1.9 TDI 85KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2011 12:52:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
możesz spokojnie podmienić, ja w golfie mialem seryjna 62 :/ wsadziłem 72 i jest zdecydowanie bystrzej. Wyjmij też czujnik temp. na chwile i potem zaobserwuj przy odpalaniu jak wsadzisz z powrotem.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 12:34:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Grejf musisz tylko jeszcze jedno odróżnić.
Problem dawki rozruchowej występuje w silnikach poprzecznych jak u ciebie w golfie.
We wzdłużnych nie występuje, tam trzeba szukać czegoś innego.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2011 12:49:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
No rzeczywiscie, lecz tez ciezko pogadac bez kpl. logow tam w ASO stwierdzajac ze PD sa ok, nie wiemy.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2011 17:40:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2008 21:01:59
Posty: 25
Lokalizacja: Będzin
Witam

Proponuje wymienić zestaw uszczelnień PD, wyregulować skok PD i problem zniknie,sprawdzone trenowałem to VW CADY 2.0 sdi silnik BST.
Auto nie zapala jak stoi na płaskim lub silnikiem w dół, postaw silnikiem lekko do góry i powinno zapalić.

Pozdrawiam

_________________
Volvo V40 T4
Audi 80 Avant 2.0 ABK
Audi S4 B6 BBK
Audi V8 3.6 PT Automat LPG/PB (w krotce 4.2)
Audi a6 c4 avant 95 rok 2.6 ABC PB/LPG + BLOS automat (spadek dla żony)
FORD ORION Przejściowe TOCZYDŁO 93 rok 1.6 16V sprzedany
Audi 100 c4 sedan 93 rok 2.6 ABC sprzedany
VW GOLF II GTI 1.8 16V KR 140 PS skasowany
VW GOLF II 1.6 TD ukradli


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: