.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:00:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 2.3] Regulacja przepływomierza
PostNapisane: 12.cze.2011 20:02:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 07:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
Witam, miałem strzał gazu w swojej audi i chciałem sprawdzić czy nic mi się tam nie poprzestawiało, klapa spietrzająca leżała zbyt nisko więc chciałem ją podnieść wkreciłem śrubkę od regulacji prawie do końca a klapa wogóle się nie podniosła, więc zdjąłem tą okrągłą blaszkę i zauważyłem że łepek śruby od regulacji jest założony nad tym bimetalem i jak ją pokręcam to ona nie podnosi bimetalu tylko się wykręca, więc ja wykręciłem i przełożyłem pod ten bimetal teraz jak ją wkręcam to podnosi ten bimetal a jak wykrecam to opuszczam bimetal a razem z nim opada klapa, tylko teraz mam pytanko czy tą śrubę właściwe założyłem czy tak wogóle mam być, silnik odpala dobrze na benzynce czy ciepły czy zimny, szukam kogoś kto rozbierał to ustrojstwo i wie jak ma to wyglądać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2011 09:56:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
pogrzebałeś w KJ - ecie bez doświadczenia i wiedzy ??
popraw mnie jeśli się mylę

no więc masz problem bo mało kto to ogarnia żeby to poskładać do kupy,
no chyba że nie masz problemu bo piszesz że auto pali na dotyk i jeździ na benzynie

ten motor bardzo źle znosi gaz a Twoje problemy właśnie się zaczęły
podrzućcie koledze schemat KJ-eta proszę bo z lapka piszę i nie mam na nim danych ani zakładek z firefoxa

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2011 15:06:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
BUBA - proszę Cię bardzo - http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 488332d06b

co prawda na bazie Forda Capri, ale dokładnie i rzeczowo

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2011 17:22:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 07:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
Masz rację nie jestem specem w tej dziedzinie a dokładnie wtrysk mechaniczny ale próbuje się uczyć bardzo ciekawe rozwiązanie i ten kto to wymyślił to go podziwiam. A co do tego linku to ten temat kolego już to przerabiałem, jest inna regulacja kalpy spiętrzającej ( za pomocą sprężynki) i jest różnica nie wiem czemu w wysokości tej klapy 0,5 mm a dla mojego typu jest 1.9 po przeciwnej 3 mm. Dobry temat do poczytania nie powiem zasada działania całego układu jest taka sama jak w moim aucie, tylko różnica siedzi właśnie w regulacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2011 18:16:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
z mojego doswiadczenia problemy z k-jetem sa w 99% od nieszczelnosci. od rur przeplywka przepustnica i wszystkich odchodzacych, az do lewizny przy obsadzeniu wtryskiwaczy, odmy, a nawet rur podcisnienia w tym ew. do reduktora gdy jest lpg i mieszacz nieszczelny. a tak poza tym nie trzeba regulowac, bo jak sie cos psuje to bedzie inna przyczyna.

podporka pod przeplywka sluzy do ustalania pozycji spoczynkowej, ale ona jest tak srednio wazna, byle nie byla za nisko i przy odpalaniu zaskoczylo. natomiast srubka imbus sluzy do ustawienia proporcji powietrze/paliwo. zeby to ustawic w ke-jet, trzeba odlaczyc sonde lambda, skasowac komputer i odpalic i wtedy na rozgrzanym podregulowac. warunek, tez ze klapa jest niepogieta.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2011 20:12:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Lukasik napisał(a):
z mojego doswiadczenia problemy z k-jetem sa w 99% od nieszczelnosci. od rur przeplywka przepustnica i wszystkich odchodzacych, az do lewizny przy obsadzeniu wtryskiwaczy, odmy, a nawet rur podcisnienia w tym ew. do reduktora gdy jest lpg i mieszacz nieszczelny. a tak poza tym nie trzeba regulowac, bo jak sie cos psuje to bedzie inna przyczyna.

podporka pod przeplywka sluzy do ustalania pozycji spoczynkowej, ale ona jest tak srednio wazna, byle nie byla za nisko i przy odpalaniu zaskoczylo. natomiast srubka imbus sluzy do ustawienia proporcji powietrze/paliwo. zeby to ustawic w ke-jet, trzeba odlaczyc sonde lambda, skasowac komputer i odpalic i wtedy na rozgrzanym podregulowac. warunek, tez ze klapa jest niepogieta.


zależy jak chcesz to regulować bo z odlłączoną sondą nie będzie zmieniał się prąd na nastawniku ciśnienia paliwa, sonda raczej podstawa żeby ustawić to na tip top


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2011 06:00:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 07:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
Wróciłem do poprzednich ustawień, auto odpala jak jest zimne bardzo ładnie jak ciepłe z trudem, muszę wcisnąć gaz żeby mu pomóc, ale jak rozłączę silniczek krokowy odpala bez dodawania gazu tylko pracuje na niskich obrotach nie może sobie sam ich podbić muszę go przygazować i wtedy ustawiają się na 900 i tak stoją nawet mogę wykręcić śrubę od naciągania linki od gazu a obroty cały czas tak stoją, świece po dłuższej jeździe są jasne tylko ta obwódka jest delikatnie okopcona.


Ostatnio edytowano 14.cze.2011 19:55:25 przez adagor28, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2011 12:59:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zapewne masz za ubogo, jak zimny troche dolewa z rozruchowego bo sterownik przy rozruchu i tak wzbogaca praktycznie max dawke nastawnikiem ciśnienia, musisz kupić sobie miernik uniwersalny 15-20zł i do dzieła, dobrze jakbyś miał jakieś stare kostki z instalacji elektrycznej to być mógł sobie taką przejściówke zrobić, dotego musisz mieć idealnie pracującą sonde, oczywiście możesz też jechać na analizator


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2011 15:52:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 07:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
Miernik już mam i kostkę też napewno znajdę mógłbyś mi wytłumaczyć jak i co muszę zrobić?


Ostatnio edytowano 14.cze.2011 19:54:54 przez adagor28, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2011 18:00:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Tu masz fotke, co prawda zaczerpnięta z innego forum ale nie chciało mi się rysować: :D
Obrazek

oczywiście mierzysz prąd czyli natężenie, ustaw na miernik na mA, prąd nastawnika nie jest wartością stałą i jeśli sonda jest sprawna zmienia się o jakieś 2.5mA, spróbuj ustawić tak, żeby oscylował od 0 do 2,5-3mA, ja przed regulacją zdjąłbym kleme i zresetował komputer, jak będziesz kręcił srubką to rób min obroty i chwile poczekaj, kręcąc w prawo zwiększasz dawke czyli prąd robi się mniejszy kręcą w lewo zmniejszasz dawke i prąd robi się większy, reguluj jak silnik będzie miał 50-70 stopnii bo jak włączają się wentylatory to prąd się lekko zmienia, przedtem możesz zrobić też taki zabieg, że odpalsz i jak auto pracuje wypnij kostke od nastawnika i jeśli obroty troche spadną to znaczy, że trzeba lekko dawke zwiększyć jeśli wzrosną trzeba lekko zmniejszyć i tak aż do skutku, później patrz na wskazania na mierniku, nie mam aparatu pod ręką bo bym wstawił filmik jak to wygląda

P.S.
Już nie wie który raz to pisze na forum ale taki sposób u mnie się sprawdza, niektórzy ustawiają na analizatorze

Powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2011 19:53:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 07:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
Ok. dzięki kolego za konkretną poradę, a co do sondy to jak ona będzie trefna to oscylacja też będzie błędna i nie da się tego wyregulować? jutro to sprawdzę i poinformuje o wynikach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2011 05:37:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
adagor28 napisał(a):
Ok. dzięki kolego za konkretną poradę, a co do sondy to jak ona będzie trefna to oscylacja też będzie błędna i nie da się tego wyregulować? jutro to sprawdzę i poinformuje o wynikach.


z sondą jest tak, że napięcie musi się szybko zmieniać, jak jest bardzo leniwa to znaczy, że długo nie pożyje, ja z dwa miechy temu zmieniałem sonde bo nie mogłem ustawić składu mieszanki na podstawie prądu nastawnika, napięcie dochodziło ledwo do 0,79 na obecnej czsem jest 0,9V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2011 06:01:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 07:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
No to z moją jest podobnie nie wycisnę z niej 0.9v także jest do wymiany tak?
pracuje w zakresie 0.48-0.72v


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2011 06:53:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2008 16:22:05
Posty: 46
Lokalizacja: Toruń
Niekoniecznie.Ważne że następuje oscylacja.

_________________
Kto opanuje swoje auto,zakocha się w nim z wzajemnością.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2011 15:36:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
adagor28 napisał(a):
No to z moją jest podobnie nie wycisnę z niej 0.9v także jest do wymiany tak?
pracuje w zakresie 0.48-0.72v


szału nie ma ale spórbować można, mało która sonda dochodzi do 0,9-0,95V, moja poprzednia dochodziła do 0,79-0,85 ale napięcie zmieniało się bardzo wolno przez co ustawienie składu było praktycznie niemożliwe, poniżej w linku masz filmik poglądowy jak to wygląda, miernik pokazuje prace sondy z lewej ta kropka a na środku prąd nastawnika, tylko u Ciebie lepiej jak będzie oscylować 0-3mA bo filmik przedstawia pracę KE-Motronika a tam prąd pownien się mieścić między 0mA a 5mA, staraj się tak ustawić, żeby prąd był jak najmniejszy ale, żeby nie wchodził nawet troche w wartości ujemne, chyba, że włacza się wentylator to przez chwile moze ale później musi wrócić do oscylacji w grniacach 0-3mA.

http://www.youtube.com/watch?v=fa1xftwr6JY


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: