.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:00:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A3 2.0 TDI BKD - wyciek płynu chłodniczego + ?
PostNapisane: 16.cze.2011 17:24:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2011 16:48:55
Posty: 3
Lokalizacja: Bytom
Jestem posiadaczem a3 8p (2004) 2.0 TDI, kod silnika BKD. Od niedawna zaczęły mi się pojawiać problemy z gotującym się płynem chłodniczym. Po wizycie w warsztacie okazało się, że jakieś było przepięcie na kablach. Po naprawie, zaczęło wszystko chodzić znowu dobrze. Lecz po 2 tygodniach jeżdżenia na trasie, przy dość dużej prędkości samochód nagle stracił mi moc, silnik zgasł. Kiedy zjechałem na pas awaryjny i otwarłem maskę znowu ujrzałem brak płynu chłodniczego, para ze zbiornika z tymże płynem i pod autem jego kałuża, lecz już w połączeniu z jakąś oleistą substancją. Samochód teraz przy odpalaniu lekko łapie, ale od razu gaśnie.

Macie może jakieś sugestie z czym może być mój problem związany? Tym razem zanim oddam auto do naprawy, wolałbym zrobić mały rekonesans wśród posiadaczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 2.0 TDI BKD - wyciek płynu chłodniczego + ?
PostNapisane: 16.cze.2011 17:29:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
aku napisał(a):
Jestem posiadaczem a3 8p (2004) 2.0 TDI, kod silnika BKD. Od niedawna zaczęły mi się pojawiać problemy z gotującym się płynem chłodniczym. Po wizycie w warsztacie okazało się, że jakieś było przepięcie na kablach. Po naprawie, zaczęło wszystko chodzić znowu dobrze. Lecz po 2 tygodniach jeżdżenia na trasie, przy dość dużej prędkości samochód nagle stracił mi moc, silnik zgasł. Kiedy zjechałem na pas awaryjny i otwarłem maskę znowu ujrzałem brak płynu chłodniczego, para ze zbiornika z tymże płynem i pod autem jego kałuża, lecz już w połączeniu z jakąś oleistą substancją. Samochód teraz przy odpalaniu lekko łapie, ale od razu gaśnie.

Macie może jakieś sugestie z czym może być mój problem związany? Tym razem zanim oddam auto do naprawy, wolałbym zrobić mały rekonesans wśród posiadaczy.


Pękł blok silnika? Tak zgaduję ;) Głowa do góry, na allegro są tanie używki.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2011 21:14:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
BKD mają pękające głowice.
od tego zaczynasz.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 2.0 TDI BKD - wyciek płynu chłodniczego + ?
PostNapisane: 17.cze.2011 22:02:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
aku napisał(a):
Jestem posiadaczem a3 8p (2004) 2.0 TDI, kod silnika BKD. Od niedawna zaczęły mi się pojawiać problemy z gotującym się płynem chłodniczym. Po wizycie w warsztacie okazało się, że jakieś było przepięcie na kablach. Po naprawie....


Warsztat perfidnie Cię oszukał, takie jest moje zdanie. Problemy z płynem chłodniczym od przepięcia na kablach? LOL! Pewno Ci wsypali kilogram proszku do uszczelniania chłodnic, trochę pojeździłeś i się "wysrało" do końca. Ale już zapewne o tym wiesz. Szukaj śladów czy Ci czegoś nie wsypali w ramach naprawy, jeśli tak to dobili Ci silnik.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2011 22:55:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...a właśnie - co oznacza gotujący się płyn chłodniczy?
miałeś na myśli przegrzewanie się, czy może bąble w zbiorniczku wyrównawczym?

kosma_sz może mieć rację. dokładnie sprawdź nagrzewnicę - jeżeli cokolwiek wsypali, to w niej to na pewno znajdziesz.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 07:30:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2010 22:30:01
Posty: 74
Jestem ciekaw jak sprawa autora.

Może jakieś info ?

_________________
Audi A6 C5 4,2 quattro '01. Zapraszam na profil youtube http://www.youtube.com/user/totenkopf1488 :)

Jak widzę na allegro auto z silnikiem V8 i gazem to zastanawiam się dlaczego nie jest w kategorii "Uszkodzone".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 14:26:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2011 16:48:55
Posty: 3
Lokalizacja: Bytom
Na myśli miałem bomble w zbiorniczku.
A jak na razie jeszcze konkretnych informacji nie ma, trzeba silnik rozbierać, ale z rekonesansu w kilku warsztatach specjalizujących się w silnikach diesla nie mam wesołych informacji.

Pomimo braku komunikatów komputera w czasie jazdy, już po unieruchomieniu silnika zaczęły wyskakiwać błędy smarowania silnika i brak komunikacji z jednym tłokiem i najprawdopodobniej właśnie przyczyną tego było zatarcie się tego pierwszego tłoka, unieruchomienie silnika i prze grzanie płynu chłodniczego.

No na razie tyle, już po rozebraniu będę miał więcej informacji to też napiszę co i jak, ale jak na razie to albo droga naprawa, albo nawet wymiana jednostki :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 16:00:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
otrzymałeś dziwne informacje - nie da się zdiagnozować stanu tłoków, ani nawiązać z nimi kontaktu za pośrednictwem złącza diagnostycznego.
być może chodziło o pompowtryskiwacz.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2011 11:22:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
nie wiem co mnie bardziej juz przeraza, ten motor 2,0TDi czy ''mechanicy''....

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: