.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 22:16:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S6 C5 ANK] sportowy filtr - czy warto?
PostNapisane: 26.sie.2011 09:39:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Witajcie.
Temat poruszany ale głównie w kontekście klekotów z doładowaniem, więc dopytam.
Musze wymienić filtr powietrza - i tu moje pytanie - czy warto inwestować 200zl w sportowego k&n do wolnossącego V8? Wiem ze mocniej się brudzą itp ale można go czyścic i wymieniać nie trzeba. Nie chodzi mi tu jednak o walory tuningowe tylko bardziej o to jak znosi to silnik, spalanie itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2011 10:09:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 11:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
Miałem coś takiego w volvo, też wolnossąca Pb. Po założeniu na kilka chwil lekko wzrosły obroty, później przystosował się, więc przepuszcza jednak więcej powietrza. W eksploatacji nie zauważyłem różnic. Przejechałem chyba z 70 tys., nie miałem problemów z przepływomierzem.

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2011 18:01:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sty.2011 14:19:57
Posty: 137
Lokalizacja: WLKP
Po zakupie A8 Wywaliłem takowy filtr i zastąpiłem zwykłym papierowym. Powód był taki iż w PL na co dzień szczególnie pora żniw w powietrzu jest mnóstwo pyłu i kurzu. Tradycyjny filtr jednak bardziej wyłapuje pyłki.
Każdy ma swoją opinie na ten temat. Moja jest taka jak wyżej.
Pozdrawiam.

_________________
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
AUDI A8 [AEW]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2011 19:24:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
gumiss64 napisał(a):
Po zakupie A8 Wywaliłem takowy filtr i zastąpiłem zwykłym papierowym. Powód był taki iż w PL na co dzień szczególnie pora żniw w powietrzu jest mnóstwo pyłu i kurzu. Tradycyjny filtr jednak bardziej wyłapuje pyłki.
Każdy ma swoją opinie na ten temat. Moja jest taka jak wyżej.
Pozdrawiam.


Zrobiłem dokładnie to samo po zakupie swojej eSki. Dla mnie sportowa wkładka filtra powietrza daje dokładnie tyle samo co odgromnik elektrostatyczny z tą róznica że odgromnik coś tam daje :):

Ps. Dla fanów bmw i calibry oczywiście + 20ps :diabel:

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2011 20:22:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Pawlo napisał(a):
Dla mnie sportowa wkładka filtra powietrza daje dokładnie tyle samo co odgromnik elektrostatyczny z tą róznica że odgromnik coś tam daje :):
Ps. Dla fanów bmw i calibry oczywiście + 20ps :diabel:

Niestety jesteś w błędzie - sportową wkładką odtykasz mocno dolot, który w V8 jest mocno zmulony. Proponowałbym nie wypowiadać się jeżeli się samemu nie wypróbuje.
Jak przy okazji pozbedziesz się katów to zyskasz mocno na elastyczności.
Wkładkę posiadam osobiście już w drugim wolnossaku.
Jedyną upierdliwością jest konieczność mycia, czyszczenie i natłuszczania w momencie kiedy trzeba byłoby wymienić zwykły fitr.
Zabieg ten trwa w zależności od pogody (słońce - ciepło, zimno - deszcz) ok. 2 godzinki.

Walory akustyczne zmieniają siew V8 na duż plus.

Odnośnie łapania brudu - łapie nawet wolniej niż standardowy papier - u mnie papier zatykał się już po 10 tyś.km.
Wkładką zrobiłem od ostatniego czyszczenia 40 tyś (lenistwo) i chyba będe musiał znowu do niej zerknąć ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2011 20:25:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
zioolko napisał(a):
Pawlo napisał(a):
Dla mnie sportowa wkładka filtra powietrza daje dokładnie tyle samo co odgromnik elektrostatyczny z tą róznica że odgromnik coś tam daje :):
Ps. Dla fanów bmw i calibry oczywiście + 20ps :diabel:

Niestety jesteś w błędzie - sportową wkładką odtykasz mocno dolot, który w V8 jest mocno zmulony. Proponowałbym nie wypowiadać się jeżeli się samemu nie wypróbuje.
Jak przy okazji pozbedziesz się katów to zyskasz mocno na elastyczności.
Wkładkę posiadam osobiście już w drugim wolnossaku.
Jedyną upierdliwością jest konieczność mycia, czyszczenie i natłuszczania w momencie kiedy trzeba byłoby wymienić zwykły fitr.
Zabieg ten trwa w zależności od pogody (słońce - ciepło, zimno - deszcz) ok. 2 godzinki.

Walory akustyczne zmieniają siew V8 na duż plus.

Odnośnie łapania brudu - łapie nawet wolniej niż standardowy papier - u mnie papier zatykał się już po 10 tyś.km.
Wkładką zrobiłem od ostatniego czyszczenia 40 tyś (lenistwo) i chyba będe musiał znowu do niej zerknąć ;).


Wybacz ale nie zgadzam się z tobą , nie odczułem żadnej róznicy po zastąpieniu wkładki (siedział ori k&n) filtrem mana. Róznica pewnie była ale chyba tylko w warunkach labolatoryjnych a odczucia subiektywne mozna sobie wsadzić miedzy bajki.

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2011 20:33:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Wkładkę przed zastąpieniem wyczyściłeś na próbę?
Wkałdka była naolejona czerwonym olejem K&N, czy sucha?
Uczucia subiektywne (przyjemność z jazdy) są dla mnie ważniejsze niż hamownie, laboratoria, etc.

W wolnossakach pierwszym etapem "tuningu" jest odetkanie dolotu i wydechu.
Jak inaczej chcesz odetkać dolot w V8?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2011 00:22:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
zioolko napisał(a):
Wkładkę przed zastąpieniem wyczyściłeś na próbę?
Wkałdka była naolejona czerwonym olejem K&N, czy sucha?
Uczucia subiektywne (przyjemność z jazdy) są dla mnie ważniejsze niż hamownie, laboratoria, etc.

W wolnossakach pierwszym etapem "tuningu" jest odetkanie dolotu i wydechu.
Jak inaczej chcesz odetkać dolot w V8?


Przyznam że ta moja wkładka była już czymś w rodzaju sita czyli pewny przebieg miała już za sobą. W dotyku była taka lekko tłustawa a przelot to ona miała ohohohohooooo :):

Uczucia subiektywne pozostawmy w sferach gustu, każdy ma swój.

Z odetkaniem dolotu szedł bym w tym kierunku. (To nie reklama)

http://motoego.pl/Produkty(2,,).aspx?search=typ+57&gclid=CNT588yL7qoCFZIH3wodLSU2OQ

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2011 08:39:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Pawlo napisał(a):
zioolko napisał(a):
Wkładkę przed zastąpieniem wyczyściłeś na próbę?
Wkałdka była naolejona czerwonym olejem K&N, czy sucha?
Uczucia subiektywne (przyjemność z jazdy) są dla mnie ważniejsze niż hamownie, laboratoria, etc.

W wolnossakach pierwszym etapem "tuningu" jest odetkanie dolotu i wydechu.
Jak inaczej chcesz odetkać dolot w V8?


Przyznam że ta moja wkładka była już czymś w rodzaju sita czyli pewny przebieg miała już za sobą. W dotyku była taka lekko tłustawa a przelot to ona miała ohohohohooooo :):

Uczucia subiektywne pozostawmy w sferach gustu, każdy ma swój.

Z odetkaniem dolotu szedł bym w tym kierunku. (To nie reklama)

http://motoego.pl/Produkty(2,,).aspx?search=typ+57&gclid=CNT588yL7qoCFZIH3wodLSU2OQ


Hmm to samo co wkładka, tylko na zewnątrz, w przypadku V8 - będzie gorzej niż z wkładką, z powodu temp zasysanego powietrza :(
A co do samego sensu stosowania - skoro przychodzi czas wymiany, masz na to kasę i trochę czasu, żeby czyszczeniem się zająć osobiście, (bo warsztatowcy tego nie zrobią jak należy) to czemu nie, natomiast należy mieć na względzie to że nie ma nic za darmo i zwiększony przepływ okupiony jest jakością filtrowania, jak przesadzisz z olejem, to uwalisz MAF'a - ogólnie ja bym się nie bawił.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2011 09:49:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 11:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
zioolko napisał(a):
sportową wkładką odtykasz mocno dolot

Producent podaje (jestem ciekaw jak jest naprawdę) zwiększenie od 1 do 4 KM, czy przy minimum 300 KM jest to odczuwalne?
zioolko napisał(a):
Walory akustyczne zmieniają siew V8 na duż plus.

Tu masz rację, nawet 5 cyl. rzędówka warczała ale mnie nigdy nie podniecał dźwięk silnika, im ciszej tym lepiej.
zioolko napisał(a):
Odnośnie łapania brudu - łapie nawet wolniej niż standardowy papier

Niestety nie jest to zaleta tylko wada, najdrobniejszy brud leci do silnika, podobno klajstruje przepływomierz powietrza i inne czujniki. Ciekawe jak z gładzią cylindrów?

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2011 17:07:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
kod napisał(a):
zioolko napisał(a):
Odnośnie łapania brudu - łapie nawet wolniej niż standardowy papier

Niestety nie jest to zaleta tylko wada, najdrobniejszy brud leci do silnika, podobno klajstruje przepływomierz powietrza i inne czujniki. Ciekawe jak z gładzią cylindrów?

Masz rację, silnik dostaje w tylca pewnie mocniej, ale ile szybciej gładzie się zużyją nie jestem w stanie ci odpowiedzieć.
Na wkładce zrobiłem prawie 100 tyś, poprzedni właściciel, który kupił wkładkę zrobił od zakupu też ponad 100 tyś. Czyli jest ponad 200 tyś na wkładce a silnik specjalnych bąków nie puszcza, zużycie oleju jak w innych vkach.
Dla mnie wynik jest satysfakcjonujący biorac pod uwagę cenę nowego kadłubka 500-2000 (w zależności od modelu silnika)

Z drugiej strony miałem kiedyś igiełkę zeteca 1.6 16v, który nie brał grama oleju i po 50 tyś z wkładką ubyło prawie litra na bagnecie :). Zapomniało mi się w tym fordzie przez ten czas zmienić / sprawdzić olej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2011 18:11:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
kupiłem zwykłą :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: