Witam.
Mam spalanie w granicach 15 litrów gazu, a czasem wyższe. Dodatkowo na biegu jałowym falują mi obroty, zarówno na gazie jak i na benzynie. Wcześniej spalanie miałem 12l-12,5l.
Sprawdzałem sondę lambdę i nie podoba mi się.
Z sondy sygnał idzie mi poprzez ECU LPG na ECU PB. Na LPG sygnał sondy na ECU PB nie jest podawany, natomiast na PB sygnał mam zarówno na ECU LPG jak i na ECU PB. Jednak sygnał ten nie podoba mi się, ponieważ cały czas pokazuje ok. 0,9V. Gdy nacisnę mocno gaz i przytrzymam nic się nie zmienia, a jak puszczę spadnie na chwilę do 0,7V i powraca do 0,9V.
Zrobiłem eksperyment i podłączyłem sygnał lambdy bezpośrednio do ECU PB, aby wyeliminować uszkodzenie ECU LPG. Nic się nie zmieniło. Więc rozpiąłem zupełnie sondę i napięcie na sondzie było cały czas 0,9V, a z ECU PB 0,6V. Jednak obroty głupiały i silnik dążyl do zgaśnięcia.
1) Jak powinna pracować sonda w tym silniku? Czy od 0-1V na stałych obrotach, czy inaczej?
2) Jeżeli sonda lambda jest uszkodzona to jaką mam kupić? Ilu przewodową i jaki numer OE z ETKI?
3) Jak powinien pracować silnik na jałowym biegu, gdy zasymulujemy zwarcie sondy, a jak gdy zasymulujemy przerwę?
4) Czy prawidłowo mam podłączoną sondę lambda, czyli szeregowo? Czy powinna być podłączona równolegle?
Pozdrawiam.
Edit:
Wystarczyłaby mi odpowiedź na pytanie nr.1. Wziąłbym się wtedy za wymianę sondy, ale chciałem być pewny czy ona będzie uszkodzona jeśli pokazuje cały czas 0,9V.
_________________ TERAŹNIEJSZOŚĆ: Audi 100 C4 '91r sedan, 2,3E AAR, LPG Tartarini, 133KM, 5 cylindrów " G E R N A D E "
![Obrazek](http://members.multimania.co.uk/progs/audi3.jpg) ------------------------------------------- PRZESZŁOŚĆ: Fiat 126p - opuszczony b.m.w.
|