.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 07:06:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 2.0 ALT Multi] Nie podświetla P i N, Nie startuje
PostNapisane: 30.cze.2011 01:57:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2011 12:22:50
Posty: 4
Lokalizacja: Krapkowice
Witam ponownie,

Po udanej akcji z wrzucaniem wstecznego przy 60km/h, pojawił się pierwszy, mocno przeze mnie wyczekiwany problem. Nie może być przecież, że moje nowe (używane) auto przejedzie 10 tyś km bezproblemowo!

Dojechałem sobie do Opola i tam ćmica - auto nie odpala. Wszystko działa, kluczyk sprawny, ale po przekręceniu słychać tylko cisze.
Już zacząłem dzwonić po ASO itp, od razu proponowali lawete i wymiane zamków (2tys zł). Miałem go zepchnąć na parking i wrócić autobusem, aż tu z nudów kręce kluczykiem i ... pali!

Diagnozowałem problem, aż znalazłem. To nie kluczyk, nie immobiliser, to sterownik skrzyni! (chyba)

Tutaj wrzucam filmik z objawami:

odpala
http://www.youtube.com/watch?v=aNsxq0yIoWU

już nie odpala
http://www.youtube.com/watch?v=SlPdeaAwtc4

I teraz pytanie: dlaczego dopiero po 'odstaniu' 15-30 minut, auto znów pali i widzi aktualny bieg (P)?

Pozdrawiam
Rad


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2011 08:57:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w skrzyniach tiptronic jest elektromagnes odpowiedzialny za przestawianie położeń trybów pracy skrzyni zmienianych za pomocą lewarka.
czasami jego [np.] poluzowanie powoduje niemożność zmiany trybu pracy [np. R, D, etc.].

jeżeli w multitronic'u jest taka sama konstrukcja, to zacząłbym właśnie od tego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2011 09:55:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Podepnij skaner i odczytaj błąd (błędy). Częsta przyczyna w multitroniku to uszkodzenie selekcjonera znajdującego się w komputerze skrzyni biegów.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2011 16:46:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2011 12:22:50
Posty: 4
Lokalizacja: Krapkowice
Witam,

okazało się, że padł sterownik skrzyni. Częsta sprawa w multitronikach.
Polecam zakład w Ozorkowie, naprawili w ciągu 1,5h, wystarczyło wyjąć sterownik, polutować, dobrze zakleić i spowrotem do skrzyni.

http://zmserwis.eu/pl/audi-multitronic

Pozdrawiam,
Rad


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2011 18:19:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
mamy nadzieję, że to koniec problemów po Twojej przygodzie ze wstecznym biegiem :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: