.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 07:11:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI AKN] stracil moc, zakopcil, zastukal..
PostNapisane: 02.lip.2011 11:35:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
Witajcie,

Jakis czas temu borykalem sie z problemem slabej mocy w aucie, czego przyczyna okazala sie wadliwa gruszka turbo.

Aktualnie podczas powrotu z wakacji (450km w jedna strone) stalo sie cos zlego z silnikiem. Po krotce opisze jak to wygladalo... Jechalem zupelnie spokojnie autem, max 120km/h, przejechalem ciagiem okolo 200km. Podczas ruszania ze swiatlem, na 1 i 2 biegu uslyszalem swit (takie ziuuu) jakby turbiny, ale taki bardziej metaliczny dzwiek (na codzien nie slychac bylo w ogole pracy turbo). Na biegu 3 i kolejnych byla cisza, wiec ze wzgledu na duzy ruch kontynuowalem jazde. Po kilku kilometrach poczulem, ze auto nie ma mocy, w zakresie >1600 kiedy normalnie cisnelo turbo, auto bylo jak wol. W tym momencie uslyszalem z pod maski klekotanie, ktore trwalo moze 2 sekundy - przerwalo sie po puszczeniu gazu. Spojrzalem w lusterko a za mna byla chmurka siwego dymu. Natychamiast przerwalem jazde.

Spojrzalem pod maske i na zewnatrz wszystko wyglada ok.
Zaniepokoilo mnie to, ze na bagnecie oleju, bylo znacznie ponizej minimum (brak sygnalizacji komputera o niskim stanie czy niskim cisnieniu oleju).
Dodam, ze olej byl wymieniany 500km przed podroza i jego stan byla w okolo polowie bagnetu.

Moje pytanie jest takie: Od czego zaczac diagnostyke?


z gory dziekuje z kazda sugestie,

pozdrawiam, hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 11:45:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Jak dla mnie klasyczne objawy padu turbiny

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 11:55:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Witaj. Ztego co opisujesz to wygląda że turbina pociągnęła olej.Sprawdz dokładnie stan tyrbiny . Wrzuć logi statyczne i BS. Przez 4 lata miałem V6 , oj zjadła mi trochę nerwów i złotówek. Powodzenia.

_________________
A6 1.8T Q AWT 180KM by MTM 2002r.- JEST
A6 2.5 TDI 180KM by SKN 1998r. - BYŁO
A6 2.5 TDI 115KM 1996r. - BYŁO
100 2.5 TDI 115KM 1993r. - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 11:59:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
alextaxi napisał(a):
Witaj. Ztego co opisujesz to wygląda że turbina pociągnęła olej.Sprawdz dokładnie stan tyrbiny .


Pytanie, czy najpierw uzupelnic olej do rozsadnego stanu (np. minimum na bagnecie)?

Auto ma przejechane 230kkm, czy pad turbiny (jesli to fatkycznie ona) przy takim przebiegu to norma, czy wyjatek?

hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 12:11:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Uzupełnij olej ,dpal silnik i jeżeli się da pojedż do mechanika na sprawdzenie syszarki . Żywot turba zależy od jego traktowania, ale przy tym przebiegu to jakby za wcześnie, ale wiadomo jak to z tymi przebiegami bywa. Na jakim ojeju kolega jeżdzi. Regeneracja nie jast taka droga

_________________
A6 1.8T Q AWT 180KM by MTM 2002r.- JEST
A6 2.5 TDI 180KM by SKN 1998r. - BYŁO
A6 2.5 TDI 115KM 1996r. - BYŁO
100 2.5 TDI 115KM 1993r. - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 12:32:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
alextaxi napisał(a):
Uzupełnij olej ,dpal silnik i jeżeli się da pojedż do mechanika na sprawdzenie syszarki . Żywot turba zależy od jego traktowania, ale przy tym przebiegu to jakby za wcześnie, ale wiadomo jak to z tymi przebiegami bywa. Na jakim ojeju kolega jeżdzi. Regeneracja nie jast taka droga


O turbine dbam, mam dwa uturbione auta i zawsze dbam o zimny i goracy silnik. Co prawda auto na codzien jezdzi dosc sporo na krotkich odcinkach, ale dla turbo nie powinno miec to duzego znaczenia.

Olej syntetyczny 5w40.

Co do wizyty u mechanika, to moge pojechac, jesli tylko wyczerpie wlasne mozliwosci :) Lubie pogrzebac przy aucie, wiec najpierw zabiore sie za to sam i sprawdze wszystko co doradzicie lub co podpowie mi intuicja i doswiadczenie :)

hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 12:41:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2010 15:13:30
Posty: 721
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: C5 1.8T, B6 1.8T
Bez kompa to gdybać sobie można.
Wrzuć logi, to koledzy pewnie pomogą... :peace:

_________________
Pozdrawiam,
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 12:54:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
Yasiek napisał(a):
Bez kompa to gdybać sobie można.
Wrzuć logi, to koledzy pewnie pomogą... :peace:


Trzeba pogdybac zanim odpale auto, nie chce pogorszyc stanu, stad uderzam na forum aby zrobic mala burze mozgow :)

Jesli nie widzicie przeciwskazan, doleje oleju, odpale i zloguje statycznie.

Interesuje mnie czy awaria turbiny mogla "zjesc" olej. Zastanawiam, sie, czy olej nie zostal "zjedzony" w innym procesie, a jego niski stan nie spowodowal awarii suszarki.
Czemu komputer nie zasygnalizowal niskigo stanu oleju ani niskiego cisnienia oleju? - w aucie brak bledow :/

Auto wczesniej nie bralo oleju.

hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 13:05:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
sciagnij waz gumowy laczacy przeplywomierz z T, raczka obadaj czy wirnik nie trze o obidowe, czy nie ma luzu przod-tyl albo duzego na boki, mozesz wziac aparat i porobic zdjecia (raczej sie nie wygniesz tak by to "oczami" ogladnac... tyle. ze tak czy siak to raczej dla zaspokojenia Twojej ciekawosci...
Logi nie pokaza ze T jest popsuta (pokaza najwyzej ze nie laduje ale dlaczego nie powiedza...) a jak jest popsuta i cos trze to odpalanie wiaze sie z ryzykiem, ze np cos peknie i wrabie sie w silnik albo splywajacy olej wciagniety przez silnik do komory spalania podczas sprezania rozwali tlok czy inne katastroficzne rzeczy
Co do awarii samej T przy takim przebiegu - przeciez masz stare auto to trzeba sie z czyms takim liczyc (inaczej stare auta nie kosztowalyby tyle mniej niz nowe)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 14:15:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
przemekk74 napisał(a):
sciagnij waz gumowy laczacy przeplywomierz z T, raczka obadaj czy wirnik nie trze o obidowe, czy nie ma luzu przod-tyl albo duzego na boki, mozesz wziac aparat i porobic zdjecia (raczej sie nie wygniesz tak by to "oczami" ogladnac... tyle. ze tak czy siak to raczej dla zaspokojenia Twojej ciekawosci...


To zrobie jak tylko przestanie padac. Pogoda nie sprzyja pracy przy aucie bez garazu :)

przemekk74 napisał(a):
Logi nie pokaza ze T jest popsuta (pokaza najwyzej ze nie laduje ale dlaczego nie powiedza...) a jak jest popsuta i cos trze to odpalanie wiaze sie z ryzykiem, ze np cos peknie i wrabie sie w silnik albo splywajacy olej wciagniety przez silnik do komory spalania podczas sprezania rozwali tlok czy inne katastroficzne rzeczy


Ok, rozumiem, ze moze sie wydarzyc duzo rzeczy, wiec jaka zachowac kolejnosc czynnosci, aby zminimalizowac ryzyko?

przemekk74 napisał(a):
Co do awarii samej T przy takim przebiegu - przeciez masz stare auto to trzeba sie z czyms takim liczyc (inaczej stare auta nie kosztowalyby tyle mniej niz nowe)
Przemek


Oczywiscie, nie jest dla mnie zaskoczeniem, ze w 10 letnim aucie cos sie psuje, nie mam z tym problemu :). Informacja o tym, czy przy takim przebiegu lubi pasc turbo, moze chociaz pomoc skierowac sie w dobra strone z diagnostyka.

ps. palic, czy nie palic auto? moze zaczac od demontazu turbo?
ps2. co moglo zaczac pukac przy niskim stanie oleju? czy potencjalnie mogl byc to kawalek turbiny? Osobiscie watpie, sugerujac sie tym, ze przestalo kiedy tylko zdjalem noge z gazu...

hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 14:45:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zdecydowanie zrób tak, jak napisał Przemek - bez rozruchu oceń stan luzu osiowego i poprzecznego.
ponadto zdejmij [dolną] miskę olejową - jeżeli coś się urwało, to może w niej leżeć.

nie uruchamiaj silnika, gdyż jeżeli T zassało olej, to może dojść do samorozbiegania [samozapłon, którego nie da się wyłączyć kluczykiem, a jedynie zduszeniem na 6tce] się silnika, które zakończy żywot silnika.

jeżeli będzie to wina T, to nie regeneruj/naprawiaj, a jedynie kup nową u przedstawiciela Garrett'a na PL - motoarena.pl.
zdając swoją starą i kupując przez warsztat cena netto powinna oscylować ok. 1900 PLN [czyli odrobinę więcej niż regeneracja].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 15:29:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
meszrum napisał(a):
zdecydowanie zrób tak, jak napisał Przemek - bez rozruchu oceń stan luzu osiowego i poprzecznego.


ok, to latwe :)


meszrum napisał(a):
ponadto zdejmij [dolną] miskę olejową - jeżeli coś się urwało, to może w niej leżeć.


ok, w AKN jest ona na silikon?


meszrum napisał(a):
nie uruchamiaj silnika, gdyż jeżeli T zassało olej, to może dojść do samorozbiegania [samozapłon, którego nie da się wyłączyć kluczykiem, a jedynie zduszeniem na 6tce] się silnika, które zakończy żywot silnika.


ok, czy mozna sprawdzic, czy nie zassal oleju? Kiedys (chocby po potencjalnej wymianie turbiny) trzeba go bedzie odpalic :)

meszrum napisał(a):
jeżeli będzie to wina T, to nie regeneruj/naprawiaj, a jedynie kup nową u przedstawiciela Garrett'a na PL - motoarena.pl.
zdając swoją starą i kupując przez warsztat cena netto powinna oscylować ok. 1900 PLN [czyli odrobinę więcej niż regeneracja].


A jesli nie bedzie luzu na turbinie i nic nie znajde w misce olejowej?
Pytam od razu, bo moze warto cos wiecej ogladac podczas roboty...

hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 15:54:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
hoobi napisał(a):
meszrum napisał(a):
ponadto zdejmij [dolną] miskę olejową - jeżeli coś się urwało, to może w niej leżeć.


ok, w AKN jest ona na silikon?


od roku modelowego Y jest silikon.
do roku modelowego Y jest uszczelka 059 103 610 B.


hoobi napisał(a):
meszrum napisał(a):
nie uruchamiaj silnika, gdyż jeżeli T zassało olej, to może dojść do samorozbiegania [samozapłon, którego nie da się wyłączyć kluczykiem, a jedynie zduszeniem na 6tce] się silnika, które zakończy żywot silnika.


ok, czy mozna sprawdzic, czy nie zassal oleju? Kiedys (chocby po potencjalnej wymianie turbiny) trzeba go bedzie odpalic :)


zassał olej, to na pewno.
chodzi o to, by dalej nie zasysał i żeby ten olej nie uległ zapłonowi [jeżeli jest w dużych ilościach].
należy poluzować obejmy przed i za IC - wówczas można ocenić ile oleju trafiło do dolotu.
po zamontowaniu nowej T należy dolot i IC wyczyścić z oleju - resztki pozostałe w układzie ulegną wypaleniu [raczej nieszkodliwemu].


hoobi napisał(a):
meszrum napisał(a):
jeżeli będzie to wina T, to nie regeneruj/naprawiaj, a jedynie kup nową u przedstawiciela Garrett'a na PL - motoarena.pl.
zdając swoją starą i kupując przez warsztat cena netto powinna oscylować ok. 1900 PLN [czyli odrobinę więcej niż regeneracja].


A jesli nie bedzie luzu na turbinie i nic nie znajde w misce olejowej?
Pytam od razu, bo moze warto cos wiecej ogladac podczas roboty...


wówczas rozpinasz dolot przed i za IC by ocenić czy T puściło olej do dolotu.
jeżeli będzie względnie sucho, a T będzie sprawna [a raczej nie będzie], to zdejmujesz pokrywy zaworowe i szukasz tam przyczyn usterki.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 19:14:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
jeżeli będzie to wina T, to nie regeneruj/naprawiaj, a jedynie kup nową u przedstawiciela Garrett'a na PL - motoarena.pl.
zdając swoją starą i kupując przez warsztat cena netto powinna oscylować ok. 1900 PLN [czyli odrobinę więcej niż regeneracja].

formalnie nie jest nowa a stara "zregenerowana" (tak samo "nowa" bedzie ta, ktora sie oddaje w rozliczeniu
Tak czy siak opcje naprawy gdy juz tam cos trze itp skeslilbym w przedbiegach. Mozna zrobic research u okolicznych fachmanow od T (tych z dobra renoma) czy ktorys nie oferuje uslugi polegajacej na montazu zregenerowanej T wraz z montazem (Twoja w rozliczeniu) + pisemna gwarancja lub FVAT... chodzi o to, ze regeneracje roznie wychodza wiec w razie wtopy za wszystko laczanie z montazem i demontazem odpowiada zaklad i ma stosunkowo male pole na kombinacje typu "a bo mechanik zle zalozyl"
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2011 21:33:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie Przemku, nie będzie regenerowana.
ostatnio kupiłem T do BKD w tym przedstawicielstwie - jestem w stanie ocenić jak wygląda nowa T - ta, którą dostałem była nowa nowa.
gwarancja 2 lata.

moto-remo jest oficjalnym resellerem na PL - z tego co wiem, to jeżeli sprzedają Garrett'a nowego, to jest on nowy.

przyjmują stare po to, by wykorzystywać jedynie odlew.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2011 08:08:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
ocenić jak wygląda nowa T - ta, którą dostałem była nowa nowa.
gwarancja 2 lata.
przyjmują stare po to, by wykorzystywać jedynie odlew.

to mialem na mysli... jest to stara kompletnie zregenerowana (to znaczy obudowa stara wyćmokana do polysku a srodek nowy)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2011 10:27:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
meszrum napisał(a):
ocenić jak wygląda nowa T - ta, którą dostałem była nowa nowa.
gwarancja 2 lata.
przyjmują stare po to, by wykorzystywać jedynie odlew.

to mialem na mysli... jest to stara kompletnie zregenerowana (to znaczy obudowa stara wyćmokana do polysku a srodek nowy)
Pozdrawiam,
Przemek


tak, odlewy są wykorzystywane.
na szczęście nie robią tego [wykorzystanie odlewów] w PL...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2011 17:32:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
tak, odlewy są wykorzystywane.
na szczęście nie robią tego [wykorzystanie odlewów] w PL...

od kiedy pracuje w miedzynarodowym srodowisku wyleczylem sie kompleksow narodowosciowych... przy okazji Garret to podfirma nalezaca do koncernu Honeywell (robi np elektronike dla linii lotniczych itp) i maja research center (jak i cale honeywell ) u pepikow w Brnie (moj kuzyn akurat w tym koncernie robi przy projektach dla linii lotniczych - ale zna sie jakos tam z "garettowcami") - wiec to "czeska jakosc" :peace:
Dobrze zaplacic, zdefniowac dobrze procesy/kontrole jakosci i jak dla mnie mogliby to Hindusi robic
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2011 23:53:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
Najnowsze wiesci z frontu...

Rozsypala sie turbina. Strona zimna polamana dokumentnie, oska lata na wszystkie mozliwe strony. Strona ciepla wydaje sie byc jedynie pogieta na koncach lopatek wirnika.

Po stronie zimnej nie widac oleju, wiec nie podejrzewam, zeby trafil on do intercoolera.

Pytanie, co sie stalo ze szczatkami lopatek zimnego wirnika...?

Pytanie2, co moglo byc przyczyna takiej demolki...?

hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2011 07:52:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
hoobi napisał(a):
Pytanie, co sie stalo ze szczatkami lopatek zimnego wirnika...?

jedno jest pewne... jezeli wrabaly sie w silnik i cos w srosdku narobily to przelicz sobie czy oplaca sie cokolwiek robic z silnikiem (koszt sciagania glowicy + turbo + moze cos jeszcze) - moze zwyczajnie w intercoolerze sa gdzies te lopatki i calosc skonczy sie na wymianie T?
hoobi napisał(a):
Pytanie2, co moglo byc przyczyna takiej demolki...?

starosc, pech, katowanie itp

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: