.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 07:10:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 1.9 tdi 130KM - blokowanie się turbiny??
PostNapisane: 08.lip.2011 10:43:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2007 23:40:05
Posty: 16
Lokalizacja: Szzecinek
Witam
mam nietypowy problem - podczas jazdy z wyższą prędkością zawiesza się(chyba) turbo - lub spada ciśnienie ładowania - podczas normalnej jazdy problem nie występuje - uwidacznia się tylko podczas stałej jazdy z prędkością powyżej 130 gdy silnik osiąga ok 2800-3000 i zdarzyło mi się to 2 razy raz przy 140 i raz przy ok 160 gdy się chce maksymalnie przyspieszyć - po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do normy
do tej pory błędy wykazywał czujnik egr - od ładowania turbo- ale silnik nie wykazuje żadnego dymienia i innych niepokojących oznak - i jak spadnie moc - można dalej jechać ale z dużo słabszą mocą - przy dodawaniu gazu początkowo silnik sprawia wrażenie jakby ciągnął normalnie ale po ok sekundzie traci parę - ktoś się spotkał z podobna usterką?? - zaznaczam że pokonałem 200 km nie przekraczając 120 i jechało się normalnie...

_________________
Audi 80 B4 91r
Audi A6 1.9 TDi 2003r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2011 12:05:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2734
Lokalizacja: Kr
Notlauf, zapieczone kierownice w turbinie, vtg zapieczone, lopatki w turbo -> szukaj w szukajcie, miliony stron o tym byly napisane. Turbo na stół i czyścic. Nie zawiesza się tylko łopatki zapieczone i ciśnienie nie takie jak ma być,komp wpada w tryb awaryjny.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2011 12:31:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2011 08:10:02
Posty: 48
Lokalizacja: Wrocław
Mam ten sam problem w A4 b6 1.9TDI też czytałem o tym i wszystko wskazuje na to że muszę turbine wymontowac i wyczyścić

_________________
MOJA BYŁA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2011 12:57:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2734
Lokalizacja: Kr
akurat to mi sie rzucilo w oczy:

jeden z miliona opisow:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=198687.0


http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=63377.0

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2011 08:47:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.wrz.2009 09:50:12
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław
zanim będziecie wyciągać turbine to spróbujcie przepałować auto to może się rozrusza.
Mi kiedyś to pomogło - miałem ten problem z turbo i auto notorycznie łapało Notlauf'a, wyskoczyłem na A4 i od startu zatrzymanego kręciłem auto do vmaxa z pedałem w podłodze... po 2-3 rundach problem zniknął ... na rok,a potem i tak musiałem czyścić turbo bo już nic nie chciało pomóc :diabel:
Więc wszystko zależy od przypadku i nie zawsze odrazu trzeba wyciągać turbo

_________________
A4 B6 1.9 131PS AVF S-LINE Multitronic
Powered by EcuProject ~160ps/365nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2011 09:01:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 22:59:19
Posty: 168
Lokalizacja: Radom
to samo mialem w swoim tdi, czysczenie turbo pomoglo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 08:47:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2007 23:40:05
Posty: 16
Lokalizacja: Szzecinek
Xenomorph napisał(a):
zanim będziecie wyciągać turbine to spróbujcie przepałować auto to może się rozrusza.
Mi kiedyś to pomogło - miałem ten problem z turbo i auto notorycznie łapało Notlauf'a, wyskoczyłem na A4 i od startu zatrzymanego kręciłem auto do vmaxa z pedałem w podłodze... po 2-3 rundach problem zniknął ... na rok,a potem i tak musiałem czyścić turbo bo już nic nie chciało pomóc :diabel:
Więc wszystko zależy od przypadku i nie zawsze odrazu trzeba wyciągać turbo


mi akurat to nie pomogło- pojechałem w trasę żeby przegonic trochę ale powyżej 130 sie turbo wyłącza więc chyba się nie da...
zostaje czyszczenie turbo....

_________________
Audi 80 B4 91r
Audi A6 1.9 TDi 2003r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 11:53:31 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Na 90% jest to turbina, tj zapieczone kierownice spalin w turbinie, ale przed demontażem sprawdz czy na 100% to turbo. Otworz mache i sprawdz czy sztanga turbo chodzi (poruszaj nią), jezeli chodzi swobodnie to znaczy ze to nie jest turbo, w tym przypadku możesz sprawdzic czujnik N75 czy nie padł, ewentualnie sprawdzic czy nie ma jakis nieszczelności w układzie. Jezeli sztanga nie chodzi to masz zapieczone kierownice spalin w turbo. Pamietaj ze czyszczac turbine nie pozbedziesz sie problemu, a tylko przesuniesz go w czasie, gdyz czyszczac turbo usuniesz tylko skutek, a nie przyczyne i problem powroci za 2, 4 lub 8 miesiecy (zalezy w jakim stanie jest turbo). Powodem zapiekania sie kierownic w turbo jest nadmiar zalegajacego oleju w turbinie, ktory mieszajac sie z nagarem tworzy maź osadzajaca sie na kierownicach i po pewnym czasie maź zastyga i blokuje kierownice. Ja czyscilem turbo i pomoglo na 2 miesiace, oddałem więc do regenaracji, przejechałem juz 4000 km i jest ok. Jak bedziesz oddawal do regeneracji to oddaj do pożądnej firmy, bi jest duzo takich firm, ktore regeneruja na chinskich podzesppołał i turbo takie długo raczej nie pochodzi. Ja regenerowałem w firmie CARTUR w Bydgoszczy. Regeneruja na oryginalnych podzespołach i wyważają na profesjonalnym sprzecie wiec ok, inni polecaja tez firme MOTO REMO z Iławy, tylko ze oni praktycznie daja nowa turbine (wymieniaja wszystko w środku niezaleznie od stanu zuzycia), ale cenowo jest drozej. Cartur 850 zł, Moto Remo 2000 zł. Nowa turbina - okolo 3500 zł.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 14:49:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 22:59:19
Posty: 168
Lokalizacja: Radom
mi ta sztanga jak to nazywasz nie chodzila, mechanik rozruszal bylo dobrze na 2 tyg, pozniej znow to samo, mimo ze"sztanga" niby chodzila, to jednak w pewnym momecie sie blokowala. Pomoglo czyszczenie turbo, i dziala do dzis dnia> zaworki n75, przeplywomierze, weze podcisnieniowe sprawdzalem, jednak jak pisalem wczesniej czyszczenie turbo pomoglo dopiero


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 16:27:44 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
zietek napisał(a):
mi ta sztanga jak to nazywasz nie chodzila, mechanik rozruszal bylo dobrze na 2 tyg, pozniej znow to samo, mimo ze"sztanga" niby chodzila, to jednak w pewnym momecie sie blokowala. Pomoglo czyszczenie turbo, i dziala do dzis dnia> zaworki n75, przeplywomierze, weze podcisnieniowe sprawdzalem, jednak jak pisalem wczesniej czyszczenie turbo pomoglo dopiero


To masz problem z turbo czy nie? Auto nadal wpada w tryb awaryjny? kiedy czyściłeś turbo?

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 16:35:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Zarathustra napisał(a):

To masz problem z turbo czy nie? Auto nadal wpada w tryb awaryjny? kiedy czyściłeś turbo?


Słowo "miałem" sugeruje czas przeszły :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 19:36:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 22:59:19
Posty: 168
Lokalizacja: Radom
nie juz nie mam problemu z turbina po jej wyczyszczeniu:) czesto sie to zdaza w tych silnikach, w necie jak i tu na forum tez ogrom informacji na ten temat. Mnie cala impreza kosztowala 180zl, ( 100zl wyjecie turbo, 80zl czyszczenie )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 20:07:42 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
zietek napisał(a):
nie juz nie mam problemu z turbina po jej wyczyszczeniu:) czesto sie to zdaza w tych silnikach, w necie jak i tu na forum tez ogrom informacji na ten temat. Mnie cala impreza kosztowala 180zl, ( 100zl wyjecie turbo, 80zl czyszczenie )


A kiedy czyściłeś turbo? Ile km już przejechałes?

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 20:10:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 22:59:19
Posty: 168
Lokalizacja: Radom
Zarathustra napisał(a):
zietek napisał(a):
nie juz nie mam problemu z turbina po jej wyczyszczeniu:) czesto sie to zdaza w tych silnikach, w necie jak i tu na forum tez ogrom informacji na ten temat. Mnie cala impreza kosztowala 180zl, ( 100zl wyjecie turbo, 80zl czyszczenie )


A kiedy czyściłeś turbo? Ile km już przejechałes?


w lutym albo w marcu, od tamtej pory zrobilem do maja gdzies z 1000-1500km, i sprzedalem autko znajomemu, ktory smiga do dzis dnia bez najmniejszych problemow. Mysle ze on tez juz przelatal jakies 1500-2000km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 20:33:59 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Nie chce źle wróżyc ale znajomy bedzie i tak musial oddac turbo do regeneracji. Problem na pewno powróci.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 20:36:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2734
Lokalizacja: Kr
Z tym to bym tak nie szalał, czyszczenie w wiekszosci przypadkow pomaga, skoro sie blokuje mechanicznie to po czyszczeniu jest ok

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 20:54:47 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Oczywiście ze pomaga, ale na jak długo? Syf na kierownicach nie zalega bez przyczyny. Jak już pisałem czyszczenie usuwa tylko skutek a nie przyczynę zapiekania się kierownic.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 21:06:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Ale wszyscy to wiedzą, powszechnie znane są również powody zalegania syfu.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 21:11:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 22:59:19
Posty: 168
Lokalizacja: Radom
niezgodze sie panowie, turbina moze sie zapiec od zlego uzytkowania, np gaszenie od razu silnika, po szybkiej jezdzie, turbo sa naprawde wytrzymale, i regeneracja turbiny to juz ostatecznosc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 21:35:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2011 08:10:02
Posty: 48
Lokalizacja: Wrocław
przeciągnąłem auto po autostradzie ok 30km na pełnym gazie i jest juz OK turbo sie nie wyłącza :)

_________________
MOJA BYŁA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: