.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 06:44:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B5 2.5 TDI BCZ Tip-Tronic
PostNapisane: 11.lip.2011 13:16:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2011 12:41:00
Posty: 10
Lokalizacja: Żagań - Lubuskie
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów! :D
Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość odnośnie wszelkich wpadek, gaf, itp..
Przesiadłem się do audi jakieś pół roku temu z "monachijskiej konkurencji", więc wszelkie ewentualne docinki przyjmuję na klatę... ;)
Nowa marka na razie mi się podoba, choć kilka dziwnych doświadczeń już miałem.
Mam do Was dwa zagadnienia, które wydają mi się dziwne, a z którymi może spotkaliście się użytkując Wasze cacka:

1. Dziwne zachowanie tip-tronica - dotyczy to zimnego silnika (skrzyni), w dni chłodne (temp. ok. 0 st. i poniżej). Nie dzieje się to zawsze, przy obecnych temp. (pow.15st.) przypadłość ta nie występuje.
Do rzeczy. Automat - przy spokojnej jeździe - zwykle wrzuca kolejne biegi przy około 2000-2200 obr..
Przy tej przypadłości ciągnie obroty do nawet 3000-3200 obr. i nie chce wrzucić kolejnego biegu wcale, albo jak wrzuci, to z bardzo mocnym szarpnięciem (raz nawet stuknięciem). Na manualu dzieje się podobnie.
Podkreślam! - Tylko zimny silnik i tylko chłodne dni. Na ciepłym wszystko jest ok (pracuje cicho i płynnie zmienia biegi). Podpinałem po VAG-a - żadnych błędów.

2. Hamulce - początkowo słabe hamowanie. Zdarza się, że na trasie, hamowanie z prędk. ok 100-120 (np. przy wyprzedzaniu i próbie wciśnięcia się pomiędzy dwa auta jadące w tym samym kierunku) i pedał hamulca wpada prawie do podłogi (wtedy słabe hamowanie auta) i po 1 sek. pedał "rośnie" pod stopą i następuje b.silne hamowanie. Nie zawsze się tak dzieje, ale czasem podnosi ciśnienie tętnicze kierowcy. Przy niższych prędkościach i w jeździe miejskiej - hamulce brzytwa :!!:

Będę wdzięczny za jakąś podpowiedź.

_________________
Marcin

Jest: Audi A4 B5 Avant 2.5 TDI BCZ 2001r. S-line

Było: BMW 320d Touring 2002 r. M-Power
Było: Opel Astra Caravan 2.0 1999 r. Sportive

Nie kłóć się z idiotą, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 13:48:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Na pewno masz auto z 2001 roku ??? i czy to jest na pewno B5 ??

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 19:23:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2011 12:41:00
Posty: 10
Lokalizacja: Żagań - Lubuskie
Pisałem, że jestem już po małych przejściach z tym autem... :)
Wszystko się zgadza. To jest B5 ze stycznia 2001, był silnik AKN, ale zdarzyła się mała kucha i jestem po wymianie silnika. Osprzęt został z AKN, a obecne serce to BCZ z 2003 roku. W sumie, to mogłem o tym wspomnieć... :|
Opisane wcześniej problemy miały miejsce zarówno przy poprzednim, jak i obecnym silniku.

_________________
Marcin

Jest: Audi A4 B5 Avant 2.5 TDI BCZ 2001r. S-line

Było: BMW 320d Touring 2002 r. M-Power
Było: Opel Astra Caravan 2.0 1999 r. Sportive

Nie kłóć się z idiotą, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 20:42:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jakie jest w tej chwili ECU? od BCZ czy od AKN?
generalnie problemy tkwią w niedopasowaniu oprogramowania silnika do skrzyni.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 22:06:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2011 12:41:00
Posty: 10
Lokalizacja: Żagań - Lubuskie
ECU, jak i pozostały osprzęt jest od AKN.
Ale tak jak pisałem problem ze skrzynią występował już wcześniej.
Podpięcie pod Vag-a zarówno wtedy jak i teraz, nic nie wykazało.
Ogólnie skrzynka śmiga, jeżdżę głównie na manualu (często mieszam, hamuję silnikiem, itd..) Problem pojawia się poniżej +10st C i na zimnym silniku.
Zastanawiałem się czy to nie pierwsze objawy padającej skrzyni, ale jeżdżę tak już ponad pół roku i żadnych postępów choroby..
Myślałem, że może, któryś z kolegów jeżdżących tipem miał podobną przypadłość.. :/

_________________
Marcin

Jest: Audi A4 B5 Avant 2.5 TDI BCZ 2001r. S-line

Było: BMW 320d Touring 2002 r. M-Power
Było: Opel Astra Caravan 2.0 1999 r. Sportive

Nie kłóć się z idiotą, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2011 08:38:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Ja na zimno mam podobny objaw, wydaje mi się że to normalne - sterownik skrzyni czeka, aż olej złapie jakąś temperaturę, dlatego dłużej ciągnie na biegach.
Na zimno olej gęsty to i przełączanie jest bardziej odczuwalne, ale nie wiem jak mocno jest u Ciebie, u mnie też czuć to przełączenie, na ciepłym chodzi idealnie.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2011 10:44:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2011 12:41:00
Posty: 10
Lokalizacja: Żagań - Lubuskie
Dzięki kolego Zagór za słowa otuchy ;) Chciałbym aby tylko to, co opisujesz, było przyczyną zachowania mojej skrzynki.
Jednak nie rozpoczynałbym nowego tematu gdyby to było tylko bardziej odczuwalna zmiana biegów przy zimnym silniku.
Prawidło jest takie, że im chłodniej na zewnętrznym, tym dzieje się to częściej.
Raz, przy ok. -10 st.C na 2-gim biegu pociągnął mi do 3500 obr. i nie zmienił w ogóle. Kiedy wystraszyłem się i odpuściłem gaz, obroty spadły i ponownie wcisnąłem gaz na "dwójce" zmienił przy około 2500obr. z bardzo mocnym szarpnięciem i z wyraźnym stuknięciem. Z każdym kilometrem było lepiej, aż do zniknięcia problemu, gdy tylko wskaźnik temp. cieczy chłodz. drgnął z 60 st.C.
Generalnie dzieje się to przy niskich temp. na zimnym silniku, na pierwszych kliku kilometrach porannej jazdy.
Dla mnie, to nie jest normalne.

_________________
Marcin

Jest: Audi A4 B5 Avant 2.5 TDI BCZ 2001r. S-line

Było: BMW 320d Touring 2002 r. M-Power
Było: Opel Astra Caravan 2.0 1999 r. Sportive

Nie kłóć się z idiotą, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2011 11:13:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
A dla mnie jest, to nie jest MT, w tych skrzyniach olej odpowiada za zmianę, i możliwe że skrzynia w ten sposób broni się właśnie przed zabytnimi przeciążeniami przy zmianach na gęstym oleju :)
W każdym bądź razie nie jest to IMO coś nadzwyczajnego, silniki M-ek w BMW też na zimno nie chcą się kręcić wyżej niż jakiś tam prób, który w miarę rozgrzewania spada i po osiągnięciu odpowiedniej temp motor kręci do odcinki.
Oczywiście specem od AT nie jestem, ale wydaje mi się to rozsądne. Sam tak bym zrobił soft do skrzyni.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2011 11:51:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2011 12:41:00
Posty: 10
Lokalizacja: Żagań - Lubuskie
Wydaje się logiczne co piszesz, tylko czemu szarpie i stuka? Póki co, to jej jedyna skaza.
Ponownie będę badał temat, jak przyjdą jesienne i zimowe szarugi. Bo na razie po wiosennej, statycznej wymianie oleju, cieszę się jej cichą, płynną i w miarę szybką pracą. Wprawdzie to nie DSG, ale podoba mi się...
Dzięki za podpowiedź.

_________________
Marcin

Jest: Audi A4 B5 Avant 2.5 TDI BCZ 2001r. S-line

Było: BMW 320d Touring 2002 r. M-Power
Było: Opel Astra Caravan 2.0 1999 r. Sportive

Nie kłóć się z idiotą, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2011 12:21:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Szarpie, bo gęsty olej, ja to sobie tak tlumaczę, stuka - sprawdź zawieszenie zespołu napędowego - poduchy.
Mój tip miał wymieniany olej w CH (dwa razy), teraz tez jest zalany świeżym z ASO wraz z filterkiem i też tak ma, a chłopaki z ASO mowią że tak jest w tych skrzyniach, na razie nigdzie się ze skrzynią nie wybieram, bo nie chcę znaleźć sobie kolejnego problemu, zanim rozwiążę obecny.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2011 22:40:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
moim zdaniem problem leży w innym miejscu. GCU zmienia bieg wówczas gdy zostanie osiągnięty odpowiedni moment obrotowy. zakładając, że skrzynia jest sprawna, przeciąganie biegów może mieć swoje źródło w braku osiągnięcia nm bądź problemu z jego odczytaniem.

niezależnie od wszystkiego należy podłączyć VCDS i mozolnie logować silnik na zimnym [normalna jazda] i na ciepłym. różnice wskażą przyczynę.

jeżeli władasz VCDSem - daj znać.
jeżeli nie władasz, to poszukaj jakiegoś klubowicza - wówczas opiszemy co i jak logować.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 08:24:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2011 12:41:00
Posty: 10
Lokalizacja: Żagań - Lubuskie
Nie zamierzam tematu tak zostawić, więc każdą logiczną podpowiedź wezmę pod uwagę.
Opisana bolączka, to jedyna bolączka mojej skrzyni - zakładam więc, że jest sprawna. Jeśli chodzi o Nm, to czuć je po motorku, w zakresie 1400-2400 obr. autko idzie jak przeciąg, później jest niewiele gorzej - zakładam więc, że moment osiąga. Nie wiem jak z jego czytaniem...
Niestety nie władam VCDSem, więc pozostaje mi zdać się na uprzejmość klubowiczów. W którym dziale i o co konkretnie prosić :?: :|
Przyznaję, że chętnie zgłębiłbym temat...

_________________
Marcin

Jest: Audi A4 B5 Avant 2.5 TDI BCZ 2001r. S-line

Było: BMW 320d Touring 2002 r. M-Power
Było: Opel Astra Caravan 2.0 1999 r. Sportive

Nie kłóć się z idiotą, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 08:35:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Dobra Mesz, dawaj wezmę to na klatę ;)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 08:36:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli masz życzenie zacząć władać VCDSem/VC, to koszt przyjemności do Twojego samochodu to ok. 50-70 PLN i 2h lektury.

interface kupisz tutaj:
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103
albo
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=360

mam gdzieś jeszcze polski [ten droższy] - sprawuje się dobrze od 2004 r.
chiński również posiadam i również działa prawidłowo.
wybierzesz sam ;) .


co do diagnostyki, to zapraszam do lektury: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 .
w razie pytań - zadawaj w tym wątku, w którym piszemy teraz - dostaniesz odpowiedzi na każde pytanie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 08:46:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Ja VCDS'a mam, podaj co mam logować, i obiecaj że mnie nie nastraszysz analizą wyników.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 09:01:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Zagor, czy chcesz logować swój samochód, czy kolegi FREAK?
[dziś nie jestem zbyt bystry]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 10:47:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Mam też taki objaw jak kolega FREAK, więc mogę i swój zlogować, aczkolwiek jak mówię, nie uporałem się jeszcze z problemem wałków, i nie wiem czy chcę mieć kolejny problem w aucie, z drugiej strony, może wcześniej zauważone niedomaganie pozwoli uniknąc większych kosztów w przypadku naprawy tipa.

Od strony błędów skrzynia czysta - więc to mnie trochę pociesza, jak ciepła chodzi idealnie, w trybie D miekko ciągnie korzystając z lockup'a, w trybie tip, jest zdecydowanie bardziej brutalna - jeśli można tak o AT powiedzieć, ale czuć różnicę tzw. dupohamownią :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 11:28:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
Jak dla mnie, objawy kolegi sa całkiem normalne. No moze oprócz jakichś stuków (z tego co rosumiem, stuki sie nie powtarzały). Każde audi z AT jakim jeździlem pierwsze 2-3 czy ile tam zmian biegów na zimnym robiło w ten sposób. Fachowcem nie jestem, ale Wg. mnie MUSI być różnica w pracy skrzyni kiedy olej przypomina olej (cieply), i kiedy przypomina bardziej budyń (zimny)..

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 13:24:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2011 12:41:00
Posty: 10
Lokalizacja: Żagań - Lubuskie
Dzięki za tą pigułkę wiedzy na temat 2.5tdi kolego meszrum :!!: :D
Widzę, że roboty mam przy mojej niuni na kilka weekendów... :d
Interface (polski) zakupiony, program (zalecany) zainstalowany, więc kwestia dotarcia kuriera i działam! DZIĘKI :!!:
W sumie, to nie pogniewałbym się gdyby w międzyczasie udało się przeanalizować logi kolegi Zagora... ;)

Pozdrawiam Panowie!

_________________
Marcin

Jest: Audi A4 B5 Avant 2.5 TDI BCZ 2001r. S-line

Było: BMW 320d Touring 2002 r. M-Power
Było: Opel Astra Caravan 2.0 1999 r. Sportive

Nie kłóć się z idiotą, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 13:32:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
AAaaa, doczytałem Wy chcecie dizla logować, no to ja spadam z tego wątku ;)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: