Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!
Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość odnośnie wszelkich wpadek, gaf, itp..
Przesiadłem się do audi jakieś pół roku temu z "monachijskiej konkurencji", więc wszelkie ewentualne docinki przyjmuję na klatę...
Nowa marka na razie mi się podoba, choć kilka dziwnych doświadczeń już miałem.
Mam do Was dwa zagadnienia, które wydają mi się dziwne, a z którymi może spotkaliście się użytkując Wasze cacka:
1. Dziwne zachowanie tip-tronica - dotyczy to zimnego silnika (skrzyni), w dni chłodne (temp. ok. 0 st. i poniżej). Nie dzieje się to zawsze, przy obecnych temp. (pow.15st.) przypadłość ta nie występuje.
Do rzeczy. Automat - przy spokojnej jeździe - zwykle wrzuca kolejne biegi przy około 2000-2200 obr..
Przy tej przypadłości ciągnie obroty do nawet 3000-3200 obr. i nie chce wrzucić kolejnego biegu wcale, albo jak wrzuci, to z bardzo mocnym szarpnięciem (raz nawet stuknięciem). Na manualu dzieje się podobnie.
Podkreślam! - Tylko zimny silnik i tylko chłodne dni. Na ciepłym wszystko jest ok (pracuje cicho i płynnie zmienia biegi). Podpinałem po VAG-a - żadnych błędów.
2. Hamulce - początkowo słabe hamowanie. Zdarza się, że na trasie, hamowanie z prędk. ok 100-120 (np. przy wyprzedzaniu i próbie wciśnięcia się pomiędzy dwa auta jadące w tym samym kierunku) i pedał hamulca wpada prawie do podłogi (wtedy słabe hamowanie auta) i po 1 sek. pedał "rośnie" pod stopą i następuje b.silne hamowanie. Nie zawsze się tak dzieje, ale czasem podnosi ciśnienie tętnicze kierowcy. Przy niższych prędkościach i w jeździe miejskiej - hamulce brzytwa
Będę wdzięczny za jakąś podpowiedź.