.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 22:16:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 V6 BAU] Problemy z rozruchem na zimno gdy ciepło
PostNapisane: 23.lip.2011 21:26:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2010 12:10:26
Posty: 35
Lokalizacja: Knurów
Auto: ALLROAD C5 2.5 TDI V6, Q3 2.0 TDI
Witam,

Pacjent to 2.5 TDI V6 BAU rocznik 2003 z przebiegiem 170kkm.
Ma problemy z rozruchem, gdy silnik jest zimny a temperatura otoczenia jest wyższa niż 15-20 st.C.

Generalnie jest tak:
a) silnik rozgrzany - odpala na dotyk
b) silnik zimny i zimno na dworze (od -20 do +10 st.C) - odpala bez kłopotu
c) silnik zimny i ciepło na dworze (od 20 st.C w górę) - odpala po przytrzymaniu go ok. 2-3 sekund. Po takim rozruchu z wydechu przez moment wydobywa się siwy dymek.

Co może być powodem takiego zachowania? Co sprawdzić i/lub zalogować żeby móc postawić diagnozę?

Innych problemów silnikiem nie ma.

Z góry dziękuję za wszelkie porady.
Paweł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 V6 BAU] Problemy z rozruchem na zimno gdy cie
PostNapisane: 25.lip.2011 15:46:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
opcja szukaj i haslo diagnostyka. logi (uczulam na 004S, 004BS, 001S , 007S, 013S, 014S)- z tym co napisales to niestety tylko do wrozki mozna pojsc...
Przy okazji jakbys dopisal... "tak bylo zawsze"... albo ... "popsulo sie po wymianie rozrzadu" to tez by bylo milo :peace:
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 19:09:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2010 12:10:26
Posty: 35
Lokalizacja: Knurów
Auto: ALLROAD C5 2.5 TDI V6, Q3 2.0 TDI
Logi zrobione:

Statyczne:
Log (0 - 000)
Log (1 - 001)
Log (2 - 003)
Log (3 - 004)
Log (4 - 007)
Log (5 - 013)
Log (6 - 014)
Log (7 - 018)

BS:
Log (8 - 003)
Log (9 - 004)
Log (10 - 000)

Nie widzę tu niczego podejrzanego poza nieznacznym przekroczeniem wartości w kolumnie 3 w grupie 001S.

Problem istnieje od dawna (rok, może 2), nie umiem dokładnie powiedzieć kiedy wystąpił po raz pierwszy, ośmielę się stwierdzić, że narasta stopniowo.

Co ciekawe, zrobiłem dziś taką próbę przy odpalaniu silnika po pracy:
a) włączenie zapłonu na ok. 5s.
b) wyłączenie zapłonu
c) włączenie zapłonu na 5s
d) rozruch
Efekt: nie odpalił od ręki, ale zaskoczył po ok. 1s a nie po 3s. No i nie było dymku z wydechu.

Jest możliwe, że do problemu przyczynia się stan świec żarowych? Czy one w ogóle pracują przy takich temperaturach? Świeczki są jeszcze oryginalne (rok 2003).

Na ciepło odpala na dotyk. Trącenie kluczyka i już działa (0,1-0,2s).

Proszę o sugestie, bo ASO ogranicza się do stwierdzenia, że błędów żadnych nie ma :D

pozdrawiam,
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 20:22:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ta drobnostka w 001S to pompa wtryskowa wiec jakis wplyw na calosc moze miec (latwo jednak po logach innych dojdziesz ze duze CK w bau to standard - standardowe objawy padaki czy "te typy tak maja od nowosci" - nie wiem)
Inna rzecz, ktora ja zauwazylem to 004S - masz kat zadany i kat faktyczny... zwroc uwage ze kat faktyczny jest "bez sensu" wyzszy od zadanego (powinien latac +- 0.02 w stosunku do zadanego - jezeli mozliwe jest jego uzyskanie... u Ciebie jest/teoretycznie/ - patrz w link w moim podpisie tam opisana jest zaleznosc pomiedzy ustawieniem na late a osiaganymi wartosciami)
Tak sie zastanawiam czy w pompie nie siada Ci ta funkcjonalnosc regulacji kata wtrysku (po prostu nie wiem)
Swiec zarowych profilaktycznie sie nie wymienia... wez sciagnij fajki i swiece po swiecy sprawdz miernikiem elektr. - jezeli jakas wyraznie rezystancja bedzie odstawac - wymienic (naprawde ostroznie odkrecac!)

Mam drugie auto z z grupy vw z 2.0TDI CR z przebiegiem 30tys i tam proba zapalenia "jak benzyny" bez grzania/czekania n a sprezynke gdy auto jest zimne nawet latem i na bank zaskoczy dopiero po 2-3 zakreceniu (swiece dzialaja ale krocej jak sadze)
Kolejna rzecz to kat wtrysku 004BS osiagany na late... jest jak najbardziej poprawny (0-4ATDC) ale jak cos do d.. zapala sprobuj przestawic go na 1-2ATDC (tez bedzie poprawny a moze bedzie lepiej? - duzo nie kosztuje...)
Na koniec rozrusznik+aku... jezeli auto jest cieple to koks przy rozruchu jest mniejszy i od pozniejszych obrotow... efekt przy salebiej krecacym rozruszniku (bo rozrusznik puchnie a moze bo aku padake zalicza) jest taki ze jak auto bylo np palone 20min wczesniej to poznij gorzej zapala
= > z doswiadczenia Ci powiem, ze jezeli masz ladowanie na wolnych obrotach w okolicach 13.5 a nie 14V to aku jest juz prawdopodobnie "oslabiony zabkiem czasu"
To tyle...
jezeli masz przypadkiem 004S i 001S z czasow gdy dobrze zapalal porownaj sobie logi (moze cos sie zmienilo...)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2011 21:44:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2010 12:10:26
Posty: 35
Lokalizacja: Knurów
Auto: ALLROAD C5 2.5 TDI V6, Q3 2.0 TDI
Na początek przemierzę świece, ale z tym poczekam aż pogoda będzie nieco bardziej przyjazna.

Znalazłem stary log 004BS zrobiony nieco ponad roku temu. Jest niewielka różnica, ale wtedy problemy z rozruchem też już występowały.

Co do akumulatora, to w zasadzie już emeryt ... jeszcze fabryczny, czyli leci mu już ósmy rok. Ale odpala nawet w zimie mimo swego sędziwego wieku. Nawet przy -20 st. C daje jeszcze radę, chociaż łatwo mu wtedy nie było.
Widać jednak już takie zjawiska jak spadek jasności wyświetlacza w radiu po wyłączeniu silnika. Kiedyś chyba tak nie było. Podczas kręcenia rozrusznikiem "na zimno" napięcie spada do ok. 10V wg voltomierza na desce. Czy to typowy spadek, czy powinno trzymać się wyżej?

Natomiast napięcie ładowania zachowuje się u mnie tak, że im jest cieplej tym jest niższe. W zimie trzyma się na ok. 14,5V, teraz jak jest ciepło to tak 13,5-14V. Coś nie tak z regulacją napięcia ładowania, czy może tak to może się z założenia zachowywać? Chociaż kojarzę, żę nawet producenci aku chcą aby napięcie ładowania nie było niższe niż 13,8V.

No i jeszcze jedno pytanie: Czy parametry rozruchowe (dawka, kąt) zależą w jakiś sposób od jakiegoś czujnika temperatury (płynu, powietrza w dolocie, innego) ? Mam podejrzenie, że coś może przekłamywać. Po ok. 20 godzinach stania w garażu temperatura w dolocie wynosiła niedawno prawie. 30st. podczas gdy pozostałe (olej, płyn) miały ok. 19-20 st.

pozdrawiam,
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2011 08:30:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jezeli na wolnych obrotach masz 14V to raczej aku temu niewinny (ale chyba kablami rozruchowymi podlaczysz drugi aku do rozruchu to zweryfikujesz? Spadek napiecia ladowania jak sie zgrzeje tez mam... kiedys jak alternator padake zaliczal to spadalo do 12.7 (przy 13.5 "na zimnym")=> obecnie to 13,8-14.2 przy wlaczonych swiatlach

Dawka rozruchowa na bank zalezy od temperatury (taki trik tunerski to podniesienie dawki na rozrzanym silniku/sa tez jakies "pluginy" na allegro do niektorych tdi np TDSby BMW ktore oszukuja ecu co do temp by lepiej zapalal) - to latwo zweryfikujesz - czujnik temp plynu masz na wezu wodnym w okolicach pompy (topranu kosztuje 25pln wiec sobie mozsze kupic, przepiac kabel na niego by starego nie wykrecac /usyfisz silnik plynem troche/ do szklanki zimnej wody i wiesz czy to temperatura...
Z doswiadczenia z innym dieslem powiem Ci ze predkosc krecenia rozrusznika przy rozruchu ma olbrzymie znaczenia (tam po wymianie szczotek w rozruszniku stara fiesta 1,6D zaczela zapalac jak mloda pszczolka)
pozdraewiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2011 10:02:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
co do napiecia to tez mam zawsze 14v.

ale jak jest bardzooo cieplo (+30'C), to napiecie jest minimalnie nizsze niz 14, na oko 13.5.
ale wtedy klima dos mocno dmucha, wlaczone sa swiatla, radio, wentylator silnika chodzi na drugim biegu.

czy to normalne czy alternator do zrobienia?

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2011 11:41:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jezeli ladowanie przy wylaczonym radiu, wylaczonych swiatlach niegdy nie spada Ci ponizej 13.5 zapomnij o "robieniu" alternatora bo
1) jest w normie (gdzies w jakies ksiazce "sam naprawiam passata" widzialem chyba ze norma jest stosunkow niska (zweryfikuj jak chcesz)
2) jezeli bys wstawil nowy aku to na bank by cos skoczylo z tego tytulu
3) wymiana alternatora w v6tdi jest przeje... (trzeba przod odciagac) wiec sobie tym d... bez poptrzeby nie zawracaj
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2011 11:57:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
generalnie jest tak jaak mowisz, na postoju bez swiatel to zawsze ejst 14v

nowy akumulator jest od roku... ale wczesniej nie zworiclem na to uwagi...

poki dziala to nic nie ruszam, po co .....

a przymierzam sie na dniach do wymiany rozrzadu, przodu nie bedzie, wiec zastanwiam sie do czego by looknac przy okazji zdjetego przodu.
napewno wymienie szczotki w rozruszniku (o ile sie da??)
latem fajnie kreci, a zima bardziej steka niz kreci, co wiecej to zobaczymy.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2011 06:17:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2010 12:10:26
Posty: 35
Lokalizacja: Knurów
Auto: ALLROAD C5 2.5 TDI V6, Q3 2.0 TDI
Świec nie udało mi się przemierzyć. Dostęp do nich jest lekko mówiąc nieco utrudniony przez wszystko inne na około. Więc odpuściłem sobie.

Ale za to mam kolejne spostrzeżenie. Byłem przez "długi weekend" na Słowacji i auto przegoniło się trochę po górach i autostradach. Efekt tego taki, że wczoraj i dziś rano mimo, że nie grzały świece, auto odpaliło "od ręki". Czyżby coś się "przeczyściło", wtryski ?

Postaram się zrobić logi statyczne dziś lub jutro. Może wyjdą jakieś różnice w porównaniu do pomiarów z lipca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2011 08:57:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
kubu13 napisał(a):
Świec nie udało mi się przemierzyć. Dostęp do nich jest lekko mówiąc nieco utrudniony przez wszystko inne na około. Więc odpuściłem sobie..


no cos Ty, bierzesz grzechotke z przedluzka i pomalu je wykrecasz,
pomalu zeby nie urwac!

kubu13 napisał(a):
Czyżby coś się "przeczyściło", wtryski ?
.

raczej nieee

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2011 12:12:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
zegar napisał(a):
generalnie jest tak jaak mowisz, na postoju bez swiatel to zawsze ejst 14v

nowy akumulator jest od roku... ale wczesniej nie zworiclem na to uwagi...

poki dziala to nic nie ruszam, po co .....

a przymierzam sie na dniach do wymiany rozrzadu, przodu nie bedzie, wiec zastanwiam sie do czego by looknac przy okazji zdjetego przodu.
napewno wymienie szczotki w rozruszniku (o ile sie da??)
latem fajnie kreci, a zima bardziej steka niz kreci, co wiecej to zobaczymy.


to smialo zrob reg. alternatora w AKE jesli nie byl, ja w swoim tylko czekalem do rozrzadu bo juz kucał. Wiec nie zaluj kilku stowek jak przod bedzie rozpiety.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2011 13:38:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
grejf napisał(a):
to smialo zrob reg. alternatora w AKE jesli nie byl, ja w swoim tylko czekalem do rozrzadu bo juz kucał. Wiec nie zaluj kilku stowek jak przod bedzie rozpiety.


nie chyba nie, ladowanie spada do 13.5 (na vagu) tylko gdy na zewnatrz jest wiecej niz 30'C a w aucie jest wlaczone doslownie wszystko.

w innych przypadkach nigdy nie ma problemu.

wlasnie moje A6 stoi i ma wymieniany rozrzad, lecz jestem w kropce i musze czekac na czesc ktora zamowilem na allegro.

po rozebraniu przodu okazalo sie ze urwane jest lozysko na ktorym trzyma sie wisko, nowe w ASO tylko 890 zl :D znalazlem na alle... uzywane za 100 zl.

Obrazek


pozniej rozrusznik i mozna skladaac.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2011 08:36:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
potencjalne przyczyny utrudnionego rozruchu w Twoim przypadku:
- uszkodzenie pompy wtryskowej;
- zapowietrzenie układu paliwowego.

w 004.3s widać, że kąt rzeczywisty na biegu jałowym dochodzi do 3.0*ATDC, co wskazuje na usterkę zaworu sterującego kątem wtrysku - na biegu jałowym maksymalna wartość to 2.4*ATDC.

moja rada - jakikolwiek serwis Bosch wykona Ci pełną regenerację, zatem jeżeli nie masz zaufanego pompiarza, który byłby w stanie sprawdzić jedynie element, o którym napisałem - zostaw to, tak jak jest.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2011 18:43:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
przemekk74 napisał(a):
(...)
Swiec zarowych profilaktycznie sie nie wymienia... wez sciagnij fajki i swiece po swiecy sprawdz miernikiem elektr. - jezeli jakas wyraznie rezystancja bedzie odstawac - wymienic (naprawde ostroznie odkrecac!)
(....)


Sprawna świeca ma jakiś zakres poprawnej impedancji?

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2011 21:30:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
AndyN napisał(a):
Sprawna świeca ma jakiś zakres poprawnej impedancji?


nie pamietam...ma zrec kupe pradu wiec pewnie minimum kilka amper idzie (zalozmy 5)
I = U/R wiec R = U/I... masz 11V/5 => jakies max 2,5 Ohma.... jak zmierzysz i bedzie np 10 to na bank padaka - pomierz wszystkie i znajdz te co maja wiekszy opor niz pozostale
:peace:

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2011 22:12:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
zalozmy 5

hmm 10-12A, więc rezystancja ok. 1 ohm.
Świeca z reguły ma tyle co trzeba, albo nieskończoność(przepalona), lecz oprócz rezystancji ważny jest wygląd zewnętrzny; powierzchnia elementu grzejnego ma być gładka i "ładna".

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2011 04:52:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
makaon napisał(a):
Cytuj:
zalozmy 5

hmm 10-12A, więc rezystancja ok. 1 ohm.
Świeca z reguły ma tyle co trzeba, albo nieskończoność(przepalona), lecz oprócz rezystancji ważny jest wygląd zewnętrzny; powierzchnia elementu grzejnego ma być gładka i "ładna".


Stan świecy chciałbym określić bez jej wymontowywania ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2011 05:35:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
makaon napisał(a):
Cytuj:
zalozmy 5

hmm 10-12A, więc rezystancja ok. 1 ohm.
Świeca z reguły ma tyle co trzeba, albo nieskończoność(przepalona), lecz oprócz rezystancji ważny jest wygląd zewnętrzny; powierzchnia elementu grzejnego ma być gładka i "ładna".

12A*12V*6sztuk = prawie kilowat by wyszlo (hmmm...)

w silniki 2,5v6tdi z racji sporego ryzyka urwania swiecy przy wykrecaniu swiec ni wykreca sie ich z ciekawosci
Jezeli rezystancja bedzie mala to swieca bedzie grzala bo jakos moc musi wydzielic (bo chyba ze swiecic zacznie:) ).... pytanie czy bedzie grzala idealnie ale ja bym dla takiej niepewnosci nie bral sie za ich wykrecanie
Z mojego doswiadczenia opor na 2 swiecach z 6 byl wyraznie wiekszy ale nie nolimit
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: