.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 21:34:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.6 ABC 95r] gaśnie na światłach, niskie obroty na luzie
PostNapisane: 07.sie.2011 21:57:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2011 21:44:35
Posty: 8
Lokalizacja: kłobuck
witam wszystkich forumowiczów, mam audi a6 z 95 roku, 2.6 v6 150km , problem jest następujący, auto ogólnie ma niskie obroty (okolice 800), przy dłuższej stabilnej jeździe bez włączonej klimatyzacji auto lubi zgasnąć po wciśnięciu sprzęgła, pali bez problemu, problem nasila się przy włączonej klimatyzacji, wtedy gaśnie bardzo często, auto jeździ na gazie i benzynie, ale i na jednym i na drugim dzieje się to samo (na gazie jest to mocniej widoczne ale na benzynie też się tak zdarza) , zostały wymienione świece+kable, została przeczyszczona przepustnica i silniczek krokowy, auto było podłączane pod komputer i nie ma żadnych błędów, trzech mechaników już rozłożyło ręcę, miał ktoś taki problem albo ma ktoś pomysł gdzie może być przyczyna?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2011 22:06:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
1 sprawdź stan napięcia pasków osprzętu ( nie rozrżądu ) - napędu altka i klimy
2 sprzęgiełko w sprężarce klimatyzacji czy się nie zaciera
3 łożyska alternatora
4 i w końcu ładowanie na załączonych światłach i klimie

póżniej zobaczymy co dalej. Pozdrówka

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 10:35:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2011 21:44:35
Posty: 8
Lokalizacja: kłobuck
ok, dzięki za informację, dam znać mechanikowi i posprawdzamy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 17:50:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
800 obr/min na jałowym to norma

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 18:50:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10349
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
zwykły $ napisał(a):
1 sprawdź stan napięcia pasków osprzętu ( nie rozrżądu ) - napędu altka i klimy
2 sprzęgiełko w sprężarce klimatyzacji czy się nie zaciera
3 łożyska alternatora
4 i w końcu ładowanie na załączonych światłach i klimie

póżniej zobaczymy co dalej. Pozdrówka


Bzdura tu problem tkwi gdzie indziej , ja bym na początku sprawdził szczelność dolotu,w jakim stanie są odmy, i czy silniczek krokowy w ogóle chodzi.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 19:35:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
ja też bym obstawił krokowca...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 20:59:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2011 21:44:35
Posty: 8
Lokalizacja: kłobuck
witam, akurat krokowy na początku sprawdzaliśmy i działa, na razie z mechanikiem skupiamy się na prądzie w aucie, może tutaj leży przyczyna (myślę głównie o alternatorze), jest tak jak mówię, gaśnięcie auta nasila się przy włączonej klimatyzacji, spada też napięcie (jest zegar który to pokazuje), paski są w porządku, łożyska też, wszystko cichutko chodzi, co do obrotów na początku jak ją kupiłem to trzymała równiutkie 1000 aż byłem w szoku, można było postawić papierosa w pionie i nie drgnął, aż nie mogłem się napatrzeć ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2011 05:49:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
mały v8 napisał(a):
zwykły $ napisał(a):
1 sprawdź stan napięcia pasków osprzętu ( nie rozrżądu ) - napędu altka i klimy
2 sprzęgiełko w sprężarce klimatyzacji czy się nie zaciera
3 łożyska alternatora
4 i w końcu ładowanie na załączonych światłach i klimie

póżniej zobaczymy co dalej. Pozdrówka


Bzdura tu problem tkwi gdzie indziej , ja bym na początku sprawdził szczelność dolotu,w jakim stanie są odmy, i czy silniczek krokowy w ogóle chodzi.


Bzdura? Wiadomo że silniczek przeczyszczony ale wcale nie musi chodzić na to bym się jeszcze z Tobą zgodził ale wtedy wywalałoby 533 lub coś w tym stylu no i jeszcze jedno skoro trzech mechaników rozkłada ręce to nie wierzę że nie zaczęli od tego, zwłaszcza że autor napisał:

szczepanek_r napisał(a):
została przeczyszczona przepustnica i silniczek krokowy, auto było podłączane pod komputer i nie ma żadnych błędów, trzech mechaników już rozłożyło ręcę, błędów


i jeszcze to :

szczepanek_r napisał(a):
akurat krokowy na początku sprawdzaliśmy i działa,

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2011 14:08:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2011 21:44:35
Posty: 8
Lokalizacja: kłobuck
witam
napięcia są następujące (mierzone przy aku)
odpalony benzyna - 14.16
z klimą spadł do 13.16 a potem już trzymał 13.90
na gazie 14.07
z klimą 13.90

wyczytałem na innym forum że problemem może być zawór paliwa przymocowany przy filtrze powietrza, został zatkany od strony silnika

trochę głośno chodzi kompresor klimy ale tylko trochę, łożyska w nim raczej nie są problemem

ciężko wychwycić to gaśnięcie jak auto stoi, trzeba by było pojeździć i na biężąco w czasie jazdy sprawdzać co się dzieje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2011 21:00:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2011 21:44:35
Posty: 8
Lokalizacja: kłobuck
witam, czy ktoś ma jakiś pomysł jeszcze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2011 17:22:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
każdy kto przerabiał problem z gaśnięciem samochodu po wciśnięciu sprzęgła np. przed skrzyrzowaniem itp... wie że to na 90% kwestia szczelności na odcinku filtr powietrza < > głowica czyli również szczelność kolektora ssącego, wszystkich węży dolotu i podciśnienia... troche grzebania i dokładności a problem powinien zostać rozwiązany i nikt tego na odległość nie rozkmini ;]
jak już znajdziesz to się pochwal

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2011 17:52:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
moja B3 miała tak, że po wciśnięciu sprzęgła albo się dławił, albo gasł. I rzeczywiście, pęknięta jedna rurka podawała lewe powietrze. Ale to był KE-Jetronic, który bardzo ale to bardzo nie lubi "lewizny" (gaśnie nawet po odkręceniu korka wlewu oleju)... Nie wiem jak jest w ABC, bo jak na razie chodzi równiutko :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2011 14:54:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2011 21:44:35
Posty: 8
Lokalizacja: kłobuck
w środę oddaje auto na 4 dni do mechanika, rozkopie na wolnym czasie dolot i wymieni wszystko od początku a przy okazji się okazało że autko olej zżera i trzeba szukać gdzie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2011 16:59:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2011 21:44:35
Posty: 8
Lokalizacja: kłobuck
witam, wszystko rozkopane, rurki założone nowe, opaski nowe, cały układ praktycznie wymieniony i dalej jest ten problem, ktoś ma jakieś pomysły czy pasowałoby teraz auto oddać do elektryka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2011 17:16:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
spróbuj podmienić krokowca

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2011 19:06:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.kwi.2008 22:16:10
Posty: 56
Lokalizacja: Bydgoszcz
Co prawda mechanik ze mnei zaden ale....miałęm Mondeo,objawy identyczne jak Twoje. Nie wiem jak ta część sie dokłądnie nazywa,to jakiś czujnik podciśnienia chyba od wspomagania.Nie był uwalony,komp błędów również nie pokazywał ale kabelki byly skruszałe i to właśnie on był odpowiedzialny za masę nerwów i innych @#$#$@#%$ jakie często latały przy okazji dojeżdżania do świateł :D

_________________
A6 C5 Avant TIP 2.4+Lpg Prins 2000r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 20:26:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2011 21:44:35
Posty: 8
Lokalizacja: kłobuck
wymieniliśmy z mechanikiem jeszcze krokowy i regulator napięcia, dwóch następnych mechaników rozłożyło ręce, idzie jesień, klimy już nie używam, bez niej praktycznie nie gaśnie tak więc odpuszczam ten temat do wiosny, nie mam już sił do tego a poza tym autko genialne więc nie będę zwracał uwagę na szczegóły ;-)
w trasie wyszło mi spalanie gazu 10l/100km przy w miarę dynamicznej jeździe (100-130km/h) , piękne auto ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: