.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 00:42:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI AHF] - przeładowanie-brak pomysłów
PostNapisane: 07.sie.2011 23:24:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2006 19:02:37
Posty: 87
Lokalizacja: Wąbrzeźno/Powidz
Witam!!
jak coś źle napisałem, podpisałem, umieściłem, to niech Panowie moderatorzy się nie pienią, bo nie jestem orłem w umieszczaniu postów i nie robię tego często Mam problem z przeładowaniem turbiny i wchodzeniem z tryb awaryjny ze standardowym błędem 575. Czytałem sporo różnych postów i nie znalazłem nic podobnego. Otóż turbo ładuje do ok 2500mbar, ale problem polega na tym, że czasami wejdzie w tryb awaryjny, a czasami nie. Dzieje się też tak, że po zdjęciu gazu i ponownym wciśnięciu samochód łapie muła jakby wszedł w tryb awaryjny, ale wtedy nie wchodzi, bo błąd się nie pojawia, a np. za ponownym wciśnięciu gazu turbina zaczyna znowu pracować, ale czasami jest też tak, że pompuje, ale za słabo, bo do ok 1400-1500mbar. Wiem, ze mogło by to od razu wskazywać na zacinające się łopatki, lub zawór N75. Otóż turbinę czyściłem jakieś 2 miechy temu, puszkę wtedy oglądałem, wyglądała na całą, zaworek N75 kupiłem nowy i na vag jak robie log 011 dynamiczny to przy przeładowaniu widać, że próbuje z tym walczyć, bo jest otwarty na 94%, wężyki podciśnieniowe wymieniłem na nowe, wiem, że walnięty jest ten biało-czarny zworek zwrotny, bo można w niego dmuchać z jednej i drugiej strony, ale podmieniłem na drugi taki sam sprawny i nie ma różnicy, dalej przeładowuje. Zamieniłem ostatnio zaworki N75 z N18, to turbo w ogle nie działało-po uruchomieniu silnika sztangi w ogole nie wciagało-jak sciagałem węzyk z N18 ten z króćca OUT i zakładałęm to sztanga na chwilę kawałek sie wciagnęła i z powrotem wróciła więc podejrzewam, że ten zaworek też jest walnięty, ale czy ten zawór od EGR-u jak jest niesprawny, mógłby też powodować przeładowanie??Kierownice nie zacinają się i chodzą płynnie. Podejrzewam, że jest coś ze sterowaniem podciśnienia, bo czasami nawet po odpaleniu turbo chodzi, a za chwile już nie chodzi i sztanga wraca jak po wyłączeniu silnika, a za chwilę może już z powrotem zaczać działać. Proszę o pomoc, bo nie mam już pomysłów co to może być


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 06:49:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
Sprawdz wszystkie wezyki oraz vaku, bo moze masz slabe podcisnienie, albo nieszczelna gruszke na turbinie lub zle jest ustawiles.

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 07:16:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2006 19:02:37
Posty: 87
Lokalizacja: Wąbrzeźno/Powidz
Dzieki za sugestie, ale tak sobie mysle, ze podcisnienie jakby bylo slabe, to by caly czas nie mialo sily wessac sztangi, a tu jednak przewaznie ja zassysa, a druga sprawa wezyki wymienialem i je ogladalem i gdyby byla nieszczelnosc to rowniez te podcisnienie bylo by slabe i moglo by nie doladowywac, a tu przeladowuje, czyli mimo ze zaworek N75 sie otwiera zeby upuscic tego podcisnienia dla zamkniecia kierownic, ale te cisnienie nie schodzi..

Dodam jeszcze, ze jak wymienilem zaworek N75 i pojechalem z vagiem na probe to pierwszy przejazd byl super, logi 011 podczas przyspieszania wyszly idealnie, ladnie trzymalo turbine na smyczy, ale niestey moja radosc nie trwala dlugo, bo za 2 min podczas drugiego pomiaru juz zaczal przeladowywac i jest tak caly czas..jeszcze pozniej raz udalo sie, ze nie przeladowywal...

nie pisz posta pod postem - scalilem /Przemo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 18:15:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2006 19:02:37
Posty: 87
Lokalizacja: Wąbrzeźno/Powidz
Mam pytanie do Kolegów, czy zdarzył się komuś przypadek, bądź o takim słyszał, że mógł się uszkodzić ECU i podaje na zaworek N75 błędne sygnały, które powodują, że kierownice nie zamykają się w odpowiednim momencie powodując przeładowanie, albo że sztanga czasami waha się góra dół, powodując niedoładowanie, albo całkowity brak turbo??Już i takie pomysły mi przychodzą do głowy, będę chciał jeszcze wymienić zaworek N18, ten biało-czarny jednokierunkowy już mam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 07:34:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zostalo podmienic Ci ECU ...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 08:08:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Podpinaj vacuometr pod gruszkę turbo i sprawdź co naprawdę się dzieje z podciśnieniem. Jeżeli podciśnienie spada a turbo ładuje to na 99% coz z turbo i jego kierownicami/gruszką. Sprawdź to. Vakuometr kupisz na alle... za grosze, a odwdzięczy się Tobie wiele razy jak będziesz miał problem z podciśnieniem. Koszt to około 15zł za wikę czyli poczciwy przyrząd.

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Ostatnio edytowano 11.sie.2011 10:21:20 przez wojtek_2, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 08:28:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2006 19:02:37
Posty: 87
Lokalizacja: Wąbrzeźno/Powidz
Postaram się to sprawdzić, ale najwcześniej w week, bo jestem na wyjeździe, muszę jeszcze zdobyć ten vacuometr, można go kupić w zwykłym sklepie motoryzacyjnym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 08:30:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2006 19:02:37
Posty: 87
Lokalizacja: Wąbrzeźno/Powidz
A odnośnie podmiany ECU, to nie takie proste moim zdaniem, bo w ECU jest immobilaizer i co z tego jak podmieniłbym ECU jak nie mógłbym zapalić samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 10:43:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
daniel061081 napisał(a):
A odnośnie podmiany ECU, to nie takie proste moim zdaniem, bo w ECU jest immobilaizer i co z tego jak podmieniłbym ECU jak nie mógłbym zapalić samochodu.


spasowanie ECU z immo w tych starych kiblach to 30 sekund roboty ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 11:02:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2006 19:02:37
Posty: 87
Lokalizacja: Wąbrzeźno/Powidz
Jak ktoś wie jak to zrobić, to może i tak, ale ja do nich nie należę... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 11:41:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Napiszemy Ci na forum, to kolejne 15 sekund roboty ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: