.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 00:33:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4, 2.0 TDI, 140 km, 2007] Ubytki płynu chłodniczego
PostNapisane: 08.sie.2011 15:18:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2011 10:58:43
Posty: 34
Witam
Zauważyłem w swoim aucie dosyć mocne ubytki płynu chłodniczego.
Ok 250 km od dolewki i znów jest na min. Kontrolka się jeszcze nie świeci.
Nie zauważyłem żadnych dziwnych objawów, auto nie kopci, przewody nie puchną.
Proszę o jakąś sugestię :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 15:24:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
pęknięta chłodnica, jakaś malutka dziurka, którą "wydala" płyn dopiero pod ciśnieniem (jak się nagrzeje), uszkodzony wężyk gumowy, słabo dokręcona któraś opaska na wężyku...
Generalnie musisz obejrzeć chłodnicę (szczególnie boki) i węże czy nie ma gdzieś takiego białawego nalotu...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 15:30:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2011 10:58:43
Posty: 34
Aha
Dzięki za informację.
teraz wiem co i gdzie szukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 15:41:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Albo głowica pęknięta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 16:53:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2011 10:58:43
Posty: 34
Jak głowica to chyba by się przegrzewał silnik.
Poza tym mleko na korku i kasza na bagnecie.
A u mnie tego nie ma.

Jedyne co dziwne troszkę to po wyciągnięciu bagnetu leci przez moment lekki dymek. Ale korek od wlewu oleju czysty.

Dziwne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 17:20:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
lekki dymek może być... piszesz , że Ci sporo ubywa, jakbyś miał pękniętą głowicę lub wywaloną uszczelkę, to byłoby od razu widać, że coś jest nie tak :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 17:25:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2011 10:58:43
Posty: 34
alexhawk napisał(a):
lekki dymek może być... piszesz , że Ci sporo ubywa, jakbyś miał pękniętą głowicę lub wywaloną uszczelkę, to byłoby od razu widać, że coś jest nie tak :)


Czyli ten lekki dymek z bagnetu to coś normalnego ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 17:28:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
jak masz lekkie przedmuchy to skrzyni korbowej to raczej OK, co w tym dziwnego?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 17:35:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2011 10:58:43
Posty: 34
Jeśli mówisz że nic w tym dziwnego to ok :)
Nie znam się zbyt na tym dlatego pytam :)

Czyli generalnie szukać wycieków tego płynu.
Dziękuję piękne za info :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 17:38:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Max_80 napisał(a):
Jeśli mówisz że nic w tym dziwnego to ok :)
Nie znam się zbyt na tym dlatego pytam :)

Czyli generalnie szukać wycieków tego płynu.
Dziękuję piękne za info :)


nie wiem co znaczą "spore wycieki", ale jakby to wszystko leciało Ci do oleju to by była nutella, a nei olej... :)

EDIT:
doczytałem ile tego wycieku i potwierdzam, to co napisałem - gdzieś Ci konkretnie ucieka ale w powietrze... Ważne, żebyś tylko nie przegrzał silnika, bo wtedy gorsza sprawa no i skutek - uszczelka, pęknięta głowica, pierścienie itp. No i nie rób dolewek na gorący silnik bo to też może się skończyć wywaleniem silnika w kosmos :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 18:26:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2011 10:58:43
Posty: 34
OK :)
Bardzo dziękuję za info :)
Troszkę mnie to uspokoiło :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 07:35:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2011 10:58:43
Posty: 34
Jeszcze mam takie pytanie
Czy korek od wlewu oleju musi być czysty jak łza ?, bo mam sporadyczne ilości czarnej mazi na tym korku. Nie jest tego dużo lecz troszkę. Czy jakby płyn leciał w olej to by tego wiecej ? i byłoby białe ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 09:07:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
czarna maź to tzw. szlam olejowy nie mający nic wspólnego z wilgocią. Jakbyś miał mokro w oleju to miałbyś takie jasnobrązowe masełko. Tak btw. wlewasz polskiego Castrola? ;)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 09:10:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2011 10:58:43
Posty: 34
Ale ulga :)
Tak leje Castrol 5W/30 VW 507.00
Ten typ tak ma ?


Ostatnio edytowano 09.sie.2011 12:01:04 przez Max_80, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 10:11:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Mam awersję do Castrola, kiedy zlałem całość po poprzednim właścicielu to się lekko mówiąc przeraziłem, korek miałem tak jak Ty - lekko zawalony tym czymś. Przy wymianie zlałem z auta castrolowy budyń, a nie olej. Pogoogluj sobie na temat castrola i szlamu i rozważ zmianę na jakiś Motul, albo Liqui Moly. Ja obecnie zalałem Quakerem i zobaczę przy wymianie :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 12:03:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2011 10:58:43
Posty: 34
Ok Dziękuję za info :)
Uspokoiłeś mnie troszkę bo już widziałem płyn chłodzący w oleju :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2011 10:09:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2011 10:58:43
Posty: 34
Powracam to tematu.
Kolejne 500 km przejechane i znów ubytek ok 0,5 l płynu.
No na prawdę nie potrafię zlokalizować gdzie to ucieka ;/

Chyba trza to będzię oddać w ręce jakiegoś mechanika.
Czy wiecie może jak to można jakoś inaczej zlokalizować ?

Bardzo prosze o jakieś sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2011 10:40:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Max_80 napisał(a):
Powracam to tematu.
Kolejne 500 km przejechane i znów ubytek ok 0,5 l płynu.
No na prawdę nie potrafię zlokalizować gdzie to ucieka ;/

Chyba trza to będzię oddać w ręce jakiegoś mechanika.
Czy wiecie może jak to można jakoś inaczej zlokalizować ?

Bardzo prosze o jakieś sugestie.


Hmmm, nie wiem czy u Ciebie coś takiego jest, ale u mnie w AEB też mi chcieli głowicę targać, chłodnicę wymieniać, a ciekło z pękniętego "kominka" - takie małe coś na końcu głowicy (od strony grodzi silnikowej) - koszt naprawy sto kilkadziesiąt złociszy :) = a naciągnęliby mnie na kilka tysi :(
UBytki były większe, jak auto dłużej latało na wyższych obrotach, w mieście praktycznei nie musiałem dolewać, a i po ostrej jeździe czuć było zapach G12 w kabinie.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2011 11:09:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Przeczytałem posty dotyczące ubywającego płynu chłodniczego. Stały fragment usterek samochodowych.
Wiem z autopsji, że ciężko sprawdzić taki wyciek ( bo jest niewielki ).
Pewnie kapie sobie ten płyn na rozgrzaną część silnika i paruje. Wtedy żadne
podkładanie gazet nie pomoże, bo będzie sucho.
Jeśli wyciek następuje dopiero przy nagrzanym silniku, a więc przy pewnym ciśnieniu w wężach to można
zasymulować ciśnienie stosując pompkę rowerową (przy zbiorniczku wyrównawczym).
Uwaga : nie pompuj tak ostro, bo rozsadzisz chłodnicę ?
Daj sobie na to trochę czasu , zobacz czy ciśnienie schodzi, dopompuj i tak z parę minut.
Jak znajdziesz to Viktoria, jak jest sucho to prawdopodobnie płyn ucieka do któregoś cylindra przez uszczelkę.
W każdym razie ta usterka będzie się pogłębiać, gdyż na gorącym się nic nie zamuli.
Owszem są jakieś preparaty do uszczelniania układu, ale nigdy z nich nie korzystałem.
Robić coś trzeba, bo kapać samo nie przestanie, ale bez paniki - dolewaj i jeździj.
POZD
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2011 11:32:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2011 10:58:43
Posty: 34
Bardzo dziękuje Ci za informację.
Wyciek do silnika wykluczam gdyż dolałem w sumie już ok litra płynu i oleju nie przybywa, a i w zbiorniczku nic :)

Czyli mówisz że pąpką ? czyli pompować w przewód który odchodzi od zbiorniczka ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: