Od pewnego czasu leczę silnik z wycieków oleju. Wymieniłem uczelki pod deklami, ezektor, nowy korek wlewu oleju, itp.
Z silnika nadal cieknie, do zrobienia mam uszczelniacze przy rozrządzie i coś jeszcze z tyłu na dole cieknie - po kawałku będę wymieniał/naprawiał.
W tematach związanych z wymianą ezektora (zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej, 058 133 753 B i D) pojawia się zalecenie wymiany rury odpowietrzającej z zaworem (przewód odpowietrzający, 078 103 224 R). Postanowiłem sprawdzić stan zaworu u siebie, a tu znok. Nie znalazłem go przy ezektorze.
Wg schematów zawór jest podpinany do bocznej rurki ezektora, tak jak na poniższym zdjęciu i schematach.
Rura z zaworem wygląda tak:
Na zdjęciach silników ACK z allegro jest wszystko jak na schematach
U mnie jest tak:
Model: audi a6 avant quattro 2,8
Typ handlowy: 4A50Q5
Kod silnika: ACK
Kod skrzyni: DJT, 5S
Wyprodukowany: 09.04.1997
Rok modelowy: 1997
A teraz pytania za 100pkt.
1. Czy były różne ACK?
2. Czy jest u mnie zawór z odpowietrzeniem jak na schematach? Jeśli jest, to gdzie?
3. Co jeszcze może powodować wzrost cisnienia przy sprawnym ezektorze, inne problemy z odpowietrzeniem silnika?