Witam,
Od 6 miesiecy jestem szcześcliwym posiadaczem Audi A4 b6 . Samochód aktualnie ma przejechane 236 tys. , jak kupiłem mial około 223 tys. . Zaraz po zakupie wymieniłem cały komplet rozrządu , filtry , oleje itp. to co sie wymienia przy zakupie używanego samochodu. Ostatnio wymieniłem również klocki hamulcowe z przodu (Bosch).
Jeździło sie pięknie , aż do momentu jak przy wciskaniu pedału sprzęgła zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku wydobywał sie delikatny mechaniczny dzwięk , jakby taki stukanie przy samym wciskaniu. Czasami stukało , a czasami nie . Jak na ciepłym silniku na luzie kilka razy wcisnąłem pedał sprzęgła to problem ustępował . Mechanik u którego serwisuje samochód , powiedział że może to być początek dwumasy.
Ostatnio problem zaczął sie nasilać , bo oprócz stukania , przy prędkości 130km/h - 140km/h i wyżej przy obrotach rzędu 2 moze 3 tys. ( 5 i 6 bieg , na niższych biegach tego problemu nie ma ) samochodem zaczeło delikatnie trząść tzn. nie czuje tego na kierownicy , tylko jako tako w całym samochodzie . Jak odpuszczam pedal gazu to ustepuje , ale po ponownym wciśnięciu problem za chwile znowu sie pojawia . Byłem znowu u mechanika i powiedział żebym jeszcze troche pojeździł bo może być to problem z oponami tzn. samochód jeździ na oponkach 225/18/40 i dużych felgach i drgania mogą powodować te oponki.
Nie wyczuwam zadnych większych drgań przy zapalaniu i gaszeniu silnika . Samochodem drga po przejechaniu około 20 km , wcześniej problermu nie ma. Tez nie ma reguły kiedy drga bo raz jade 160 i nie drga a raz jade 130 i drga
Może ktos mi coś podpowiedzieć na temat tego problemu ? Z tego co poczytałem to faktycznie moze to być poczatek dwumasy , a ta naprawa do najtańszych nie należy.
Jeżeli to faktycznie okaże sie dwumasa to jakich kosztow mogę się spodziewać.