.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 21:56:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 2,5 V6 AFB] Brak mocy, kopci, problem z odpaleniem
PostNapisane: 02.wrz.2011 20:39:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2011 20:04:40
Posty: 12
Witam, chciałbym zasięgnąć rady osób znających sie na diagnostyce.

Pozwolę sobie najpierw przybliżyć historię auta.

Jak w temacie jest to VW Passat 2,5 Tdi V6 Tiptronic 150KM Silnik AFB 98'.
Auto zakupiłem z przebiegiem 180 tys.
Przez poprzedniego właściela mialem udokumentowane:
kompletna wymiana rozrządu, oleje, filtry, akumulator, komplet wahaczy.

auto po kilku miesiacach od zakupu zaczęło słabnąć na mocy, po wizycie w warsztacie został tylko wymieniony przepływomierz, poźniej mechanik polecił mi wymiane wałków, stwierdził ze drgania na to wskazują i zapewniał mnie że przy takim przebiegu są to częste choć kosztowne naprawy. Wymieniłem wałki (wraz z dodatkami- pestki, dzwigienki, popychacze). Auto jakby troche ożyło. Przed zimą zdecydowałem sie na wymiane oleju (+filtr oleju i paliwa), filtra kabinowego, dodatkowo wymienione zostały wszystkie tarcze i klocki, oraz olej skrzyni biegów (filtr, uszczelki). Po zimie auto zaczęło mieć problem z odpaleniem. Początkowo myślalem ze to typowe dolegliwości w zimie, lecz w cieplejszych miesiącach również mam problem z odpaleniem na zimnym silniku. Trwa to kilka sekund, nieraz musze pokręcić dłużej. Na ciepłym silniku problem ten znika. Co do jazdy, to auto nie ma praktycznie mocy, a przy wcisnietym kick downie zostawia za sobą czarną mgłę.

Teraz prosiłbym o pomoc!

Co do logow to staram sie jak mogę, ale u mnie nikt nie potrafi ich zrobic. Ja sam mam tylko dostęp do Mega Macs 42 Gutmann'a, zapewne kazdy wie jakie wskaźniki mogę w nim sprawdzic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2,5 V6 AFB] Brak mocy, kopci, problem z odpaleniem
PostNapisane: 03.wrz.2011 11:11:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
HashMan napisał(a):
Witam, chciałbym zasięgnąć rady osób znających sie na diagnostyce.

Pozwolę sobie najpierw przybliżyć historię auta.

Jak w temacie jest to VW Passat 2,5 Tdi V6 Tiptronic 150KM Silnik AFB 98'.
Auto zakupiłem z przebiegiem 180 tys.
Przez poprzedniego właściela mialem udokumentowane:
kompletna wymiana rozrządu, oleje, filtry, akumulator, komplet wahaczy.

auto po kilku miesiacach od zakupu zaczęło słabnąć na mocy, po wizycie w warsztacie został tylko wymieniony przepływomierz, poźniej mechanik polecił mi wymiane wałków, stwierdził ze drgania na to wskazują i zapewniał mnie że przy takim przebiegu są to częste choć kosztowne naprawy. Wymieniłem wałki (wraz z dodatkami- pestki, dzwigienki, popychacze). Auto jakby troche ożyło. Przed zimą zdecydowałem sie na wymiane oleju (+filtr oleju i paliwa), filtra kabinowego, dodatkowo wymienione zostały wszystkie tarcze i klocki, oraz olej skrzyni biegów (filtr, uszczelki). Po zimie auto zaczęło mieć problem z odpaleniem. Początkowo myślalem ze to typowe dolegliwości w zimie, lecz w cieplejszych miesiącach również mam problem z odpaleniem na zimnym silniku. Trwa to kilka sekund, nieraz musze pokręcić dłużej. Na ciepłym silniku problem ten znika. Co do jazdy, to auto nie ma praktycznie mocy, a przy wcisnietym kick downie zostawia za sobą czarną mgłę.

Teraz prosiłbym o pomoc!

Co do logow to staram sie jak mogę, ale u mnie nikt nie potrafi ich zrobic. Ja sam mam tylko dostęp do Mega Macs 42 Gutmann'a, zapewne kazdy wie jakie wskaźniki mogę w nim sprawdzic.


Witam ,tu masz link do diagnostyki http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
jeżeli zrobisz logi ,to gwarantuje Ci że forum uleczy twój ból
;)
Napisz chociaż skąd jesteś ,moze jakiś forumowicz mieszka w twoim mieście i jest skłonny pomóż Ci ....

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2,5 V6 AFB] Brak mocy, kopci, problem z odpaleniem
PostNapisane: 03.wrz.2011 13:14:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2011 20:04:40
Posty: 12
krzycho0110 napisał(a):
Napisz chociaż skąd jesteś ,moze jakiś forumowicz mieszka w twoim mieście i jest skłonny pomóż Ci ....


Jestem ze Słupska. Jezeli jest ktoś z okolic, kto mogłbym mi pomóc z logami byłbym naprawde wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2011 15:52:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2011 20:04:40
Posty: 12
odświeżam temat, czy jest ktos z okolic kto dysponuje sprzętem do zrobienia logów??

jezeli ktos mógłby mi pomoc w wyborze interfejsu i oprogramowania bylbym wdzieczny. znalazłem na allegro taką aukcję:

http://allegro.pl/vag-com-kkl-obd2-usb-black-vw-audi-seat-skoda-i1786154956.html

czy takim kablem mógłbym juz zrobic potrzebne logi ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2011 16:40:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
HashMan napisał(a):
odświeżam temat, czy jest ktos z okolic kto dysponuje sprzętem do zrobienia logów??

jezeli ktos mógłby mi pomoc w wyborze interfejsu i oprogramowania bylbym wdzieczny. znalazłem na allegro taką aukcję:

http://allegro.pl/vag-com-kkl-obd2-usb-black-vw-audi-seat-skoda-i1786154956.html

czy takim kablem mógłbym juz zrobic potrzebne logi ??



w topiku o diagnostyce TDI jest napisane jaki interface jest polecany.
kup w viakenie - to sprawdzony producent.

do wyboru masz polski za 54 PLN i chiński za 25.49 PLN.
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=360

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2011 14:51:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2011 20:04:40
Posty: 12
Witam, chciałbym odświeżyć temat po dość długim oczekiwaniu na kabelek (niestety tak działa Poczta Polska)

Poniżej zamieszczam logi statyczne. Prosiłbym o ich sprawdzenie i sugestie.

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57825.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57826.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57827.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57828.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57829.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57830.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57831.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57832.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2011 16:22:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ja sugeruje bys zrobil logi dynamiczne i BS tak jak to jest powiedziane w watkach o diagnostyce....

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2011 20:34:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2011 20:04:40
Posty: 12
Zrobiłem logi BS tak jak w instrukcji na forum.

Przy grupie 000 wyskakuje błąd!

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57923.html

Przy grupie 004 nie wiedziałem dokładnie w którym momencie włączyć start, bo na forum pisało:
W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START;
W vag comie pola late nie bylo.
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57924.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57925.html

jutro postaram sie o zrobienie logów dynamicznych z grup: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011. Lecz wydaje mi sie ze z grupą 000 problem sie bedzie powtarzał.

Prosze o sugestie i pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2011 08:16:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wcisniej kiedybadz to logowanie BS po prostu tak abys zalapal sie na pare pelnych cykli (bedziesz slyszal ze silnik zmienia cyklicznie odglos pracy)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2011 10:17:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
HashMan napisał(a):
Zrobiłem logi BS tak jak w instrukcji na forum.

Przy grupie 000 wyskakuje błąd!

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57923.html

Przy grupie 004 nie wiedziałem dokładnie w którym momencie włączyć start, bo na forum pisało:
W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START;
W vag comie pola late nie bylo.
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57924.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57925.html

jutro postaram sie o zrobienie logów dynamicznych z grup: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011. Lecz wydaje mi sie ze z grupą 000 problem sie bedzie powtarzał.

Prosze o sugestie i pomoc.



to nie jest BS, a jedynie zwykłe grupy.
z tego co napisałeś o 000 wynika, że masz shareware'ową wersję VC. do BS potrzebna jest w pełni zerejestrowana.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2011 20:59:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2011 20:04:40
Posty: 12
meszrum napisał(a):
to nie jest BS, a jedynie zwykłe grupy.
z tego co napisałeś o 000 wynika, że masz shareware'ową wersję VC. do BS potrzebna jest w pełni zerejestrowana.


Miałeś rację.

Tutaj podaje juz poprawnie zrobione BS'y
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_58217.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_58218.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_58219.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_58220.html


Prosze o ich sprawdzenie.

@ meszrum: Dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2011 21:17:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jat wtrysku jest do d... ustawiony ale nie o tym chcialem
czy to dowcip czy o co chodzi? auto ma klopoty z moca a tu mimo rozpasanego watka ciagle nie ma logow dynamicznych?

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2011 18:41:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2011 20:04:40
Posty: 12
Prosze o sprawdzenie logów.

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_58350.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_58351.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_58352.html
Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_58353.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_58354.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2011 10:36:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
HashMan napisał(a):
Prosze o sprawdzenie logów.

zeby je sprawdzic musialbys je zrobic jak trzeba....

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2011 12:01:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2011 20:04:40
Posty: 12
przemekk74 napisał(a):
HashMan napisał(a):
Prosze o sprawdzenie logów.

zeby je sprawdzic musialbys je zrobic jak trzeba....


zrobiłemv tak jak w instrukcji. to ze nie zakonczyłem logów przez 4200 rpm to tylko dlatego ze samochod dalej juz nie chciał sie rozpędzac.

w automacie sam przełącza w zależności od wcisnietego pedalu gazu przy 1500, 2000,2500, 3000, 3500 obrotow. wiec skorzystałem z tip tronica zeby zrobic pomirary. dziś spróbuje na nizyszym biegu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2011 19:37:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
HashMan napisał(a):
zrobiłemv tak jak w instrukcji.

powaznie? a ja myslalem, ze w instrukcji mowa byla o podziale na statyczne dynamiczne i bs... ze np mowa byla o logu 011, ze loguje sie przy pelnym bucie (w tipie nie da sie od 2 tys... trudno... jak zlogujesz od 3tys full buta tez bedzie ok)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2011 20:28:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2011 20:04:40
Posty: 12
Postarałem się zrobić tak jak nalezy, jestem otwarty na ocene i krytykę. Jeżeli Logi dynamiczne są nadal złe to proszę o wskazówkę jak zrobić logi w automacie.

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59383.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59387.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59386.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59385.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59388.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59389.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59384.html

Proszę o sprawdzenie logów i wskazówki do tematu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2011 21:23:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
te logi to na odwal.... czy nie jmozesz je zebrac i podpisac w jednym poscie
Co do mocy to prawd. siedzi przeplywomierz*)
Masz ustawiony zle kat wtrysku... jezeli robil to ten mechanik co wymienial przeplywomierz to wszystko jest mozliwe lacznie z tym ze wstawil zly, uzywany ze szrotu itp
Pozdrawiam,
Przemek
*)przeplywomierz wskazuje bardzo maly przeplyw... wiec odczyt jest zanizony (czesta przypadlosc) albo ten silnik ma bo ja wiem... przytkany wydech albo tak zjechane walki ze tam zawory sie nie otwieraja.... ale obstawiam przeplywke

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2011 22:36:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2011 20:04:40
Posty: 12
Przepraszam za bałagan, z logami robiłem co w mojej mocy.

Co dokładnie znaczy wg Ciebie przytkany wydech ?? masz na myśli Kata ?? Bo chodzi mi po głowie jego wycięcie.

Czy wyczyszczenie przepływki cos da czy lepiej juz szykować pieniądze na nowy ??

Jutro jeszcze pojade do mechanika, który zajmuje sie tylko pompami i wtryskami, niech sprawdzi czy którys nie leje, a w razie czego zregeneruje.

A wracając do tematu, wskazałes co moze byc przyczyną słabej mocy, a nie wiesz co moze być przyczyną kopcenia i złego odpalania na zimnym ?? znajomy mówił mi ze problem z odpaleniem ustąpił gdy wymienił wężyki przelewowe od wtrysków do pompy. tez to sprawdze, bo to nie duży koszt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2011 08:58:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
HashMan napisał(a):
Przepraszam za bałagan, z logami robiłem co w mojej mocy.

Co dokładnie znaczy wg Ciebie przytkany wydech ?? masz na myśli Kata ?? Bo chodzi mi po głowie jego wycięcie.

Czy wyczyszczenie przepływki cos da czy lepiej juz szykować pieniądze na nowy ??

Jutro jeszcze pojade do mechanika, który zajmuje sie tylko pompami i wtryskami, niech sprawdzi czy którys nie leje, a w razie czego zregeneruje.

A wracając do tematu, wskazałes co moze byc przyczyną słabej mocy, a nie wiesz co moze być przyczyną kopcenia i złego odpalania na zimnym ?? znajomy mówił mi ze problem z odpaleniem ustąpił gdy wymienił wężyki przelewowe od wtrysków do pompy. tez to sprawdze, bo to nie duży koszt.


Wpierw ustaw ten kat wtrysku -jezeli się nie zapowietrza to będzie palił wtedy od kopa
Przepływomierz możesz wymyć środkami przeznaczonymi do tego w sprayu ,nie myj pedzelkiem itp bo możesz go uszkodzić na dobre ,może sie poprawić ,ale zazwyczaj na krótko - wtedy jedynie wymiana ,przepływomierz dobieraj ściśle pod silnik najlepiej po vin

Kata można wyciąć jeśli jest zapchany

Wtryski nie są złe - log 13 i 14 ale rozbieżności spore ,dobrze by było zaglądnąć pod dekle i ocenić stan hydrauliki

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: