.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 21:23:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.6 ADP] Zamulenie silnika i apetyt na paliwo
PostNapisane: 03.kwi.2011 17:49:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2010 06:27:13
Posty: 36
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Witam.
Od pewnego czasu zauważyłem, że moja furka ma apetyt na paliwko i trochę się ostatnio rozleniwiła.
Zauważyłem też że co jakiś czas wyskakuje mi błąd

00561 Mixture adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

Auto odpala bez problemu, wolne obroty też są ok, przełącza si na gaz bez problemu.
Podejrzewam przepływkę lub sondę.
Zrobiłem logi ale nie znam się za bardzo na analizowaniu ich. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś pomógł mi je przeanalizować.
Przy robieniu logów dynamicznych i włączeniu 5 biegu i but w podłodze przy 1400 obrotach silnik zachowywał się tak jakby co jakiś czas lekko przerywał. Mam rownież taki objaw że przy przyspieszaniu ok 1800-2300 obrotów silnik delikatnie poszarpuje.

Logi statyczne

Obrazek Obrazek

Logi dynamiczne

Obrazek Obrazek

_________________
A4 B5 1.6 ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2011 17:59:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2010 06:27:13
Posty: 36
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Odświeżam temat bo problem dalej występuje a minęło pół roku i chciałbym to wreszcie wyeliminować.
Nowe świece, przewody,kopułka, palec, filtr powietrza.

_________________
A4 B5 1.6 ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2011 19:31:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Auto wygląda na zdrowe daj logi 002 dynamiczne.
Tak z ciekawości ile spala ?

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2011 06:28:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2010 06:27:13
Posty: 36
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Jutro zrobię LOGi bo pracuję po 12 godzin i na razie nie dałem rady.
Co do spalania to ciężko mi powiedzieć bo jeżdżę ogólnie na LPG (instalka 2 generacji).
Na Vagu nie wykazywało żadnych błędów ani przy jeździe na PB ani na LPG.
Postanowiłęm odpiąć sondę od emulatora LPG i podpiąć ją jak fabryka dała i następnie pojeździć trochę na benzynie.
Ku mojemu zdziwieniu wyskoczyły 2 błędy :

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
przekroczona wartość adaptacji - dodawanie

16514 Błąd sondy lambda (sporadyczny)


Poza tym niezależnie jak podłączona była sonda (z emulatorem czy bez) to od 3 tygodni meczy mnie zapach gazu lub benzyny na postoju (zależne od tego na czym jadę).

Zanim zdecyduję się na wymianę sondy chciałbym się na 100% upewnić że jest to jej wina, bo nie stać mnie na wymianę dobrych elementów.
Pozdrawiam.

_________________
A4 B5 1.6 ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2011 20:51:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Scrash napisał(a):
Jutro zrobię LOGi bo pracuję po 12 godzin i na razie nie dałem rady.
Co do spalania to ciężko mi powiedzieć bo jeżdżę ogólnie na LPG (instalka 2 generacji).
Na Vagu nie wykazywało żadnych błędów ani przy jeździe na PB ani na LPG.
Postanowiłęm odpiąć sondę od emulatora LPG i podpiąć ją jak fabryka dała i następnie pojeździć trochę na benzynie.
Ku mojemu zdziwieniu wyskoczyły 2 błędy :

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
przekroczona wartość adaptacji - dodawanie

16514 Błąd sondy lambda (sporadyczny)


Poza tym niezależnie jak podłączona była sonda (z emulatorem czy bez) to od 3 tygodni meczy mnie zapach gazu lub benzyny na postoju (zależne od tego na czym jadę).

Zanim zdecyduję się na wymianę sondy chciałbym się na 100% upewnić że jest to jej wina, bo nie stać mnie na wymianę dobrych elementów.
Pozdrawiam.
rozjechały ci sie mapy benzyny,podepnij sondę tak jak bylo , zdejmij klemę , później pojeździj trochę niech się komp nauczy korekcji.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2011 08:36:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2010 06:27:13
Posty: 36
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Próbowałem twojej rady ale nie zdało egzaminu.

Zrobiłem logi o które prosiłeś. Nie wiem czemu takie krótkie się zrobiły. Logi robione na 3-cim biegu z kobietą za kierownicą :P
Nie wiem też dlaczego kiedy doszło do 5 tyś zaczęło czymś dość mocno śmierdzieć. Ciężko mi opisać ten zapach. Coś jakby guma, olej ?????

Obrazek

Obrazek


Zrobiłem też logi na LPG przez pomyłkę jako pierwsze ale po nich pewnie i tak nie będzie nic wiadomo. Tu nie czułem tego zapachu.

Obrazek


Dodam jeszcze że od początku jak kupiłem samochód mam potrójne szarpnięcie, gdy na 2 lub 3 biegu całkowicie puszczę pedał gazu i gdy ponownie chcę wcisnąć to już przy dotknięciu pedału znowu jest potrójne szarpnięcie.
Przepustnica wyczyszczona na lustro.
Proszę pomożcie mi bo już zaczynam mieć negatywne nastawienie do Audi.
Sprawdzę każdą rzecz jeśli tylko pomoże mi rozwiązać moj problem.

_________________
A4 B5 1.6 ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2011 17:26:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Masz wysokie korekcje lambdy.
Co wskazuje ze :
1)Możesz mieć nieszczelność za przepływomierzem w dolocie
2) Rozregulowaną instalke LPG

Przejrzyj czy gdzieś nie pobiera lewego powietrza, jeżeli nie znajdziesz , to zdejmij klemę pojeździj ze 2 dni TYLKO na Pb, i zrób logi 002 i 008.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2011 11:23:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2010 06:27:13
Posty: 36
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Witam pojeździłem tydzień na samej benzynie i odłączonej instalce LPG.
Niestety nic to nie dało.
Nie zrobiłem jeszcze logów ale zauważyłem coś innego.
Mam chyba coś nie tak z zapłonem.
Mimo tego że jest ustawiony KTS`em na ustawieniach podstawowych nic to nie dało.
Mianowicie podczas jazdy sprawdzałem swoim Vagiem kąt wyprzedzenia zapłonu i widać na nim że ma bardzo wysokie korekcje.
Na wolnych obrotach pokazuje 12st BTDC. Gdy mu dotknę lekko pedału gazu to najpierw przeskoczy na ok. 8 st ATDC a następnie miedzy 6-30 st BTDC (wtedy 3 razy poszarpie mi samochodem i gdy go puszczam gaz to też 3 razy szarpnie).
Gdy trzymam pedał gazu na ok 2500 tyś obrotów to wskazuje ok 22 st BTDC a gdy jadę ok między 50 a 130 km/h to kąt zapłonu trzyma się na ok 37 st BTDC.
Czy to jest normalne ?
Przypominam że mam aparat zapłonowy z czujnikiem Halla w środku.

_________________
A4 B5 1.6 ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2011 20:49:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
zapłon ok czekamy na logi

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 131 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: