maxrafal napisał(a):
Ok widze.
W 004BS na Late powinno byc 2 u mnie jest srednio 1,2
nie do konca dokldanie zawsze 2...
Wartosc formalnie poprawna to wartosc z przedzialu 0-4ATDC (004BS - LATE)... w 004S widac, ze kat zadany przez ECU ("spec") jest w okolicy 1.8-2ATDC to oznacza, ze ustawiajac kat np na poprawny 1ATDC kat zadany (spec) jest nieuzyskiwalny (wysterowanie elektrozaworu 100%)... a kat np 3ATDC czy wspomniany 2ATDC jest poprawny i bedzie pozwalal zadany kat uzyskac (podobnie jak niepoprawny 5ATDC - tez uzyska sie zadany na wolnych ale "obcinamy" sobie uzyskiwalny kat na EARLY)
wiecej w linku w moim podpisie
Tyle teoria... a ze to stary piernik to trzeba sobie ewentualnie "the best of the best" z poprawnych empirycznie wybrac jak nie pali jak strzala...
Klopoty z paleniem na cieplym moga byc polaczone z padaczkowata pompa (niepodajaca wachy w zadanej przez ecu ilosci "ale troche mniej") - na zasadzie: przy cieplym motorze ECU do rozruchu zapodaje mniej wachy... a jak jest jej jeszcze mniej niz ECU mysli to pali ciezej... ilosc wachy jest uzalezniona od predkosci obrotowej - przy padace aku/padace rozrusznika bedzie sie motor wolnjej krecil przy rozruchu wiec i ecu mniej wachy podleje (tunerzy niemalowani potrafia to podbic)... jak widac przeroznych niedomagan w starych autach moze byc ogrom..
Pozdrawiam,
Przemek