.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 21:34:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.8T AJL] jak dobrać turbine?
PostNapisane: 15.wrz.2011 14:46:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2011 18:43:22
Posty: 70
Witam, zauwazylem lekko niebieskawy dym przy ruszaniu, pewnie turbina mi siada i prosil bym o pomoc w dobraniu nowej. Posiadam Audi a4 b5 1,8t o oznaczeniu silnika AJL. Licze na dobre rady i pomoc, z góry dziekuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2011 15:05:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
kolego idziesz złą drogą...

Wiem, że liczysz na dobre rady i pomoc ale zanim cokolwiek zrobisz to radziłbym odwiedzić jakiegoś uczciwego mechanika w celu diagnozy którą już wcześniej miałeś tu na forum.

Ale ok >> potrafisz ściągnąć waż od IC i wkleić zdjęcie wirnika T? Zdiagnozować ile wyleci oleju z rury?

Pozdrawiam i życzę powodzenia w sprawdzaniu a kolegom piszącym niżej spokoju i opanowania :peace:

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2011 15:17:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
popraw temat zgodnie z zasadami !!

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2011 16:30:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Na 90% to nie turbina. Masz problem z motorem (uszczelniacze lub pierścienie).

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2011 16:52:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Oprócz tego masz też problemy ze zrozumieniem treści pisanych. Dostawałeś już w przypadku innych swoich postów link do tego jak nazywać tematy. To już kolejny bubel w Twoim wykonaniu.

Temat zamykam, odezwij się jeśli będziesz chciał poprawić to otworzymy.


Temat poprawiony, otwieram na prośbę autora.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2011 19:09:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2011 18:43:22
Posty: 70
kazdy pisze co innego... nie wiem co zrobic :/ wyczytanych opcji jest 3, uszczelka pod glowica, turbina i uszczelniacze o oleju nie wspominajac...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2011 21:17:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
manioman napisał(a):
kazdy pisze co innego... nie wiem co zrobic :/ wyczytanych opcji jest 3, uszczelka pod glowica, turbina i uszczelniacze o oleju nie wspominajac...


swoim 15w40 zarypałeś motor - proste jak fallus o poranku...

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2011 15:54:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2011 18:43:22
Posty: 70
nie zarypalem bo normalnie jezdzi i ma ,,buta" tylko kopci deko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2011 16:17:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
manioman napisał(a):
nie zarypalem bo normalnie jezdzi i ma ,,buta" tylko kopci deko


Czyli zarypałes (lub Twój genialny mechanik - magik). Do tych motorów leje się pełny syntetyk, a nie minerał jak do jakieś starej fiesty. Jezeli kopci przy ruszaniu, nie wazne czy zimny czy ciepły to stawiam na pierścenie, czyli remont praktycznie całego motoru (uszczelniacze raczej kopca przy rozruchu zimnego silnika). Mysle, ze zmiana na inny olej już nic Ci nie da, jedyne wyjscie to odstawić auto do mechaniora na remont (kumatego oczywiście), bo szkoda turbiny, która zaraz się wysra od tej cieczy.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2011 18:15:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Kolego pierwsze co zrobisz to jedź do mechanika i pomierz kompresje.
Potem pomyślimy co dalej.
Olej mineralny to rzeczywiście kupa w tym silniku T przy ostrzejszej jeździe szybko odleci.
Ja jeżdżę na półsyntetyku liqui moly Leichtluf 10W-40 przystosowanym do silnika z T, ale i tak się obawiam o motorownie.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2011 21:04:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2011 18:43:22
Posty: 70
dzis bylem u mechanika i zadymilem niebieskawo a smierdzialo olejem, to co w koncu wymienic??????????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2011 21:06:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2011 18:43:22
Posty: 70
rookie napisał(a):
Kolego pierwsze co zrobisz to jedź do mechanika i pomierz kompresje.
Potem pomyślimy co dalej.
Olej mineralny to rzeczywiście kupa w tym silniku T przy ostrzejszej jeździe szybko odleci.
Ja jeżdżę na półsyntetyku liqui moly Leichtluf 10W-40 przystosowanym do silnika z T, ale i tak się obawiam o motorownie.

jak to zrobic? mam pelny program z interface-m do tego modelu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2011 21:07:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Znaczy Pan mechanik nie powiedzial ?
Rozumiem ze my mamy zgadnąc... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2011 21:51:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
manioman napisał(a):
dzis bylem u mechanika i zadymilem niebieskawo a smierdzialo olejem, to co w koncu wymienic??????????


nas się pytasz? przeciez byłeś u magika i nic Ci nie powiedział?. Już Ci wspominałem na początku zmień mechanika.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2011 09:00:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2011 18:43:22
Posty: 70
a moze kupic drugi motor? spojrzcie
http://moto.allegro.pl/silnik-audi-a4-1 ... 34465.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2011 09:09:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2011 18:43:22
Posty: 70
2rafal7 napisał(a):
manioman napisał(a):
nie zarypalem bo normalnie jezdzi i ma ,,buta" tylko kopci deko


Czyli zarypałes (lub Twój genialny mechanik - magik). Do tych motorów leje się pełny syntetyk, a nie minerał jak do jakieś starej fiesty. Jezeli kopci przy ruszaniu, nie wazne czy zimny czy ciepły to stawiam na pierścenie, czyli remont praktycznie całego motoru (uszczelniacze raczej kopca przy rozruchu zimnego silnika). Mysle, ze zmiana na inny olej już nic Ci nie da, jedyne wyjscie to odstawić auto do mechaniora na remont (kumatego oczywiście), bo szkoda turbiny, która zaraz się wysra od tej cieczy.
Tlumacze Wam jeszcze raz ze jak go kupowalem to byl zalany takim olejem i nie zwrocilem na to uwagi przy kupnie :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2011 09:23:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kolego błądzisz jak dziecko w lesie. Zaraz mod zamknie temat i tyle się dowiesz. Jedź do DOBREGO mechanika, który będzie wstanie określić usterkę. Nikt przez neta nie naprawi Ci motoru. Moim zdaniem poprzedni właściciel nie bez powodu wlał tam mineralny olej bo pewnie żłopał pól czy pełny syntetyk poprzednio zalany. Przypuszczam, że kupiłeś padaczkę a teraz pomocy...

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2011 15:06:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2011 18:43:22
Posty: 70
wstawiam go w poniedzialek do mechanika (nie magika) jesli wymienie pierscienie, uszczelniacze itd. to moge wrocic na rekomendowany olej? (0w-40)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2011 15:30:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
manioman napisał(a):
wstawiam go w poniedzialek do mechanika (nie magika) jesli wymienie pierscienie, uszczelniacze itd. to moge wrocic na rekomendowany olej? (0w-40)?


Jakby po kapitalce prawie zalał takim bajorem to weź butelkę po tym oleju i tak mu z@#$@j w łeb....


Ja bym zrobił tak
1. Trafna diagnoza u POWAŻNEGO mechanika
2. Sprawdzić czy T ma się dobrze
3. Jeśli 2 TAK to szukać z padnięta turbiną i kupisz za gorsze. Dosłownie za grosze
4. Ewentualnie dobry złom z możliwością sprawdzenia
5. Jeśli allegro to tylko rozbitki z możliwością sprawdzenia


Powodzenia

P.S trudno, zdarza się, trafiłeś na minę, będziesz wiedział na przyszłość, zobaczysz jak dobrze poszukasz to zrobisz tanim kosztem i niech to robi jeden mechanik a dobrze.
Masz dobry powód narypać się w łikend :peace:

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2011 17:26:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
solaris napisał(a):
manioman napisał(a):
wstawiam go w poniedzialek do mechanika (nie magika) jesli wymienie pierscienie, uszczelniacze itd. to moge wrocic na rekomendowany olej? (0w-40)?


Jakby po kapitalce prawie zalał takim bajorem to weź butelkę po tym oleju i tak mu z@#$@j w łeb....


Ja bym zrobił tak
1. Trafna diagnoza u POWAŻNEGO mechanika
2. Sprawdzić czy T ma się dobrze
3. Jeśli 2 TAK to szukać z padnięta turbiną i kupisz za gorsze. Dosłownie za grosze
4. Ewentualnie dobry złom z możliwością sprawdzenia
5. Jeśli allegro to tylko rozbitki z możliwością sprawdzenia


Powodzenia

P.S trudno, zdarza się, trafiłeś na minę, będziesz wiedział na przyszłość, zobaczysz jak dobrze poszukasz to zrobisz tanim kosztem i niech to robi jeden mechanik a dobrze.
Masz dobry powód narypać się w łikend :peace:


Popieram :

1) trafna diagnoza
2) szukanie rozwiązania

A nie wymiana pierścieni i uszczelniaczy na pałę. Chyba ze masz za dużo gotówki.
Zmierz kompresje i w razie co zrób próbę olejową.(Jak mechanik nie ma urządzenia żeby to zrobić to uciekaj jak najdalej.)

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: