.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 21:11:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 ACE] Dławi się silnik chwilę po odpaleniu
PostNapisane: 21.wrz.2011 16:25:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2011 07:43:16
Posty: 13
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Witam, od poł roku borykam się z tym problemem. Mianowicie autko odpala na dotyk trzyma obroty bardzo równo. Wyjezdzam z parkingu na jedyneczce, kulam sie powiedzmy tak 100 metrów luz wpinam 2 lekki gaz i auto zatkane. Mocniejsze dodanie gazu jeszcze bardziej spowalnia auto,czasami strzeli z wydechu. Na luzie nawet wolno wchodzi na obroty. Muszę bardzo powoli się rozpędzać z wielkim oporem dopeiro na wyzszych obrotach jak by się odtyka i potem juz caaały czas spokoj aż do ponownego zatrzymania, zgaszenia silnika. Postoi chwilę odpalam i znow to samo, może z miejszym nasileniem. Czasami jest to strasznie nasilone ze nie mozna ruszyc a czasami wystarszy powolne dodawanie gazu. Czujniki temperatury nowe, świece nowe, kable wn nowe, wtryski sprawdzone nie leją, wszystko szczelne sprawdzone. .. takie ciche.. ratunku :( .. taka auto sugestia.. czy jeżeli problem jest tylko chwile po odpaleniu a potem moge zrobic 500km i nic się nie dzieje do ponownego odpalenia moze to byc regulator cisnienia paliwa ? lub klapa spiętrzająca ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2011 17:56:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Ja bym regulator odrzucił bo piszesz, że później jest już dobrze, najpierw sprawdź oporność na nastawniku ciśnienia powinno być 19-21Ohm i czy dochodzi do niego napięcie mierzone w mA, z odpiętym nastawnikiem auto będzie zapalać i jeździć ale będzie "przymulone, osobiście stawiam na przepływke albo rozdzielacz bo miałem kiedyś podobnie jak Ty, zimny miał takiego muła, że nie mogłem ruszć ze skrzyżowania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2011 21:19:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
na gazie czy benzynie?

jak pierwsze to reduktor może zamarzac. a jak drugie to sprawdz czy lambda pracuje i czy ma ogrzewanie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2011 07:40:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2011 07:43:16
Posty: 13
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Tylko benzynka, po pracy zmierze lambde tylko poprosze instrukcje jak tego dokonac ( mam miernik ) ale elektryk ze mnie lichy. Przy okazji zapytam.. czy te silniki sa mułowate na niskich obrotach ? bo do 3k nie jedzie prawie wcale dla porownania mam w rodzinie a 80 2.0 115koni to u niego dół obrotów ciągnie 100x lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2011 23:27:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2010 10:49:03
Posty: 4
Lokalizacja: Poznań
Najprawdopodobniej to jest jednak wina wtryskiwaczy. Wbrew pozorom leją.
Szczególnie przy małym wydatku Pb. Odpalany na zimno oznacza że wszystko jest zimne: benzyna, wtryski, kolektor, zawory.
Wtryski za bardzo leją (za duże kropelki Pb) i przy chłodnych elementach nie nadążają odparować, mieszanka jest zbyt uboga i silnik nie ma kopa (na ciepłym) a na zimnym się dławi.


Przy jakim przepływie wtryski zostały sprawdzone?
/opis poprawnego sprawdzenia przy niskim wydatku. Ustawienie mieszanki musi być bardzo dobre (+- 1mA na regulatorze ciśnienia)/

Odpal auto. Zmierz napięcie pomiędzy środkowym PINem potencjometru przepływomierza (3 PIN) a masą przy obrotach jałowych. Zanotuj U. (ok 1,5 V)
Zgaś silnik. Zdejmij gumę z przepływomierza i wyjmij wtryski z kolektora do wiadra. Przekręć stacyjkę na ON.
Poruszaj klapką przepływomierza i sprawdź jak się zmienia napięcie na potencjometrze (środkowy pin i masa). Czy aby ustawić wcześniej zanotowane U musisz tylko minimalnie podnieść klapkę? (ok 0,5mm nad krawędź lejka przepływomierza?)

Weź kawałek kartki papieru, złóż 2-3 razy i włóż pomiedzy klapkę a lejek. Napięcie powinno się ustabilizować na poziomie zmierzonego U (włożyć tyle papieru ile trzeba)

Teraz załącz pompę benzyny na krótko (lub zdejmij plastikową osłonę z przekażnika nr 208, włóż przekaźnik na miejsce i palcem go załącz)

I jak leją wtryski do wiadra przy takim ustawieniu klapy przepływomierza (niejako obroty jałowe)?
Pb ładnie rozsiane czy jednak już nie? Jak nie to wtryski na ultradzwięki, a jak nie pomoże to do wymiany.

Jeśli wtryski ładnie rozpylają to nie jestem wstanie nic więcej doradzić :(

Nie wiem czy w ACE do ECU idzie informacja o podciśnieniu w kolektorze dolotowym. Podejrzewam że tak w postaci takiego cieniutkiego różowgo wężyka co się chowa za serwem. Ale pewności nie mam. Wciąż się uczę o tym silniku.

A jakie spalanie kolega ma?
Pzdr

_________________
Audi 80 B4, 2.0 ACE + (LPG w drodze)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2011 15:43:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2011 07:43:16
Posty: 13
Lokalizacja: Piekary Śląskie
spala 11-13l na 100 zaleznie od stylu jazdy głownie w mieście ( jest quattro ) w miedzy czasie jak temat wegetował zerknąłem na kopułke i palec - kopułka miała upalony węglik a palec rozpadł mi się w rękach jak czyściłem. Jutro rano odbieram nowe zamówione ( droga ta kopułka 115 zł O_o ) zobaczymy jak sie bedzie po wymianie zachowywać. Co do instrukcji sprawdzenia wtrysków zaraz drukuje i postaram sie to wykonać jak nalezy. Dzięki za sugestie ^^


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2011 16:27:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2011 14:38:19
Posty: 10
Podepnę się pod temat żeby nie zakładac nowego. Mam taki problem że auto na benzynie przerywa i gaśnie a także nie reguje na dodawanie gazu tak jak powinno , a na gazie pracuje ładnie i równo ;/ i dodam że od nie dawna tak mam bo wcześniej jeździłem na benzynie i nic takiego się nie działo. Także mam silniki 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2011 16:41:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
z prawej strony silnika przy wiązce bliżej ściany grodziowej są dwie wtyczki od sondy, jedna na 2 PINy z białymi kablami to od podgrzewania sondy a druga jest czarna jednopinowa i musisz się wpiąc do niej miernikiem i do masy, napięcie musi oscylować 0,2 - 0,85V jeśli układ WN jest sprawny, ciśnienie paliwa dobre do zostaje przepływka i rodzielacz, w ACE nie ma żadnego podciśnienia to komputera, podłącz auto pod komputer zobacz czy coś pokaże


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2011 17:05:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2011 07:43:16
Posty: 13
Lokalizacja: Piekary Śląskie
I po problemie - zniknął po wymianie kopułki, palca, uszczelnieniu dolotu i wyczyszczeniu przepływki. Odpala za kazdym razem bez problemu ( czasami na "dotyk" czasami zakręci raz czy dwa ^^ ) pracuje równo obroty nie fajują bardzo ładnie przyspiesza nie jest zamulony. Co najważniejsze spalanie w mieście przy normalnej jeździe 11l :-) Oczywiście benzynki :-). Pozdrawiam i dzięki za wszeklą pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: