.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 19:55:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 100 2.3 AAR] Zdjeta guma z rozdzielacza
PostNapisane: 09.paź.2011 08:32:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
Chcialem zdjac gume z rodzielacza bo mi zajmuje miejsce w ktore chcialbym wlozyc stozek przykrecony do blosa. Nie chce demontowac filtra i calego rozdzielacza. Czy przy zdjetej gumie z rozdzielacza i poprowadzonym stozku do przepustnicy auto bedzie odpalac na benzynie? Jezdzic na tym nie chce bo i tak od razu przelaczam na LPG, potrzebne mi to tylko do odpalenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 09:15:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sty.2011 14:19:57
Posty: 137
Lokalizacja: WLKP
jeżeli chodzi o gumę idącą od rozdzielacza do przepustnicy nie będzie odpalał na benzynie. Jeśli chcesz założyć stożek to zamontuj go przed puchą od filtra i wywal dotychczasowy filtr papierowy. z tego co napisałeś że stożek bezpośrednio do blosa to wg mnie bardzo niebezpieczny zabieg :): . Na wolnych obrotach wtedy gdy kolektor nie ssie za wiele mieszanki gaz może wydostawać się do komory silnika a następnie do kabiny. :!!:

_________________
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
AUDI A8 [AEW]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 09:23:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
gumiss64 napisał(a):
jeżeli chodzi o gumę idącą od rozdzielacza do przepustnicy nie będzie odpalał na benzynie. Jeśli chcesz założyć stożek to zamontuj go przed puchą od filtra i wywal dotychczasowy filtr papierowy. z tego co napisałeś że stożek bezpośrednio do blosa to wg mnie bardzo niebezpieczny zabieg :): . Na wolnych obrotach wtedy gdy kolektor nie ssie za wiele mieszanki gaz może wydostawać się do komory silnika a następnie do kabiny. :!!:


wiele razy stosowalem stozek z blosem - zero problemow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 09:26:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
itoritor napisał(a):
wiele razy stosowalem stozek z blosem - zero problemow


A jaki był tego cel?

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 10:09:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
żeby auto dostalo paliwo musi się unieść klapka a jak nie będzie rury od dolotui to co ją uniesie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 10:28:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
hubos21 napisał(a):
żeby auto dostalo paliwo musi się unieść klapka a jak nie będzie rury od dolotui to co ją uniesie?

wydawalo mi sie - moze jestem w bledzie ze podczas pracy na jalowym klapka sie nie unosi ponad standardowe polozenie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 10:29:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
Monster napisał(a):
itoritor napisał(a):
wiele razy stosowalem stozek z blosem - zero problemow


A jaki był tego cel?


zeby obalic mit o tym ze blosa nie da sie pogodzic ze stozkiem

zaraz zaczniecie pytac po co mi to wszystko wiec tlumacze

przy standardowym dolocie od strony przeplywomierza powstaje duze podcisnienie spowodowane stawianymi przez klapke oporami, w polaczeniu z cisnieniem od strony przepustnicy powoduje to ze membrana blosa idzie przy byle przegazowce do gory powodujac ostre przelewaie na gazie, ja nie moge wykonac zadnej regulacji bo blos skrecony na maxa to samo parownik, trzebaby uzyc mniejszego gwizdka ktory jest obecnie nie do dostania, zeby to zredukowac trzebaby ominac przeplywomierz, moglbym wywalic caly filtr powietrza i wstawic stozek ale chce miec odpalanie na benzynie w zime, no i tak kombinuje co tu wymodzic...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 10:45:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
itoritor napisał(a):
wiele razy stosowalem stozek z blosem - zero problemow


Kiedyś w jednym C4 wywaliliśmy cały rozdzielacz paliwa, został BLOS i na rurze filtr stożkowy ;)
Nie było problemów z odpaleniem auta w zimę :):

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 11:01:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
...jeśli chodzi o pytanie, to jak zimne auto to może odpali na sekunde po czym zgaśnie ponieważ tryśnie wtryskiwacz rozruchowy i może przyłapać.

zwykły stożek, w 90% przypadków w których jest zakładany do tjuningu nie daje nic oprócz piasku w silniku i powolnej jego smierci. ma słabszą filtrację niż oryginalny filtr papierowy.

przepływające powietrze zasysane przez tłoki w silniku nawet, przy kręceniu rozrusznikiem i na wolnych obrotach podnosi klapkę w k-jet żeby ona podniosła tłoczek w rozdzielaczu i puściła odpowiednią dawkę paliwa na wtryskiwacze. jakakolwiek nieszczelność nawet najmniejsza uniemożliwia pracę lub strasznie rozregulowuje pracę k-jeta.

P.S. kiedyś sam odpalalem bryke z gazu przy -25st... na mieszaczu, także nie mówię, że się nie da. Potem zmądrzałem i naprawiłem k-jeta i już paliłem z benzyny. Szrot nawet przy -35załapał pare lat temu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 11:15:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
Lukasik napisał(a):
...jeśli chodzi o pytanie, to jak zimne auto to może odpali na sekunde po czym zgaśnie ponieważ tryśnie wtryskiwacz rozruchowy i może przyłapać.

zwykły stożek, w 90% przypadków w których jest zakładany do tjuningu nie daje nic oprócz piasku w silniku i powolnej jego smierci. ma słabszą filtrację niż oryginalny filtr papierowy.

przepływające powietrze zasysane przez tłoki w silniku nawet, przy kręceniu rozrusznikiem i na wolnych obrotach podnosi klapkę w k-jet żeby ona podniosła tłoczek w rozdzielaczu i puściła odpowiednią dawkę paliwa na wtryskiwacze. jakakolwiek nieszczelność nawet najmniejsza uniemożliwia pracę lub strasznie rozregulowuje pracę k-jeta.

P.S. kiedyś sam odpalalem bryke z gazu przy -25st... na mieszaczu, także nie mówię, że się nie da. Potem zmądrzałem i naprawiłem k-jeta i już paliłem z benzyny. Szrot nawet przy -35załapał pare lat temu.


no ja go do tuningu nie chce zakladac bo wiem ze to lipa, macie inny sensowny pomysl jak pominac ten przeplywomierz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 11:34:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
itoritor napisał(a):
no ja go do tuningu nie chce zakladac bo wiem ze to lipa, macie inny sensowny pomysl jak pominac ten przeplywomierz?


... rozumiem, że masz uszkodzony przepływomierz, nie możesz go naprawić i chcesz go wyrzucić?


ja bym uprościł to bardziej "profesjonalnie" ;) wyrzucił wtrysk z rurkami i wtryskiwaczami i zaślepił wszystko. dał stożek i blosa. jęsli zależałoby mi na osiągach, to wrzuciłbym aparat zapłonowy z przyspieszaniem pneumatycznym ze starych silników 2.1-2.2 wraz z ich "modułem" przy cewce (a to dlatego, że jak ke-jeta rozepniesz od przepływki i to zgłupieje i będzie tryb awaryjny). zamiast krokowca dał śrubkę jak do regulacji gazu i ustawił obroty na zimnym, żeby trzymały się a na rozgrzanym były z 1000.
Wyregulował dobrze zapłon pod osiągi. Będzie miał więcej mocy niż nówka :D

Można do odpałki wykorzystać wtryskiwacz rozruchowy, tylko trzeba jakiś układ zmontować, żeby z jakimś wypełnieniem kilka razy na sekunde załączać. Jest tak wydajny, że nawet na wolnych obrotach kiedyś udało mi się silnik utrzymać.

P.S. jak już psuć samochód to z polotem :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 11:50:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
Lukasik napisał(a):
itoritor napisał(a):
no ja go do tuningu nie chce zakladac bo wiem ze to lipa, macie inny sensowny pomysl jak pominac ten przeplywomierz?


... rozumiem, że masz uszkodzony przepływomierz, nie możesz go naprawić i chcesz go wyrzucić?


ja bym uprościł to bardziej "profesjonalnie" ;) wyrzucił wtrysk z rurkami i wtryskiwaczami i zaślepił wszystko. dał stożek i blosa. jęsli zależałoby mi na osiągach, to wrzuciłbym aparat zapłonowy z przyspieszaniem pneumatycznym ze starych silników 2.1-2.2 wraz z ich "modułem" przy cewce (a to dlatego, że jak ke-jeta rozepniesz od przepływki i to zgłupieje i będzie tryb awaryjny). zamiast krokowca dał śrubkę jak do regulacji gazu i ustawił obroty na zimnym, żeby trzymały się a na rozgrzanym były z 1000.
Wyregulował dobrze zapłon pod osiągi. Będzie miał więcej mocy niż nówka :D

Można do odpałki wykorzystać wtryskiwacz rozruchowy, tylko trzeba jakiś układ zmontować, żeby z jakimś wypełnieniem kilka razy na sekunde załączać. Jest tak wydajny, że nawet na wolnych obrotach kiedyś udało mi się silnik utrzymać.

P.S. jak już psuć samochód to z polotem :)

przeplywomierz mam sprawny a o co mi chodzi napisalem juz w tym poscie, w skrocie nie ma mozliwosci poprawnego wyregulowania blosa przy przeplywomierzu klapkowym w tym silniku, probuje wiec go ominac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 11:58:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
przeciez ludzie zakładają blosa z przepływką i jakos działa i mają normalne spalanie, i przyzwoite osiągi. Więc to tylko kwestia regulacji, albo poprawnego montażu i zgrania blosa z resztą. Itoritor, uderz do @wordeck, on ma blosa w 2.3 i mówi że chodzi bez zarzutu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 12:33:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
pawelec napisał(a):
przeciez ludzie zakładają blosa z przepływką i jakos działa i mają normalne spalanie, i przyzwoite osiągi. Więc to tylko kwestia regulacji, albo poprawnego montażu i zgrania blosa z resztą. Itoritor, uderz do @wordeck, on ma blosa w 2.3 i mówi że chodzi bez zarzutu.


wordeck ma zmniejszony gwizdek akurat sprawdzilem i wiele osob z blosem w tym silniku ma wlasmie problem z duzym (za duzym jak na ten silnik) spalaniem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 12:52:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jeżeli K-jet Ci nie działa, nie chcesz go naprawiać, ale chcesz się pozbyć tłumienia przelotu przez klapkę, to po prostu ją odkręć od ramienia, a resztę zostaw tak jak w serii. Możesz wtedy usunąć kompensację, nawet na zwykłym mikserze "jajku".

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 12:54:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
wordeck napisał(a):
Jeżeli K-jet Ci nie działa, nie chcesz go naprawiać, ale chcesz się pozbyć tłumienia przelotu przez klapkę, to po prostu ją odkręć od ramienia, a resztę zostaw tak jak w serii. Możesz wtedy usunąć kompensację, nawet na zwykłym mikserze "jajku".

Pozdrawiam


ale ja caly czas pisze ze mi dziala, chce odpalac na benzynie wiec mi potrzebna jest przeplywka, nie chce z niej korzystac na gazie bo nie chce mi sie pierniczyc z dlawieniem gwizdka jak u ciebie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 13:14:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
itoritor napisał(a):
wordeck napisał(a):
Jeżeli K-jet Ci nie działa, nie chcesz go naprawiać, ale chcesz się pozbyć tłumienia przelotu przez klapkę, to po prostu ją odkręć od ramienia, a resztę zostaw tak jak w serii. Możesz wtedy usunąć kompensację, nawet na zwykłym mikserze "jajku".

Pozdrawiam


ale ja caly czas pisze ze mi dziala, chce odpalac na benzynie wiec mi potrzebna jest przeplywka, nie chce z niej korzystac na gazie bo nie chce mi sie pierniczyc z dlawieniem gwizdka jak u ciebie


Jest do kupienia taki siłownik, który po przełączeniu na gaz, unosi klapę w przepływce i tak ją utrzymuje, więc nie ma oporów.
Szwagier ma chyba taki siłownik zamontowany, tyle, że on ma zwykłą instalkę, bez BLOSA, ale to akurat bez różnicy :peace:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 13:18:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
lucas3512 napisał(a):
itoritor napisał(a):
wordeck napisał(a):
Jeżeli K-jet Ci nie działa, nie chcesz go naprawiać, ale chcesz się pozbyć tłumienia przelotu przez klapkę, to po prostu ją odkręć od ramienia, a resztę zostaw tak jak w serii. Możesz wtedy usunąć kompensację, nawet na zwykłym mikserze "jajku".

Pozdrawiam


ale ja caly czas pisze ze mi dziala, chce odpalac na benzynie wiec mi potrzebna jest przeplywka, nie chce z niej korzystac na gazie bo nie chce mi sie pierniczyc z dlawieniem gwizdka jak u ciebie


Jest do kupienia taki siłownik, który po przełączeniu na gaz, unosi klapę w przepływce i tak ją utrzymuje, więc nie ma oporów.
Szwagier ma chyba taki siłownik zamontowany, tyle, że on ma zwykłą instalkę, bez BLOSA, ale to akurat bez różnicy :peace:


a gdzie to mozna kupic ja o tym slyszalem ale nigdy na oczy tego nie widzialem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 13:36:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
itoritor napisał(a):
a gdzie to mozna kupic ja o tym slyszalem ale nigdy na oczy tego nie widzialem


Właśnie nie wiem, czy kupował, czy w końcu sam coś wykumał. Zadzwonię do niego i się dowiem. Napiszę co i jak.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 13:44:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Teraz nie mam czasu szukać, ale widziałem takie rozwiązanie na forum fordowskim: www.capri.pl

Montowali to w K-Jetach w Capri i chyba w Sierrze. Podobno przy AAR też się sprawdza, ale nie miałem odwagi tego zakupić i spróbować, choć rozważałem.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: