.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 22:09:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL 2.5 TDI AKE] Bąbelki powietrza w paliwie
PostNapisane: 10.paź.2011 19:05:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2011 20:26:32
Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: A6 C6
Witam

Nerwy mi jusz puszczają przy tym cholernym 2.5 Tdi , jakiś czas temu miałem problem z lekkim zapowietrzaniem się układu paliwowego po długim postoju , wstawiłem zaworek zwrotny przed filtrem paliwa i było ok jakieś dwa miesiące . W sobote jak rano jak odpalałem to się znów zapowietrzył ale lekko , wymieniłem ten zaworek na filtrze paliwa filtr paliwa też świerzo po wymianie . I się robi coraz gorzej , godzine postał i miałem duży problem z odpaleniem odpalił ale kopcił strasznie . Jak odpalił to pochodził chwile i już wszystko ok moc ma wszytsko ok . Po 6 godzininach postoju maskara była normalnie z odpaleniem . Ale jeszcze jedna podstawowa rzecz którą zauważyłem to bardzo duża ilośc bąbelków powietrza w przewodzie zasilającym pompe . Przewody wszystkie paliwowe suche nic nie śmierdzi ropą wydaje się wszystko ok . Teraz mam pół zbiornika paliwa i jest problem z odpalaniem , tydzień temu miałem prawie rezerwe i odpalał dobrze .
Jak silnik jest ciepły i krótko jest wyłączony odpala dobrze . Jaka może byc przyczyna ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2011 20:25:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
Sprawdź !!!!wszystkie!!!! opaski na przewodach paliwowych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2011 20:43:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2011 20:26:32
Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: A6 C6
Opaski wszytskie są ok , trzymają dobrze na przewodach wydaje się wszytsko szczelne w 100 %.

_________________
Avant Q AKE
A6 C6 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2011 14:40:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
Nie może się wydawać poprostu muszisz być pewny w 100%...

poszukaj czy wężyki przy opaskach nie są złamane tylko w taki sposób znajdziesz przyczynę...

Nawet głupia miedziana uszczelka pod filtrem może narobić bajzlu więc albo sprawdzasz wszytsko po kolei dokładnie albo lepiej oddaj auto do mechanika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2011 11:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
nie pomoge Ci w rozwiazniu tego problemu, moje po dluzszym postoju lapie powietrze i nie mam pojecia skad.

wyciekow paliwa nie mam, a tym bardziej jak pisano wczesniej mam dokrecone opaski, a weze nie sa popekane :diabel: bo przeciez by sie lało z nich i od razy widac by bylo ze sie leje. :peace:

jedyny wyciek jaki mam to na deklu lekko poci sie przy jednym wtryskiwaczu.

moje rada? ja tankuje tak zeby nie bylo mniej niz 3/4 zbiornika, a parkuje w takim miejscu, zeby tyl auta byl nieco podniesiony... wtedy odpala od razu, jesli zas postawie przodem do gory, odpali, pochodzi 10 sekund i zaczynaja obroty falowac.

nie wiem jaka jest tego przyczyna, wiec poki co musze lac jak najczesciej do pelna i parkowac "dupa" w gorze.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2011 14:59:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
zegar napisał(a):
nie pomoge Ci w rozwiazniu tego problemu, moje po dluzszym postoju lapie powietrze i nie mam pojecia skad.

wyciekow paliwa nie mam, a tym bardziej jak pisano wczesniej mam dokrecone opaski, a weze nie sa popekane :diabel: bo przeciez by sie lało z nich i od razy widac by bylo ze sie leje. :peace:

jedyny wyciek jaki mam to na deklu lekko poci sie przy jednym wtryskiwaczu.

moje rada? ja tankuje tak zeby nie bylo mniej niz 3/4 zbiornika, a parkuje w takim miejscu, zeby tyl auta byl nieco podniesiony... wtedy odpala od razu, jesli zas postawie przodem do gory, odpali, pochodzi 10 sekund i zaczynaja obroty falowac.

nie wiem jaka jest tego przyczyna, wiec poki co musze lac jak najczesciej do pelna i parkowac "dupa" w gorze.



Zegar - sprawdź czy nie masz przecieku przy baku a w szczególności tak gdzie wchodzą przewody paliwowe i tam gdzie jest ta klapka od pompki. Zalej bak do pełna (totalnie na maxa aż pod korek) - podnieś dywanik i sprawdź czy gdzieś nie cieknie.

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2011 16:52:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Powiem Ci, ze sprawdzalem wszystko od ukladu paliwowego.
Jak juz pisalem wyzej, opaski cale, weze cale, przewody cale.
Przy jednym wtrysku sie troche poci, ale raczej to wiekszego wplywu chyba nie ma.

Przy otworze na pompke w bagazniku jest sucho, nic mi sie w tym miejscu nie wylewa.

Musze sie nauczyc poki co z tym zyc, choc jest to dosc upierdliwe, jezdzic co chwile na stacje dolewac do pelna i stac z d*** uniesiona do gory :/

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2011 13:43:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
Jest jeszcze jedno miejsce, może już sprawdzałeś? - ten zaworek blokujący powrót paliwa na filtrze - tamtędy też może zasysać powietrze. Z tymi pęcherzykami to rzeczywiście jest utrapienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2011 14:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
to jest ten plastik na filtrze paliwa do ktrego wchodza dwa wezyki?
nie, nie sprawdzalem, bo... pojecia nie mam jak.
z rurek na nim sie nie leje, ale w "srodku" cos moglo sie zepsuc?

Patrze wlasnie na allegro, ale nie ma do 2.5, przynajmniej ja nie widze, ale podobne sa po 30 zl
To moze go wymienic profilaktycznie, 30 zl to nie pieniadze, a moze sie silnik nie bedzie ciagnal powietrza? chyba, ze jest jakas metoda na jego sprawdzenie...

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2011 20:16:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2011 20:26:32
Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: A6 C6
Ja wymieniałem filtr i odrazu nowy ten zaworek , nic nie pomogło . Ale się dowiedziałem że jeżeli jest założony dodatkowy zaworek zwrotny na zasilaniu to on ma takie tendencje że jak paliwo przez niego płynie to się potrafi pienic i to tak wygląda jak bąbelki powietrza . Ja swój problem z odpalaniem rozwiązałem , założyłem dwa zaworki zwrotne na powrocie i zasilaniu , wszystkie przewody i podkładki od nadmiarów wymienione i auto odpala bez większych problemów po długim postoju ale to i tak nie jest to co powinnno byc . Troche się zapowietrza bo jak odpalam to musze go zakręcic jakieś trzy sekundy (kiedyś odpalał odrazu ) , i lekko przykapca na biało jak odpali bo lekko się zapowietrza .

_________________
Avant Q AKE
A6 C6 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2011 20:59:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Jasiu, dobrze ze rozwiazlaes prawie problem z zapowietrzaniem, jednak jest to tylko prowizorka, bo problem jednak dalej istnieje.

Nie mozna zapowietrzania rozwiazywac iloscia zaworkow zwrotnych.

Powiedz mi, gdzie kupiles ten zaworek (plastik) na filtr paliwa? pamietasz koszt?

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2011 15:43:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2011 20:26:32
Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: A6 C6
Ja załatwiałem sobie w pracy bo pracuje w fili inter carsu to zapłaciłem śmieszne pare złoty .

_________________
Avant Q AKE
A6 C6 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2011 08:44:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
zajebiaszczo masz....
ja nei mam kolegow w inter'sie, a na allegro nie znalazlem wiec musialem kupic w inter carsie.
kupilem ten plastik na filt paliwa, czyli zawor zwrotny, cale 68 zl :/
ale.... auto odpalilo bez najmniejszych problemow, nie ma tez powietrza w przewodzie miedzy filtrem, a VP44.
czyli... moj problem wydaje sie rozwiazany...

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2011 09:42:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Przerabialem juz temat z moja A6,rozebralem praktycznie cały uklad paliwowy,trzeba wykluczyc wszystkie możliwosci,od czujnika w baku po sama pompe wtryskowa,w moim przypadku winowajca raz okazal sie filtr paliwa a raz wezyk przelewowy,kolega miał chyba najgorszy do wykrycia przypadek a mianowicie uszkodzony oring w pompie wtryskowej,naprawa bardzo prosta i szybka ale diagnoza dlugo nie byla znana.
Jesli kolega nie moze znalezc przyczyny to radze zlecic to komus kto ma w tym niezle doswiadczenie,problem jest bardzo wnerwiajacy :/ bardzo wazne jest tez prawidlowe odpowietrzanie.
Nigdzie nie moze byc sladu paliwa,nawet jesli cos jest przypocone to nalezy to wyczyscic,wszystkie podkladki miedziane powinny byc nowe,tak samo z przewodami przelewowymi.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2011 15:50:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
Pisałem o tym na początku tematu...
układ paliwowy zaczyna się w baku i na nim kończy więc trzeba sprawdzić cała drogę przebiegu paliwa...
więc nie ma co pisać, że niby coś jest dobrze bo tak mi się zdaję jest bez sensu i nie prowadzi do rozwiązania problemu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: