Mam problem, przyszła pora na wymianę oleju w skrzyni biegów, olej wymieniał chłopak który pracuje na co dzień w serwisie AUDI, olej MOBIL ESSO LT 71141 polecany no forach jako idealny do tych skrzyni. Filtr nowy z ASO wraz z oringiem, korkiem spustowym, uszczelką pod misę i śrubkami do przykręcenia ponieważ stare były zmasakrowane. Przed wymianą skrzynia trochę przeciągała biegi na zimnym, po wymianie problem ustąpił, jednak pojawił się nowy, w momencie zmiany biegu słychać delikatny świst, jak by powietrze zasysane, albo coś o siebie ocierało. Słychać to na pierwszym, drugim i trzecim biegu (bynajmniej najwyraźniej, może i jest to też na innych jednak już samochód ma swoją prędkość i wszystko głośniej pracuje). Patrząc na obrotomierz, to dźwięk pokrywa się z obrotami silnika, w momencie przełączania biegu obroty idą trochę do góry, dźwięk nasila się i jak obroty spadają to dźwięk wycisza się. Szukałem info na necie, nic nie znalazłem, dzwoniłem do serwisu gdzie skrzynia była remontowana zimą,(kompletny remont w Pionkach Noga Łukasz) właściciel powiedział że trzeba podciąć kominek filtra oleju o jakieś 5 mm ponieważ jak jest za długi to olej źle przepływa i powoduje taki świst. Auto na podnośnik, wzięliśmy stary filtr i rzeczywiście, był podcięty. Ucięliśmy ile trzeba, skrzynia złożona, zalana zgodnie z procedurą i zonk, dalej to samo... Biegi na zimnym zmienia jak marzenie, jednak huk jest non stop. Obdzwoniłem kilka serwisów w kraju, wiadomo nikt przez telefon nie powie co trzeba zrobić. Misa nie jest podgięta, bynajmniej nie wygląda na taką. Mechanik z ASO nic nie pomoże, polityka firmy jest taka, że skrzyniami nie zajmują się (tylko wymiana oleju) dlatego choćby bardzo chciał to on nie pomoże - nie są szkoleni w tym kierunku.
Za wszystkie sugestie z góry dziękuję.
_________________ Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy
|