Witajcie!
Mam od nowości A3 [2009] z silnikiem 1.6 BSE (102KM, przebieg 46kkm), 2 miesiące po zakończeniu gwarancji rypła się przepustnica [06A133062AT] (wg ASO Audi i mojego VAG'a).
Problemy objawiały się falowaniem obrotów, niereeagowaniem pedału gazu i czasem samoczynnym gaszeniem silnika na jałowym. Zapalała się od razu kontrolka EPC + potem CHECK ENGINE i silnik wchodził w tryb awaryjny.
Czasem trzeba auto kilka razy odpalić i zgasic i kontrolka EPC wtedy gaśnie.
VAG wywala błedy:
Cytuj:
17950(0x461E):28 Czujnik kata napedu przepustnicy -G187- Niewiarygodny sygnał Sygnal niezrozumialy
Lamp OFF sporadyczny
17579(0x44AB):28 Czujnik kata 2 napedu przepustnicy -G188- Niewiarygodny sygnał Sygnal niezrozumialy
Lamp OFF sporadyczny
dwa razy do tych powyższych doszedł:
Cytuj:
17011(0x4273):29 Przekaznik elektrycznej pompy paliwa 1 Usterka elektryczna / przerwa Przerwa/zwarcie
do masy Lamp OFF sporadyczny
Jako, ze problem stał się uciążliwy a przepustnica w ASO kosztuje grubo ponad 2k PLN, zamontowałem używkę i po tygodniu problem znów powrócił.
Jako, że przepustnice to bolączka VW przyjąłem, że ta używana też była uszkodzona.
W końcu nabyłem nową oryginalną przepustnicę VW/AUDI ale znów po tygodniu te same objawy i błedy na VAGu !
Po każdej wymianie przepustnicy kasowane były nastawy podstawowe silnika oraz przeprowadzana adaptacja przepustnicy (VAG-CAN PRO).
Albo mam pecha i trzecia przepustnica jest walnięta albo problem jest w czymś innym. Czyżby to pedal gazu ?
Ktoś może miał podobny przypadek?