Witam.
Ostatnio udało mi się kupić w końcu długo szukane audi a6 C5 1.9TDI
Jeszcze raz dzięki dla kolegi
przemik za pomoc w oględzinach i diagnozę przed zakupem.
To nie jest temat na prezentowanie auta wiec zdjęć nie wrzucam jedynie
logi, zrobione po wymianie oleju.
Rozrządu jeszcze nie zmieniałem (sprzedający ma dosłać dokumenty potwierdzające niedawną wymianę -30tyś km temu) ale chyba nici z tego wiec niebawem dokonam dzieła (raczej mechanik). A propo rozrządu to jaki powinien być u mnie napinacz? (rok 2002, wauzzz4b83n02....).
Przy wymianie oleju zapytałem mechanika ile kosztowała by mnie taka przyjemność, powiedział że same materiały ok 1200zł
Po trasie powrotnej z Warszawy do domu trochę poznaliśmy się z audiczką i parę felerów się pokazało.
1. ściąga na koleinach (205/55/16)
2. czuć nierówności (bardziej niż w passacie b5)
3. słychać wyraźnie opony i szum wiatru
4. silnik wykazuje słabość przy delikatnym ruszaniu
5. drgania - czuć ręką minimalnie w środku oraz po snopie świateł -na wolnych obrotach, przy przyspieszaniu gorzej - aż jakiś plastik rezonuje,
6. Gaszenie jak w moim pasku AFN - rzuca silnikiem
7. ktoś źle podłaczył nawigacje RNS-e bo głośniki przód i tył mam podpięte razem
8. Po bujaniu ręką auta wyraźnie widać zużycie amorków - podczas jazdy też kołysze. - stacja diagnostyczna mówi że jeszcze OK
9. Basowy pomruk przy przyspieszaniu i jakby syczenie od strony silnika.
10. czujniki cofania żyją własnym życiem.
Wyczyściłem kolektor i egr (były prawie zupełnie czyste, może z 0,5-1mm osadu), wymieniłem pęknięty przewód podciśnieniowy do klapy gaszącej.
Zauważyłem także luźny króciec wychodzący z pompy (chyba to pompa podciśnienia)
Nie sądzę żeby tak miało być więc zakleiłem tym co miałem pod ręką. Obsmarowałem silikonem wysokotemperaturowym - lekko i obwinąłem taśmą izolacyjną. Nie wiem czy była tam nieszczelność i czy moje zabiegi coś dały.
Gaśnie już dużo kulturalniej. Innych dolegliwości nie wyleczyło.
Odnośnie drgań i basowego pomruku zacząłem myśleć o wymianie plecionki i wspawaniu dodatkowo jeszcze jednego łącznika elastycznego za katalizatorem - temat obcykany na forum passata i u mnie w passku się sprawdził. Niestety do AVF w A6 niema plecionek a o dziwo superb czy passat z tym silnikiem już tak. Zaryzykowałem i zamówiłem - jeszcze nie przyszły części wiec temat do ogarnięcia na później.
Zrobiłem logi.
Dodam, że jak robiłem zaraz po skręceniu kolektora iegr test BS grupy 3 to silnik zaczął mocno dymić, szarpać, na vag-comie wyskoczył błąd (nie zapisał siew pamięci błędów) i zgasł.
Potem była przejażdżka, rozgrzanie silnika, logi dynamiczne i ponownie BS grupy 3 i wyszło już normalnie.
Logi robione w ciągu 2 dni (ale zawsze temperatura pona d 80st)
BS
Log (1 - 000)
Log (2 - 003)
Log (3 - 011)
STAT
Log (1 - 000)
Log (2 - 001)
Log (3 - 003)
Log (4 - 004)
Log (5 - 007)
Log (6 - 013)
Log (7 - 018)
Log (0 - 023)
DYN
Log (0 - 018,020,023)
Log (1 - 003)
Log (2 - 004)
Log (3 - 008)
Log (4 - 011)
Jedyne błędy jakie znalazł vag to dotyczace radia - poprzedni właściciel zmieniał nawigację i kierownica wielofunkcyjna już nie działa wiec pewnie coś źle po podłączał. Jest ktoś w okolicy kto potrafi ogarnać temat?
Czujniki cofania - przeczyściłem styki ale nic się nie zmieniło.
Włączam wstaczny jest jedno piknięcie potem coś tam jeszcze piknie ale dojeżdżam do przeszkody i one milczą. Przy podłaczonym vag-comie chodziłem za zdeżakiem to na poszczególnych czujnikach pokazywał ze zmieniają się odlełości do przeszkody i piszczał. Wsztstkie czujniki tykają i czuć drgania po dotknięciu - znaczy sie że żyją.
Byłbym wdzięczy, za ocenę logów i porady w w/w problemach.