.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 22:18:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.0 16V ACE] spalanie oleju
PostNapisane: 17.paź.2011 11:21:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Cześć
Jakiś czas temu po małej przygodzie musiałem zmienić głowice, kupiłem komplatną i tak jak dostałem tak ją przykręciłem, nie miałem czasu żeby cokolwiek przy niej robić bo musiałem mieć szybko auto na chodzie, zauważyłem, że auto spala więcej oleju, wcześniej brał niewielkie ilosci ale z racji kilkuset tysięcznego przebiegu miał prawo ale teraz kosumpcja wzrosła do ok 0,8L na jakieś 1200km i zastanawiam się czy przez same zmęczone uszczelniacze możeliwy jest taki ubytek oleju, najbardziej pije jak sie troche pokręci wyżej wtedy nawet jak się zatrzymam widze dymek i czuje spalony olej, nie wiem czy zmieniać uszczlniacze czy szukać od razu jakiegoś dołu silnika :D myślałem żeby może wlać jakiegoś 10w60 zamiast 10w40 olej to Mobil 10w40 jest ładny żółty nie zmienia koloru, auto dobrze odpala, śmiga aż miło :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2011 12:24:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
uszczelniacze powinny zalatwic sprawe. Sprawdz jeszcze czy przy normalniej jezdzie bieze olej czy tylko przy butowaniu na wysokich obrotach. Nie szukalbym dolu silnika, srawdz co masz. Jaka jest kompresja na silniku itp.
Majac ten motor bral mi minimalne ilosci oleju jedynie gdy dostawal w palnik. Czli np. autobana i 200 - 220 km/h.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2011 12:52:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Kliku napisał(a):
uszczelniacze powinny zalatwic sprawe. Sprawdz jeszcze czy przy normalniej jezdzie bieze olej czy tylko przy butowaniu na wysokich obrotach. Nie szukalbym dolu silnika, srawdz co masz. Jaka jest kompresja na silniku itp.
Majac ten motor bral mi minimalne ilosci oleju jedynie gdy dostawal w palnik. Czli np. autobana i 200 - 220 km/h.


u mnie jest praktycznie to samo, przy normalnym użytkowaniu i prędkości 90-100km praktycznie jest dobrze, ale polece dłuższy kawałek 150-160km/h i już jest gorzej, silnik jak był rozebrany to gładzie cylindrów jak nowe i problemy zaczęły się po zmianie głowicy, dzisiaj po odplaniu rano patrzyłem to lekka chmurka poszła więc na pewno uszczelniacze trzeba wymienić, koszty niewielkie ale cały dzień znowu stracony :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2011 14:12:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2010 18:52:23
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Łuków
rozumiem że nie planowałeś głowicy tylko założyłeś jak leci?...zdejmij głowice, splanuj i wymieć uszczelniacze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2011 17:53:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
dobra rada , wysraj sie z kasy a i tak to nic nie zmieni :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2011 18:09:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Pawel27 napisał(a):
rozumiem że nie planowałeś głowicy tylko założyłeś jak leci?...zdejmij głowice, splanuj i wymieć uszczelniacze.


planowanie głowicy nie ma tu znaczenia, celowo nie planowałem bo przy takich starych autach nie wiesz czy ktoś przed nami już ją planował i ile razy a jak będzie za mocno splanowana to spalanie stukowe gwarantowane

audimen_elk napisał(a):
dobra rada , wysraj sie z kasy a i tak to nic nie zmieni :D


dzięki Ci Panie za cenne wskazówki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2011 19:51:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
sprawdz drozność odmy olejowej, moze przytkana. jak nie to uszczelniacze.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2011 19:58:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Lukasik napisał(a):
sprawdz drozność odmy olejowej, moze przytkana. jak nie to uszczelniacze.


o patrz, faktycznie, zapomniałem o odmie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 94 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: