.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 19:28:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 20.lis.2011 19:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Witam wszystkich.
Mam problem z ustawieniem kąta wtrysku wszystko wygląda niby tak jak powinno ale auto jak zapala to strasznie kuleje. Oto logi
04BS
http://img521.imageshack.us/img521/9840/bs04.png
04S
http://imageshack.us/photo/my-images/843/logi04s.jpg/
Co jest nie tak?? Co powinienem poprawić??
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi i sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 20.lis.2011 19:49:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
xcool1 napisał(a):
Witam wszystkich.
Mam problem z ustawieniem kąta wtrysku wszystko wygląda niby tak jak powinno ale auto jak zapala to strasznie kuleje. Oto logi
04BS
http://img521.imageshack.us/img521/9840/bs04.png
04S
http://imageshack.us/photo/my-images/843/logi04s.jpg/
Co jest nie tak?? Co powinienem poprawić??
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi i sugestie.

kat w 004S zadany przez ECU nie jest normalny (2BTDC) - czy auto bylo przynajmniej do 80 rozgrzane jak logowales?

Moze kat masz dobrze ustawiony ale popsuty silnik?

001S, 013S, 014S, 004S/BS, 003BS, 007S
i dla porzadku by wyeliminowac padake pompy polegajaca na tym, ze biedna paliwa nie podaje jak trzeba:
008D, 011D, 004D, 003D

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 19:58:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Tak auto było rozgrzane do ponad 85 stopni. Wcześniej przy 6,2 BTDC auto zapalało mi bez problemowo ale caly czas wywalało bład 0550, teraz błędu nie ma ale strasznie kuleje przy zapalaniu. LOgi statyczne mogę zrobic jeszcze dziś ale dynamicznych juz niestety nie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 20:22:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
xcool1 napisał(a):
Tak auto było rozgrzane do ponad 85 stopni. Wcześniej przy 6,2 BTDC auto zapalało mi bez problemowo ale caly czas wywalało bład 0550, teraz błędu nie ma ale strasznie kuleje przy zapalaniu. LOgi statyczne mogę zrobic jeszcze dziś ale dynamicznych juz niestety nie :/

w AFB zadany kat wtrysku (pierwszy kat wtrysku w 004S) to okolice 1-2ATDC... u Ciebie z jakiegos powodu kat zadany to 2BTDC... wiec pytanie dlaczego taki wysterowuje ECU.... zrob logi i zweryfikuj juz sam bez wklejania ze w 004BS na late masz wartosc 0-4ATDC (w logu jakis #$%%% wymyslil ze zamiast wartosci +- pokazywania jest wartosc na plusie ze strona w naglowku co uniemozliwia jednoznaczna interpretache 004BS)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 21:08:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
W BS004 mam wartość 3,2 ATDC
Oto logi statyczne
01s
http://imageshack.us/photo/my-images/847/001sl.jpg/
007S
http://imageshack.us/photo/my-images/265/007ss.jpg/
013S
http://imageshack.us/photo/my-images/502/013ssa.jpg/
014S
http://imageshack.us/photo/my-images/196/014sv.jpg/
oraz 003BS
http://imageshack.us/photo/my-images/14/003bsx.jpg/
LOgi dynamiczne postaram sie zrobić jutro.
Mam jeszcze jedno pytanie wymieniałem rozrząd jakies 1000 km temu czy to może mieć coś z tym wszystkim wspólnego??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 22:10:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jedyne co rzuca sie w oczy z tych logow, ktre ledwo widac przy powiekszeniu to ze egr jest chyba martwy/zaslepiony... a czy to zapalanie kupalwe bylo przed rozrzadem, zaraz po wymianie a czy moze dopiero 3 tygodnie pozniej?
Czy to zapalanie jest do d... zawsze, gdy jest zimny, gdy jest cieply, gdy jest cieply i postoi 30min?
Swiece zarowe sprawdzone miernikiem? sprawdzone z innym aku podpietym na kablach rozruchowych?, uklad paliwowy sie nie zapowietrza?

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 22:17:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Egr jest faktycznie zaślepiony, przed wymianą rozrządu było lepiej z zapalaniem.
Auto źle pali jedynie jak postoi z osiem godzin tzn. jak zupełnie się wychłodzi. Świece sprawdzone, aku prawie nowe i napewno sie nie zapowietrza. Czyli reszta logów wygląda dobrze??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 22:25:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
xcool1 napisał(a):
Egr jest faktycznie zaślepiony, przed wymianą rozrządu było lepiej z zapalaniem.
Auto źle pali jedynie jak postoi z osiem godzin tzn. jak zupełnie się wychłodzi. Świece sprawdzone, aku prawie nowe i napewno sie nie zapowietrza. Czyli reszta logów wygląda dobrze??

za malym wyjatkiem... w logu 004S komputer "zadaje" kat 2BTDC (tak wynika wg logu ale ze malo kumaty inzynier wymyslal konwencje wiec prosba bys zweryfikowal to z vagcomem - co widzisz) a w AFB typowy zadany kat wtrysku to 1-2ATDC (czyli "drobna" roznica)
Chwilowo zrob te dynamiczne bo moze T niedoladowuje czy cos takiego i wtedy podejrzenie to rzuci n VP44 (ze niby wachy nie podaje)
nic nie stoi tez na przeszkodzie abys sprobowal ustawic kat na late np 0 (albo nawet 1BTDC) - dlaczego? ano Twoje ecu zadaje kat 2BTDC a wiec oiaganie katu ATDC zupelnie nie jest potrzebne w Twoim nienormalnym przypadku wiec i kat wtrysku moze nie musi byc normalny (normalnosc nie jest normalna dla nienormalnosci)
Zrob dynamiczne.. i jak w 11 nie bedzie widac, ze T niedoladowuje to przyspiesz kat w late
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 22:34:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Przemekk74 jak miałem w 04S pierwszy kat 8 BTDC a w drugim 6,3 BTDC wysterowanie było 100,2 to auto palilo prawie na dotyk tylko cały czas błąd mi wywalało 550. Aha na vag comie widze 2ATDC a nie 2 BTDC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 23:13:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
xcool1 napisał(a):
Przemekk74 jak miałem w 04S pierwszy kat 8 BTDC a w drugim 6,3 BTDC wysterowanie było 100,2 to auto palilo prawie na dotyk tylko cały czas błąd mi wywalało 550. Aha na vag comie widze 2ATDC a nie 2 BTDC

powtorz dla pewnosci 004S poniewaz w Twoim logu jak byk stoi w naglowku strona BTDC!!!!
Proponuje sciagnac starsze wersje vagcoma (3.03) - bo tam ktos o wyzszym poziomie inteligencji (niz autor vagcoma ktorym sie poslugiwales) zadecydowal, ze zamiast pisac liczby dodatnie a strone w naglowku pisza kat w postaci liczb na minusie gdy jest strona atdc i plusie gdy strona btdc - czyli nie ma niejasnosci co do strony)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2011 11:50:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Posiadasz może takiego vaga??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2011 12:48:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Witam ponownie oto nowe logi i czegoś tu nie rozumiem dlaczego raz po zrobieniu logów w 004S pokazuje mi BTDC
http://imageshack.us/photo/my-images/404/nowy001s.jpg/
A za chwile juz ATDC
http://imageshack.us/photo/my-images/17/nowy004s1.jpg/
W programie pokazuje mi cały czas ATDC. Czy tak powinno być?? Chyba nie??
Tutaj nowy 004BS
http://imageshack.us/photo/my-images/708/nowy004bs.jpg/
Czy to może mieć coś wspólnego z czujnikiem temperatury? Wczoraj przy minus dwóch stopniach świece tylko migneły a dzisiaj przy plus trzech grzały się chwile.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2011 13:58:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
xcool1 napisał(a):
Witam ponownie oto nowe logi i czegoś tu nie rozumiem dlaczego raz po zrobieniu logów w 004S pokazuje mi BTDC

do robienia logow 004 najlepszy jest stary vagcom inaczej bedziesz sie drapal po glowie czy to przed czy po GMP

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2011 23:44:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Jutro odpale vaga 3.03 i zobacze co ten będzie pokazywał. Zastanawia mnie tylko dlaczego raz pokazuje ATDC a raz BTDC a ja nic nie przestawiałem między robieniem logów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2011 11:42:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Dzisiaj zrobiłem logi na vagu 3.03 jest to samo z tym, że teraz pokazuje +/- a auto dalej nie pali tak jak trzeba :/
004S
http://imageshack.us/photo/my-images/707/004s1123.jpg/
004BS
http://imageshack.us/photo/my-images/171/004bs1123.jpg/
Co powinienem jeszcze sprawdzić??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2011 14:15:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
teraz przynajmniej wiemy, ze masz popsuty samochod a nie logi ze zle zapisana strona w naglowku :peace:
To co pokazales to akurat normalne logi
Gdyby Ci sie udalo zlapac go kiedy swiruje z katem zadanym to zotaw go w logowaniu chwile dluzej oraz loguj z 007S i 001S... to zobaczysz (czego w konwencji zapisu nowego vagcoma zaobaczyc nie mozesz) czy to swirowanie chwilowe i po jakims czasie sam wraca z katem na dobra strone/czy powraca np po lekkim przygazowaniu ("odwiesza sie")... czy czujnik temp pokazuje prawidlowa wartosci oraz czy widziana dawka paliwa nie jest z kosmosu w tym momencie
Gdyby kat faktyczny tylko swirowal to bym powiedzial "popsula sie vp44"... ale kat zadany wg mnie wychodzi od ECU na podstawie paru informacji (np temperatura) dlatego loguj to z 007 koniecznie
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2011 22:51:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Oki zrobie takie logi. Ale wydaje mi sie, że poprostu jakis bład wkradł sie w logach robionych przy pomocy Vag Coma 311.2 bo to co widze na ekranie w programie zapisuje mi w logach czyż nie?? a tam cały czas widziałem ATDC ale to takie moje spostrzeżenie i mogę sie mylić. Dzisiaj przy pomocy Vag Com 303.1 cały czas pokazywał mi w 004S pierwszy kąt -2/-1,8.
Ustawiłem kąt kontrolnie na +1,4 i auto zapaliło od strzała ale przy tak ustawionym kącie turbina przeładowywuje i wyskakuje błąd 575, przy kącie -2(ATDC) czegoś takiego nie ma turbo nie przeładowywuje.
Mam go logować 303.1 tak??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 08:24:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nie spotkalem sie aby vagcom zle pokazywal kat wtrysku... namawialem Ciebie abys uzywl starego vagcoma by wyeliminiwac wszelkie podejrzenia ze np widzisz zla strone - stary vagcom jest po prpstu jednoznaczny

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 04.gru.2011 11:41:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Witam ponownie.
Po rozgrzaniu auta do min. 85 stopni kąt zadany stoi cały czas na -2 ATDC i nie ma zmian na +2 BTDC logowałem kilka razy czasami kilka razy dziennie :/ obecnie mam ustawione na -0,2/-0,4 i auto zapala dobrze z tym, że za każdym pierwszym odpaleniem samochodu występuje coś dziwnego mianowicie motor startuje ale chwile chodzi jakby nie na wszystkie gary i puszcza siwy dym :(: za 5-10 sek może mniej następuje chwilowe wahanie obrotów(widać to dokładnie na obrotomierzu i słychać) i wszystko jest juz oki.
Zauważyłem też, że im bardziej kąt jest wyprzedzony BTDC tym lepiej mi auto zapala ale łapie "zawieszki" przy obrotach 2000-2400/min poniżej i powyżej tych obrotów wszystko jest ok. Cały czas wywala mi błąd 550 różnica doregulowania kąta wtrysku a przy plusie BTDC jako błąd sporadyczny. Po skasowaniu bład nie wraca przez cały dzień ale następnego dnia po pierwszym odpaleniu znowu się pojawia :zly:
Z góry dziękuje
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 04.gru.2011 12:00:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
poza lakoniczna odpowiedzia "masz popsuty samochod z podejrzeniem, ze popsuta jest VP44" specjalnie nic konstrukrywnego powiedziec nie mog ale moja niezdrowa ciekowosc jeszcze na jeden test Ciebie namawia... zloguj jednoczesnie 001, 004, 007 moment tuz przed czkawka (najlepiej z rozruchem) i po gdy sie juz ustabilizuje.... moze jest cos takiego, ze Twoja pompa mam klopoty z regulacja kata wtrysku i czkawka jest wtedy gdy kat faktyczny wisi ciagle a w momencie gdy sie np zaciety tloczek przestawiacza ruszy to jest juz dobrze?
Jezeli by tak bylo to jest jeden temat do przedyskutowania z jakims pompiarzem... mianowicie odkrecajac 2 srubki sciaga sie taki dekielek i wtedy jest dostep do tego tloczka... mozna by go wymienic/wyczyscic... ale zanim zaczniesz sie brudzic czy komus za cos placic za brudzenie sie sprobuj wylapac logiem moment czkawki
Rozumiem ze czkawka jest po zapaleniu a potrzebujesz czasu na wlaczenie vagcoma... wiec wlacz zaplon, ustaw logowanie i krec do bolu az zapali bez wylaczania zaplonu (ewentulanie moze brutal force: drutem plus do swiec zarowych by nie wylaczajac zaplonu moc krecic i zapalic/nie wiem na ile to bezpieczne ale pewnie niczym nie grozi/)
pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: