.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lut.2025 23:20:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 1.9TDI ASV] Kręci, nie odpala - elektryka czy paliwo?
PostNapisane: 30.lis.2011 00:43:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Witam!

Przeszukałem trochę net, poczytałem o podobnych problemach, ale mimo to postanowiłem poprosić o pomoc na forum.

Definicja problemu:
Auto kręci rozrusznikiem (wg mnie), ale nie odpala.

Samochód zaparkowałem wieczorem w garażu i następnego dnia rano już ani myślał odpalić.
Na początku słychać pryknięcie tak, jakby samochód próbował odpalić, a potem już tylko kręcenie i brak reakcji. Przy dłuższym przytrzymaniu rozrusznika obrotomierz się rusza tak 50-100RPM, więc zakładam, że rozrusznik kręci.

Ogólna analiza:
Problem już raz wystąpił, ale wtedy po tym, jak wyłączyłem blokadę zapłonu zamontowaną z alarmem, auto odpaliło. Nie wiem czy to miało znaczenie czy też było to przypadek. Tym razem awaryjne wyłączenie blokady zapłonu nie pomogło. Jednak wg mnie dźwięk jest podobny jak przy włączonej blokadzie zapłonu, tylko że wówczas nie ma nawet tego pierwszego pryknięcia.
W związku z powyższym podejrzewałbym układ elektryczny.

Zajrzałem jednak do filtra paliwa, bo dźwięk wydaje się być taki, jakby nie dostawał paliwa i... w filtrze było sucho! Napełniłem go więc ON, ale to nic nie zmieniło i auto nadal nie odpala.
Jednak w związku z tym suchym filtrem paliwa podejrzewałbym układ paliwowy.

Informacje o aucie:
- akumulator naładowany (przy tych wszystkich próbach kręcenia się rozładował, ale potem go ładowałem prostownikiem)
- kontrolki na desce rozdzielczej zapalają się normalnie (świece żarowe zapalają się i gasną normalnie), ale przy dłuższym kręceniu o dziwo potrafią się zaświecić kontrolki ESP i ABS
- świece żarowe dawno nie wymieniane (aktualny przebieg 132tys.km, ostatnia wymiana przy 60tys.), ale dotąd grzały dobrze bez względu na temperaturę zewnętrzną (zimą proporcjonalnie dłużej)
- bezpieczniki w kabinie pasażerskiej wyglądają ok, pod maską styk zaśniedziały przy nr 162 (grzanie świec żarowych) oczyściłem, przekaźniki zewnętrznie wyglądają ok, ale elektrycznie nie testowałem
- zbiornik zalany paliwem do około 1/3
- filtra paliwa wymieniam co roku tj. około 10tys.km, ostatnia wymiana w maju - 5tys.km temu
- paliwo tankowane 400km temu (2/3zbiornika zjeżdżone po mieście), BP Ultimate

Inne:
- kiedyś auto paliło na dotyk zawsze, nawet przy -20st.C, ale tak od roku po dłuższym postoju (kilka dni) odpala "dopiero" przy drugim/trzecim obrocie rozrusznika - cofające się paliwo?
- po trzaśnięciu klapą bagażnika słychać dźwięk dochodzący z prawego tylnego nadkola, tylnego zderzaka lub tyłu zbiornika paliwa - trudno wyczuć; dźwiek jakby drgającej piłeczki ping-pongowej a może to luźny przewód, jakaś kostka wypięta w tamtej okolicy? Myślałem początkowo w trakcie jazdy wkurzony, że to znów zawieszenie, bo ostatnio wymieniałem tuleje, po czym na przeglądzie wszystko było ok, choć amory coraz słabsze, ale trzaśnięcie na postoju odwiodło mnie od tej myśli.

Odczyt błędów VAG:
DTC-01 (silnik)
Brak błędów
DTC-03
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 004 - No Signal/Communication - Intermittent
DTC-17
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent
DTC-35
3 Faults Found:
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - -
00991 - Interior Lights 28-00 - Short to B+
00955 - Key 1 09-00 - Adaptation Limit Surpassed
Przy czym te ostatnie mogą wynikać ze zwarcia po zalaniu wodą tj. np. ostatnio po myjni od wewnątrz nie zadziałało mi centralne odblokowanie drzwi. Innym razem po myjni nie grał mi prawy przedni głośnik. Wnioskuję więc z powyższych, że gdzieś następuje zwarcie po zalaniu wodą, tylko gdzie?

Pytania:
1) Czy w 1.9TDI ASV występuje pompa paliwa w zbiorniku?
2) Czy da się ruszyć klapę gaszącą bez zdejmowania węża? (Próbowałem siłownik sterujący klapą ruszyć, ale ani drgnął)
3) Dlaczego w filtrze paliwa mogło być sucho? (pod autem plamy żadnej)
4) Czy jest sens dawać auto do sprawdzenia gościom, co zakładali alarm (4 lata temu) czy coś się nie zepsuło, co blokuje zapłon?
5) Co sprawdzić w aucie w kolejności od tych najłatwiejszych testów, do tych trudniejszych i związanych z kosztami? (zanim znajdę jakiegoś sensownego mechanika w Trójmieście, który nie zacznie od sugestii wymiany rozrusznika czy pompy paliwa)

Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu wyżej opisanego problemu.

Pozdrawiam
Qgar

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2011 06:45:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wywal blokadę zapłonu/rozruchu bo tutaj jak znam życie leży pies pogrzebany.
Było nie raz i nie u jednego - problem znany.

1) Nie.
2) ? Wstaw fotkę tego elementu ...
3) To ciekawostka ... obstawiam że pompa wyssała zawartość , później zawór paliwa został odcięty przez alarm stąd susza.
4) Ja bym zaczął od tego.
5) Pompę wtryskową zostaw w spokoju. Zacznij od odpowietrzenia układu paliwowego, sprawdzenia alarmu. Te silniki są tak proste i bezproblemowe że po doprowadzeniu wszystkiego do porządku nie będzie miał wyjścia jak tylko powrót do pracy ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2011 22:02:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
2) Na forum A3 wyczytałem, że jeśli klapa gasząca się zatnie w pozycji zamkniętej, to auto nie odpali. Chciałem ruszyć dźwignią sterującą bez zdejmowania węża, ale ani drgnęło.

5) No to o odpowietrzaniu będe musiał poszukać jeszcze jak to zrobić, a co do alarmu, to chyba będe musiał oddać do przejrzenia gościom, co go zakładali.

Ewentualne jakieś inne jeszcze rzeczy sprawdzić zanim auto zapakuję na lawetę i zawiozę chłopakom od alarmu?

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Ostatnio edytowano 12.gru.2011 14:02:03 przez Qgar, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2011 01:47:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
2) Jeśli faktycznie masz klapkę gaszącą to zamknięta nie pozwoli uruchomić motoru. Zobacz czy po włączeniu zapłonu i próbie uruchomienia motoru klapka otwiera się.

5) Kupujesz pompke tzw "gruszkę" (nie chce mi się lecieć do garażu i pstrykać foty) kupisz ją w każdym sklepie moto za ok 50 zł i umieszczasz ją na dolocie pompy. Wpompowujesz paliwo zza filtra w stronę pompy aż grucha stanie się tak twarda że nie da się już pompować paliwo.
Następnie luzujesz nakrętki przewodów wysokociśnieniowych doprowadzających paliwo do wtrysków i kręcisz rozrusznikiem. Gdy poleci paliwo spod nakrętek - dokręcasz je (z wyczuciem - niezbyt mocno , kluczem 17 półoczkowym!) i w tym momencie układ paliwowy jest gotów do roboty.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 12.gru.2011 14:05:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Problem rozwiązany :)
Baskecior napisał(a):
2) Jeśli faktycznie masz klapkę gaszącą to zamknięta nie pozwoli uruchomić motoru. Zobacz czy po włączeniu zapłonu i próbie uruchomienia motoru klapka otwiera się.

Podobno klapkę gaszącą ma każde A3 8L w TDI i właśnie ta klapka się u mnie zacięła.
Tylko ze mnie taki łoś, że zamiast dźwignię pchnąć, to ją ciągnąłem.
Czeka więc mnie czyszczenie by uniknąć takich zacięć w przyszłości.

Cytuj:
5) Kupujesz pompke tzw "gruszkę" (nie chce mi się lecieć do garażu i pstrykać foty) kupisz ją w każdym sklepie moto za ok 50 zł i umieszczasz ją na dolocie pompy. Wpompowujesz paliwo zza filtra w stronę pompy aż grucha stanie się tak twarda że nie da się już pompować paliwo.
Następnie luzujesz nakrętki przewodów wysokociśnieniowych doprowadzających paliwo do wtrysków i kręcisz rozrusznikiem. Gdy poleci paliwo spod nakrętek - dokręcasz je (z wyczuciem - niezbyt mocno , kluczem 17 półoczkowym!) i w tym momencie układ paliwowy jest gotów do roboty.

Chociaż problem był inny, to opis jak odpowietrzyć mi się przyda z pewnością.
Dzięki Baskecior :)

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 1.9TDI ASV] Kręci, nie odpala - elektryka czy paliwo
PostNapisane: 24.sie.2017 12:15:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2017 11:23:43
Posty: 3
Lokalizacja: Legnica
Auto: Audi A3
Hej, mam audi a3 1.6 benzyna 98r. co prawda tu jest wątek o TDI ale...Zapytam:)

Auto kręci, ale nie odpala. Był wymieniany czujnik położenia wału korbowego, bo auto gasło podczas jazdy i czasami nie odpalało. Po wymianie, auto pojezdzilo tydzien czasu bez problemu, wczoraj zaparkowałam i już nie odpaliło. O co chodzi z tą klapką gaszącą?Czy w moim modelu też może tak być?
Ogólnie auto tak jak w opisie powyzej, paliwo 1/2 zbiornika, pompka paliwa słychać, że chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: