Witam!
Przeszukałem trochę net, poczytałem o podobnych problemach, ale mimo to postanowiłem poprosić o pomoc na forum.
Definicja problemu:
Auto kręci rozrusznikiem (wg mnie), ale nie odpala.
Samochód zaparkowałem wieczorem w garażu i następnego dnia rano już ani myślał odpalić.
Na początku słychać pryknięcie tak, jakby samochód próbował odpalić, a potem już tylko kręcenie i brak reakcji. Przy dłuższym przytrzymaniu rozrusznika obrotomierz się rusza tak 50-100RPM, więc zakładam, że rozrusznik kręci.
Ogólna analiza:
Problem już raz wystąpił, ale wtedy po tym, jak wyłączyłem blokadę zapłonu zamontowaną z alarmem, auto odpaliło. Nie wiem czy to miało znaczenie czy też było to przypadek. Tym razem awaryjne wyłączenie blokady zapłonu nie pomogło. Jednak wg mnie dźwięk jest podobny jak przy włączonej blokadzie zapłonu, tylko że wówczas nie ma nawet tego pierwszego pryknięcia.
W związku z powyższym podejrzewałbym układ elektryczny.
Zajrzałem jednak do filtra paliwa, bo dźwięk wydaje się być taki, jakby nie dostawał paliwa i... w filtrze było sucho! Napełniłem go więc ON, ale to nic nie zmieniło i auto nadal nie odpala.
Jednak w związku z tym suchym filtrem paliwa podejrzewałbym układ paliwowy.
Informacje o aucie:
- akumulator naładowany (przy tych wszystkich próbach kręcenia się rozładował, ale potem go ładowałem prostownikiem)
- kontrolki na desce rozdzielczej zapalają się normalnie (świece żarowe zapalają się i gasną normalnie), ale przy dłuższym kręceniu o dziwo potrafią się zaświecić kontrolki ESP i ABS
- świece żarowe dawno nie wymieniane (aktualny przebieg 132tys.km, ostatnia wymiana przy 60tys.), ale dotąd grzały dobrze bez względu na temperaturę zewnętrzną (zimą proporcjonalnie dłużej)
- bezpieczniki w kabinie pasażerskiej wyglądają ok, pod maską styk zaśniedziały przy nr 162 (grzanie świec żarowych) oczyściłem, przekaźniki zewnętrznie wyglądają ok, ale elektrycznie nie testowałem
- zbiornik zalany paliwem do około 1/3
- filtra paliwa wymieniam co roku tj. około 10tys.km, ostatnia wymiana w maju - 5tys.km temu
- paliwo tankowane 400km temu (2/3zbiornika zjeżdżone po mieście), BP Ultimate
Inne:
- kiedyś auto paliło na dotyk zawsze, nawet przy -20st.C, ale tak od roku po dłuższym postoju (kilka dni) odpala "dopiero" przy drugim/trzecim obrocie rozrusznika - cofające się paliwo?
- po trzaśnięciu klapą bagażnika słychać dźwięk dochodzący z prawego tylnego nadkola, tylnego zderzaka lub tyłu zbiornika paliwa - trudno wyczuć; dźwiek jakby drgającej piłeczki ping-pongowej a może to luźny przewód, jakaś kostka wypięta w tamtej okolicy? Myślałem początkowo w trakcie jazdy wkurzony, że to znów zawieszenie, bo ostatnio wymieniałem tuleje, po czym na przeglądzie wszystko było ok, choć amory coraz słabsze, ale trzaśnięcie na postoju odwiodło mnie od tej myśli.
Odczyt błędów VAG:
DTC-01 (silnik)
Brak błędów
DTC-03
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 004 - No Signal/Communication - Intermittent
DTC-17
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent
DTC-35
3 Faults Found:
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - -
00991 - Interior Lights 28-00 - Short to B+
00955 - Key 1 09-00 - Adaptation Limit Surpassed
Przy czym te ostatnie mogą wynikać ze zwarcia po zalaniu wodą tj. np. ostatnio po myjni od wewnątrz nie zadziałało mi centralne odblokowanie drzwi. Innym razem po myjni nie grał mi prawy przedni głośnik. Wnioskuję więc z powyższych, że gdzieś następuje zwarcie po zalaniu wodą, tylko gdzie?
Pytania:
1) Czy w 1.9TDI ASV występuje pompa paliwa w zbiorniku?
2) Czy da się ruszyć klapę gaszącą bez zdejmowania węża? (Próbowałem siłownik sterujący klapą ruszyć, ale ani drgnął)
3) Dlaczego w filtrze paliwa mogło być sucho? (pod autem plamy żadnej)
4) Czy jest sens dawać auto do sprawdzenia gościom, co zakładali alarm (4 lata temu) czy coś się nie zepsuło, co blokuje zapłon?
5) Co sprawdzić w aucie w kolejności od tych najłatwiejszych testów, do tych trudniejszych i związanych z kosztami? (zanim znajdę jakiegoś sensownego mechanika w Trójmieście, który nie zacznie od sugestii wymiany rozrusznika czy pompy paliwa)
Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu wyżej opisanego problemu.
Pozdrawiam
Qgar
_________________ A3 8L1 LZ9W ASV
|