.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 19:08:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 2.3 AAR] Obroty zerknijcie bo oszaleje
PostNapisane: 21.gru.2011 08:05:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
Pacjent audi C4 100 2.3 AAR automat z LPG. Samochod jezdzi tylko na LPG. Do przedwczoraj jak byl zimny to po odpaleniu (na gazie) trzymal obroty okolo 1000 po czym w miare rozgrzewania spadaly do 800 i bylo wszystko jak trzeba. Od przedwczoraj cos mu sie popapralo. Odpalam zimny to obroty w granicach 400-500 i cala buda tzresie. Po odpaleniu musze trzymac pedal gazu jakies 2-3 minuty zanim przestanie telepac. Jak sie troche rozgrzeje to juz trzyma oboty na jalowym. Odpinalem krokowy - po odpieciu obroty wzrstacja. Mierzylem rezystencje dwupinowgo od temperatury cieczy i pokazuje dobrze. Stzral gazu nie wchodzi w gre bo jezdze z wymontowana klapka spietrzajaca. Ma ktos jakas sugestie co jest grane?

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Obroty w 2.3 AAR - zerknijcie bo oszaleje
PostNapisane: 21.gru.2011 11:14:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale odpalasz silnik na lpg i tak już zostaje do zgaszenia?
wg. mnie to najzwyczajniej w świecie zamarza ci parownik. przy niskich temperaturach takie rzeczy się dzieją.
nie bez powodu w sekwencjach silnik pracuje najpierw na benzynie...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Obroty w 2.3 AAR - zerknijcie bo oszaleje
PostNapisane: 21.gru.2011 12:50:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
metyoo napisał(a):
nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale odpalasz silnik na lpg i tak już zostaje do zgaszenia?
wg. mnie to najzwyczajniej w świecie zamarza ci parownik. przy niskich temperaturach takie rzeczy się dzieją.
nie bez powodu w sekwencjach silnik pracuje najpierw na benzynie...



samochod garazowany wiec odpada poza tym od pzredwczoraj do dzisiaj mam taka sama temperature w garazu

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Obroty w 2.3 AAR - zerknijcie bo oszaleje
PostNapisane: 21.gru.2011 17:45:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
w takim razie proponuję zajrzeć na fora poświęcone lpg i tam zadać pytanie. być może tam pomogą, bo siedzą lepiej w temacie niż większość klubowiczów audi.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Obroty w 2.3 AAR - zerknijcie bo oszaleje
PostNapisane: 22.gru.2011 09:37:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
parownik nie zamarza przecież od temp zewnetrznej tylko od tego, że przy odparowywaniu gazu spada mocno temp, jak weźmiesz sobie zpaliniczke i będziesz trzymał przez kilka sekund wciśniety zaworek od napełniania to pojawi się szron nawet jak masz w pokoju 20 stopnii, możesz mieć 5-10 stopnii na zewnątrz a reduktor zamarznie, zazwyczaj jest tylko zimny a niekiedy pojawi się szron na nim, Twoje auto żeby poprawnie pracowało na LPG powinno mieć te 20-30 stopnii na silniku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Obroty w 2.3 AAR - zerknijcie bo oszaleje
PostNapisane: 22.gru.2011 10:58:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
hubos21 napisał(a):
parownik nie zamarza przecież od temp zewnetrznej tylko od tego, że przy odparowywaniu gazu spada mocno temp, jak weźmiesz sobie zpaliniczke i będziesz trzymał przez kilka sekund wciśniety zaworek od napełniania to pojawi się szron nawet jak masz w pokoju 20 stopnii, możesz mieć 5-10 stopnii na zewnątrz a reduktor zamarznie, zazwyczaj jest tylko zimny a niekiedy pojawi się szron na nim, Twoje auto żeby poprawnie pracowało na LPG powinno mieć te 20-30 stopnii na silniku


ja wiem tylko ze to wszystko to tylko teoria, wielokrotnie w zime jezdzilem autami odpalanymi tylko na LPG i roznie z tym bywalo, choc dalo sie ogolnie jezdzic, wieksze problemy byly przy minus 20 stopniach a tu mam przeciez na plusie jak na razie, moze parownik sie konczy ale kurde ma dopiero 3 mce

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Obroty w 2.3 AAR - zerknijcie bo oszaleje
PostNapisane: 22.gru.2011 12:47:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
silnik kuleje bo dostaje zimny słabo odparowany gaz, jeśli użytkujesz parownik 3 mce tak, że odpalasz na zimnym i tak non stop to mógł już dostać, membrany twardnieją i zimny będzie tak chodził, co to za parownik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Obroty w 2.3 AAR - zerknijcie bo oszaleje
PostNapisane: 22.gru.2011 13:47:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
hubos21 napisał(a):
silnik kuleje bo dostaje zimny słabo odparowany gaz, jeśli użytkujesz parownik 3 mce tak, że odpalasz na zimnym i tak non stop to mógł już dostać, membrany twardnieją i zimny będzie tak chodził, co to za parownik?



landi LE98

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Obroty w 2.3 AAR - zerknijcie bo oszaleje
PostNapisane: 23.gru.2011 16:53:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2004 15:36:44
Posty: 9
zobacz czy nie zasysa gdzies "lewego" powietrza - to może być przyczyną

a jak na zimnym ma za małe obroty to wykręć lekko śrubę na parowniku (tą od regulacji jałowego)

to co napisali koledzy na temat zamarzania parownika jest śmieszne i widać że nie mają o tym zielonego pojęcia

_________________
Audi 100 2,3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Obroty w 2.3 AAR - zerknijcie bo oszaleje
PostNapisane: 29.gru.2011 01:07:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 15:07:05
Posty: 158
Lokalizacja: Kraków/Dębica
w mojej poprzedniej B3 (silnik 2.0E 3A) wypstryknelo mi taka zolta zaslepke z gumiaka przy dolocie.
Oczywiscie od spodu gdzie nic nie widac.
Objawy: obroty na jalowym 2000 ;]
Obmacaj czy nie ssa gdzies z boku lewego powietrza.

_________________
Tomkoś
Jest - Audi A4 Avant B6 Quattro 1.8T BEX
Było - Audi A6 Avant/2.5TDi/140Km
Było - Audi B3 2.0E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Obroty w 2.3 AAR - zerknijcie bo oszaleje
PostNapisane: 29.gru.2011 17:01:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lis.2011 18:08:28
Posty: 192
Lokalizacja: Siedlce
Auto: C4/B5
A może krokowiec nie daje więcej powietrza na ssaniu. U mnie najpierw ma 1100 obr a po paru minutach schodzi powoli na 900. Przecież czujnik temperatury i krokowiec cały czas pracuję niezależnie czy benzyna czy gaz. U mnie jak odpalałem z gazu z odpiętym czujnikiem właśnie tak było, obroty w granicach 200 i dopiero po chwili wchodziły wyżej.

_________________
Audi 100 C4 2.3E 136km AAR sedan 2011-?
Audi A4 B5 2.6 V6 150km ABC sedan 2012-?

Mężczyzna nie powinien skarżyć się na dwie rzeczy - Na kobietę i samochód, bo sam je wybrał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Obroty w 2.3 AAR - zerknijcie bo oszaleje
PostNapisane: 29.gru.2011 19:25:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2009 11:19:33
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa
ichu napisał(a):
to co napisali koledzy na temat zamarzania parownika jest śmieszne i widać że nie mają o tym zielonego pojęcia

Chyba kolega za mało widział w swoim życiu...
6 st. C na plusie, auto odpalone na gazie, wszystko ok, jeśli grzeje się na wolnych.
Jeśli ruszę, po 1 km samochód przestaje jechać, otwieram maskę i widzę ciepły silnik i bielusieńki, zamarznięty parownik.

_________________
JEST: AUDI 100 C4 Avant ABC '94
JEST: AUDI 100 C3 Avant 2.3 B-G '89/'94
BYŁ: AUDI S4 C4 '93 AAN [*]
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: