Ladne zadanie domowe

Na czesc odpowiem juz teraz.
przemekk74 napisał(a):
widzisz ... i tak doi sie milosnikow v6tdi co mysla, ze ich stary prosty piernik jest dobrze opanowany przez mechanikow i pojdzie sie, odda auto, zaplaci 200-1000pln i bedzie sluzylo
Wiesz, problem jest taki, ze jako klient nie mam argumentow w rozmowie z mechanikiem. Jesli ten mowi, ze jakis element nie byl sprawny, to jak mu udowodnic, ze jest jest inaczej?

przemekk74 napisał(a):
Jezeli chcesz miec szanse na rozwiazanie problemu to otrzec lzy i:
- robisz logi i jezeli ich nie czaisz zamieszczasz na forum (kompletne - jak jakies smieci zamiescisz to nikt Ci nie pomoze)
- dodatkowo logujesz 004S w momencie rozruchu ziknego tak aby uchwycic moment "zaskoczenia" i tej telepawki czy zgasniecia
To zapodam jak zrobie.
przemekk74 napisał(a):
- podlaczasz drugi aku na kablach rozruchowym by ponad wszelka watpliwosc wyeliminowac wplyw jakikolkwie padakowatego aku
Czy moze to byc na przyklad moje uruchomione a3 w benzynie? (czy aku i alternator nie za slaby)
przemekk74 napisał(a):
- wymieniasz filtr paliwa jezeli byl np over 40tys temu wymieniany
Filtr i ten zaworek w nim byl wymieniony razem ze swiecami i pompa w zbiorniku.
przemekk74 napisał(a):
- jeden kreci a drugi gapi sie w przewody paliwowe czy leca co najwyzeh drobiazgi powietrza czy pol na pol z paliwem
Sprobuje ustalic i napisze.
przemekk74 napisał(a):
- sprawdzasz czy jak pogrzejezz przed rozruchem 5x te nowki swiece to czy wtedy zaskoczy jak strzala
Probowalem to robic, sam moment odpalania jest identyczny, pozniejsze zadlawienie rowniez. Nie odczuwam zadnej roznicy, czy grzeje raz czy 5 razy.
przemekk74 napisał(a):
- po nocy zapal go doslownie na max pare sekund i postaw go na 30min - czy wtedy zapali dobrze
Takiej proby nie robilem. Natomiast jak popracowal kilka minut, to przewie kilkunastominutowej odpalil przez problemu.
przemekk74 napisał(a):
- czy zatankowany do pelna inaczej pali niz taki na rezerwie (po nocy)
To sprawdzalem, zatankowany do pelna i objaw identyczny.
przemekk74 napisał(a):
Dodaj info czy to bylo tak zawsze, popsulo sie tydzien temu czy zaczelo narastac ze spadkiem temperatury.. czy ktos zmieniac rozrzad moze, czy naprawiano Ci pompe wtryskowa (i czy to byla naprawa elektroniki czy "mechaniki" pompy) + co uwazasz za istotne
Zawsze bylo tak, ze niezaleznie od tego czy zimny, czy cieply, czy zima czy lato, palil roznie, raz od kluczyka, innym razem po 2-3 sekundach max. Nigdy nie bylo problemow z rozruchem, poza jedna sytuacja, gdy bylo -27 stopni na wyjezdzie w gorach, ale nastepnego dnia palil bez problemu.
Problem pojawil sie okolo 2-3 tygodni temu, auto zostalo zaparkowane lewa strona na dosc wysokim krawezniku jednego dnia wieczorem, nastepnego rano juz nie odpalilo. Wstepnie sam odpowietrzylem, w koncu udalo sie odpalic auto, ale nastepnego dnia to samo, ponowilem odpowietrzanie, auto odpalilo, ale efekt jak wczesniej.
Objaw byl taki, ze w aucie po postoju bylo paliwo w wezyku, zas podczas krecenia, z weza schodzilo powoli paliwo do pompy a z filtra szlo powietrze (mimo wydawalo sie szczelnosci). Poniewaz nie mam garazu, postanowilem oddac auto do mechanika.
Rozrzad bylo robiony jakis rok temu, auto pracowalo ok.
Pompa wtryskowa nie byla naprawiana.
Testowo wymieniono elektronike pompy, ale to nie rozwiazalo problemu.
przemekk74 napisał(a):
Pozdrawiam i czekamy na wyniki pracy domowej:)
Przemek
P.S.
mozesz sie zapytac mechanika czy wymienial pompe paliwa bo byla popsuta czy dlatego ze jest niekompetentnym mechanikiem, ktory specjalizuje sie w wymienia olejow, klockow i tarcia chrzanu a w razie swoicj omylek przerzuca koszta na klienta
nie mow prosze ze mechanik czy ktos inny sprawdzal "przez komputer" i nie ma zadnych bledow - logi!
Powiedzial, ze pompa sie przycierala i nie zawsze dawala cisnienie odpowiednie.
Generalnie mechanik jest podobno specjalista od audi (choc sam generalnie pomp wtryskowych nie robi, ewentualnie moze wyjac i wyslac do naprawy).
chyba tyle.
Jak zdobede reszte informacji, umieszcze w watku.
pozdrawiam,
hubert