.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 19:57:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AEL] Zamieniony wtrysk sterujacy
PostNapisane: 07.sty.2012 15:43:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2007 22:18:00
Posty: 24
Lokalizacja: Lublin
wykrylem niezgodnosc ;
wtrysk sterujacy byl na srodkoeym cylindrze tj. na 3-cim
a nie nie na 4-tym liczac od przodu silnika
po zamianie bylo troche czarnego dymu ale moze zwiazane to bylo ze zmiana swiec zarowych
jak i przewodow przelewowych paliwa
pytanie moje to.
czy po tej zamianie musze zrobic jakas korekte
-----w sumie silnik pracowal bez zarzutu
i najwazniejsze jak pracuje wtrysk sterujacy i na ile wazne jest jego miejsce w szeregu r5


Ostatnio edytowano 07.sty.2012 20:00:12 przez majo4ever, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zamieniony wtrysk sterujacy
PostNapisane: 07.sty.2012 18:16:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Ale o co chodzi ? czy to może prom kosmiczny czy jakis konkretny model Audi ? Popraw nazwe tematu bo nie wiadomo czego dotyczy. :sylwester:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AEL zamieniony wtrysk sterujacy
PostNapisane: 08.sty.2012 03:14:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2007 22:18:00
Posty: 24
Lokalizacja: Lublin
chodzi o cos wiecej niz prom kosmiczny to jest a6 quattro AEL
a reszta jak wyzej czym steruje ten wtrysk lub jakie wartosci zczytuje
czy zamienione miejsce jego pobytu stalego maja wplyw na prace silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AEL zamieniony wtrysk sterujacy
PostNapisane: 08.sty.2012 03:20:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wtryskiwacz musi wylądować na swoim miejscu. Bezwzględnie.
W przeciwnym wypadku regulację dynamicznego kąta wtrysku szlag trafi (będziesz jeździł na wartościach domyślnych - brak mocy).
Zmiana świec nie ma nic do dymienia.
Dym pojawił się , bo motor odzyskał moc.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AEL zamieniony wtrysk sterujacy
PostNapisane: 08.sty.2012 09:58:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2007 22:18:00
Posty: 24
Lokalizacja: Lublin
jesli jest prawda to co napisales to bardzo mi poprawiles humor,
a i czy bylo to juz gdzies szerzej opisane mam wielka chec
poszerzyc horyzonty wiedzy w tym temacie chyba ze Ty kolego
to zrobisz dla mnie i opiszesz to w mysl ze wiedza to nauki klucz ;-)

uwaga !!!!!


A oto co znalazlem mysle ze jesli temat jest ciekawy to to wyjasni wszystki niejasnosci ;-)


--- Czujnik zawarty w obudowie wtryskiwacza w chwili uniesienia igły rozpylacza pod
wpływem dostarczonego paliwa pod wysokim ciśnieniem z pompy wtryskowej
zmienia wartość rezystancji. Zmiana tej wartości jest odczytywana przez sterownik
silnika i w ten sposób następuje przekazanie informacji o rzeczywistym momencie
wtrysku paliwa do cylindra. Posiadając tą informację sterownik pracy silnika,
korzystając z posiadanej mapy wtrysku moze precyzyjnie określać za pomocą
zmiany wartości kąta wyprzedzenia wtrysku właściwy i optymalny moment zapłonu
mieszanki.
--- Niedomagania wtryskiwacza sterującego, na skutek uszkodzenia cewki czujnika
objawiają się następującymi objawami:
- brak płynnej pracy silnika oraz szarpanie przy przechodzeniu z obrotów biegu
jałowego na zakres obrotów roboczych silnika,
- dymienie przy przechodzeniu z obrotów biegu jałowego na zakres obrotów
roboczych silnika,
- zauwaŜalne problemy z uzyskiwaniem wysokich obrotów w granicach obrotów
maksymalnych,
- występowanie podobnego efektu jak „wypadanie zapłonów w silniku o zapłonie
iskrowym”.
---Aby sprawdzić działanie wtryskiwacza sterującego naleŜy zmierzyć rezystancję jego
cewki czujnika. W tym celu naleŜy:
1. Zlokalizować złącze czujnika,
2. Następnie przed próbą rozłączenia połączenia trzeba
wcisnac zabezpieczenie z drutu i wyjac wtyczke
3. Rozłączamy złącze
4. Sprawdzamy najzwyklejszym miernikiem czy cewka ma rezystancję.
przejścia nie ma, nalezy dla pewności i wyeliminowania braku połączenia we
wtyczce lub gnieździe, wbić się szpilkami do zył jak najblizej wtryskiwacza i
tam ponowić pomiary. Jezeli i tam przejścia niema to wtryskiwacz kwalifikuje
się dol wymiany.
--- nie znalazlem jaka ma byc rezystancja w e wtrysku AEL-a
--- i nic o jego polozeniu tj. jego kolejnosci
--- reasumujac prawdopodobnie nie ma znaczenia a jego kolejnosc jest ustalona ze wzgledow technicznego dostepu do poszczegulnych czesci w osprzecie silnika celem latwiejszego demontowania tych czesci ;-)


jesli sie myle prosze o wyjasnienie moich watpliwosci


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AEL zamieniony wtrysk sterujacy
PostNapisane: 08.sty.2012 13:13:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Napiszę krótko i zwięźle: zapinasz VAG`a i obserwujesz 01/004 statycznie i dynamicznie. Jeśli wskazania wartości są poprawne a kąt wtrysku regulowany jest prawidłowo - szkoda drążyć dalej temat.
Diagnosta oceni to w 30 sekund od momentu uzyskania połączenia z modułem silnika. :)

Cały cytat, który znalazłeś wyczerpująco zajmuje się tematem.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: