jesli jest prawda to co napisales to bardzo mi poprawiles humor,
a i czy bylo to juz gdzies szerzej opisane mam wielka chec
poszerzyc horyzonty wiedzy w tym temacie chyba ze Ty kolego
to zrobisz dla mnie i opiszesz to w mysl ze wiedza to nauki klucz

uwaga !!!!!
A oto co znalazlem mysle ze jesli temat jest ciekawy to to wyjasni wszystki niejasnosci
--- Czujnik zawarty w obudowie wtryskiwacza w chwili uniesienia igły rozpylacza pod
wpływem dostarczonego paliwa pod wysokim ciśnieniem z pompy wtryskowej
zmienia wartość rezystancji. Zmiana tej wartości jest odczytywana przez sterownik
silnika i w ten sposób następuje przekazanie informacji o rzeczywistym momencie
wtrysku paliwa do cylindra. Posiadając tą informację sterownik pracy silnika,
korzystając z posiadanej mapy wtrysku moze precyzyjnie określać za pomocą
zmiany wartości kąta wyprzedzenia wtrysku właściwy i optymalny moment zapłonu
mieszanki.
--- Niedomagania wtryskiwacza sterującego, na skutek uszkodzenia cewki czujnika
objawiają się następującymi objawami:
- brak płynnej pracy silnika oraz szarpanie przy przechodzeniu z obrotów biegu
jałowego na zakres obrotów roboczych silnika,
- dymienie przy przechodzeniu z obrotów biegu jałowego na zakres obrotów
roboczych silnika,
- zauwaŜalne problemy z uzyskiwaniem wysokich obrotów w granicach obrotów
maksymalnych,
- występowanie podobnego efektu jak „wypadanie zapłonów w silniku o zapłonie
iskrowym”.
---Aby sprawdzić działanie wtryskiwacza sterującego naleŜy zmierzyć rezystancję jego
cewki czujnika. W tym celu naleŜy:
1. Zlokalizować złącze czujnika,
2. Następnie przed próbą rozłączenia połączenia trzeba
wcisnac zabezpieczenie z drutu i wyjac wtyczke
3. Rozłączamy złącze
4. Sprawdzamy najzwyklejszym miernikiem czy cewka ma rezystancję.
przejścia nie ma, nalezy dla pewności i wyeliminowania braku połączenia we
wtyczce lub gnieździe, wbić się szpilkami do zył jak najblizej wtryskiwacza i
tam ponowić pomiary. Jezeli i tam przejścia niema to wtryskiwacz kwalifikuje
się dol wymiany.
--- nie znalazlem jaka ma byc rezystancja w e wtrysku AEL-a
--- i nic o jego polozeniu tj. jego kolejnosci
--- reasumujac prawdopodobnie nie ma znaczenia a jego kolejnosc jest ustalona ze wzgledow technicznego dostepu do poszczegulnych czesci w osprzecie silnika celem latwiejszego demontowania tych czesci

jesli sie myle prosze o wyjasnienie moich watpliwosci