.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 09:37:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5 TDI AEL] Problem z odpalaniem jak jest zimny
PostNapisane: 26.lip.2011 17:08:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
problem wygląda następująco jakiś czas temu pojechałem do mechanika ponieważ samochód dymił podczas przyśpieszania , mechanior posprawdzał coś na kompie i następnego dnia pojechałem odebrać samochód mechanik powiedział , że poustawiał wszystkie wartości do takich jakie mają być (samochód dymi jak dymił) po tej wizycie przy pierwszym odpalaniu samochodu trzeba kręcić ok 5 sekund może sześć nawet jak na zewnątrz jest gorąco , pojechałem do mechanika a ten powiedział że poustawiał wartości do fabrycznych i pewnie jest za małe ciśnienie w cylindrach a przyśpieszenie wtrysku tylko przyśpieszy zużycie silnika , dał mi jakiś wydruk gdzie jest napisane : "diagnostyka sterowników AUDI Diesel EDC 1.2.3. Wartości rzeczywiste Dawka wtrysku 9.00 mg/H czy to dobre wartości , czy mechanik ma rację , czy też trudne odpalanie może być spowodowane innym problemem bardzo proszę o odpowiedź kogoś ogarniętego w tym temacie nie chcę już wydawać bez sensu kasy na mechaników...

_________________
a6 c4 2.5 tdi 140 km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 17:17:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Dawka ma być ustawiona w granicach 3.8-4.5mg.

Podstawowa sprawa przy odpalaniu AEL to kąt wtrysku. Najlepiej ustawic na 70-80 jednostek.

Musisz wyczuc, czy mechanik wie o co chodzi z kątem wtrysku. Jak będzie się mieszał, to zmień mechanika.

edit: Najlepiej popytaj chłopaków z parafii, nich zobaczą czy to dymienie jest na akceptowalnym poziomie. AEL dymi, taki jego urok, szczególnie jak nie masz katalizatora.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 17:22:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
tzn , że dawka jest źle ustawiona i z resztą też mechanik kłamał?


tylko jest jeden problem ja nie wyczuje mechanika bo zielony jestem i łykam wszystko co mi powie , całe szczęście że jest forum

_________________
a6 c4 2.5 tdi 140 km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 17:33:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Oczywiście, że jest źle ustawiona. Najważniejsze jednak jest to, że mechanik nie wie o czym mówi i kombinuje na skróty.

Mało który AEL dziś będzie chodził na ustawieniach fabrycznych.

Kąt wtrysku ustawia się mechanicznie, nie vagiem. Powinna by wartość, jak wspominałem wyżej. Wymuś to na mechaniku.
Jeśli nic z tym nie zrobisz, Twoje 5-cio sekundowe odpalanie w zimie zamieni sie w 15 sekund.

Powodzenia

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 17:44:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
a w ogóle to te 9.00 mg/H to jest wartość fabryczna?

_________________
a6 c4 2.5 tdi 140 km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 19:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
jeszcze jedna sprawa - czy to nie może być wina zbyt niskiego ciśnienia tak jak powiedz mechanik ??

_________________
a6 c4 2.5 tdi 140 km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 19:31:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Po pierwsze nie pisz posta pod postem, od tego jest edycja...

Po drugie, wydaje mi się, że powinieneś porównać swoje auto z innym AEL'em, gdyż jak Ci już pisał "toms001", te auta lubią zadymić...

Po zakupie nie narzekałeś na odpalanie, tylko na dymienie, teraz już nie pali i wraz dymi, jak tak dalej pójdzie, auto będzie stało, a Ty biadolił na forum :peace:

Jedź do mechaniora, który ogarnia temat i niech Ci ustawi wartości podane przez kolegę powyżej ;)
Ogarnięty mechanik powie Ci, co boli Twoje auto, a nie będzie gdybał może to może tamto...

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 19:34:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
lucas3512 napisał(a):
Po pierwsze nie pisz posta pod postem, od tego jest edycja...

Po drugie, wydaje mi się, że powinieneś porównać swoje auto z innym AEL'em, gdyż jak Ci już pisał "toms001", te auta lubią zadymić...

Po zakupie nie narzekałeś na odpalanie, tylko na dymienie, teraz już nie pali i wraz dymi, jak tak dalej pójdzie, auto będzie stało, a Ty biadolił na forum :peace:

Jedź do mechaniora, który ogarnia temat i niech Ci ustawi wartości podane przez kolegę powyżej ;)
Ogarnięty mechanik powie Ci, co boli Twoje auto, a nie będzie gdybał może to może tamto...



sorki za pisanie posta pod postem... widzę że kolega jest z lublina więc może mi polecisz mechanika "ogarniętego"

_________________
a6 c4 2.5 tdi 140 km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 20:12:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
od razu odradzam "DIZELEKSPERTÓW" koło galerii olipm. byliśmy tam kiedyś z kolegą VW POLO która zwariowała kontrolki zapalały się i gasły auto kręciło ale nie paliło cuda, laptop nic nie wykazał. więc na linke i z lubartowskiej na olimp do EKSPERTÓW. Nie dość że zaczeli bodajże pompe albo jakiś czujnik rozbierać młotkiem i przecinakiem bo kluczy takich nie mieli, to deszcz zaczął padać i przyszedł na fajka pan elektryk z sąsiedniego warsztatu spojrzał poprosił o latarkę i wskazał papierosem miejsce stopionego kabla masowego od aku. okazało się że poprzedni właściciel połączył kabel masowy na pewnym odcinku kablem głośnikowym..... Pan elektryk dobry wariat ale DIESELEKSPERTÓW odradzam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 20:17:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
będe pamiętał

_________________
a6 c4 2.5 tdi 140 km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 20:26:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Nie za duży taki kąt wtrysku, tym bardziej latem? Ja mam fabryczny przy 320tkm. Sprawdź też szczelność przewodów paliwowych, filtra paliwa, przelewowe.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 20:47:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
a jaki jest fabryczny kat wtrysku ? mi mechanik ustawił dawka wtrysku 9.00mg/H

_________________
a6 c4 2.5 tdi 140 km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 20:58:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
gaban napisał(a):
sorki za pisanie posta pod postem... widzę że kolega jest z lublina więc może mi polecisz mechanika "ogarniętego"


Nie z Lublina, a z lubelskiego, o ile pamiętam, to pisałem już na inny Twój temat...
Zawór EGR ;)

Ja poza moimi rodzimymi mechaniorami nigdzie się nie ruszam :peace:

Poza tym, od zakupu (już ponad 2lata), poza zaślepieniem EGR, nie ingerowałem w silnik, bo za dobrze chodzi, by cokolwiek zmieniać :D

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 21:03:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
fakt pisaliśmy , szkoda że nie mam z kim porównać jak mój ael chodzi...miałbym punkt odniesienia

_________________
a6 c4 2.5 tdi 140 km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2011 09:05:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
gaban napisał(a):
a jaki jest fabryczny kat wtrysku ?

O AELach na forum jest już chyba wszystko, użyj szukajki, bo ktoś się wnerwi i temat zamknie...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2011 20:12:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
może ktoś z lublina zrobi mi sumiennie logi ja jestem w tym temacie zielony będę wdzięczny i nie tylko...

_________________
a6 c4 2.5 tdi 140 km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2011 21:45:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
adiaudi napisał(a):
Nie za duży taki kąt wtrysku, tym bardziej latem? Ja mam fabryczny przy 320tkm. Sprawdź też szczelność przewodów paliwowych, filtra paliwa, przelewowe.


Praca będzie troszkę `twardsza`, ale za to spokój na cały rok. Jeśli masz ~56 jednostek i pali w zimie bez kłopotów, to tylko się cieszyć.

Ze szczelnością układu paliwowego dobra rada dla kolegi gaban.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2011 10:49:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
kurcze już nic nie czaje jaki mam ten kąt wtrysku ustawić i czy kąt wtrysku i dawka wtrysku to to samo? obecnie mam tak jak wcześniej napisałem 9.00 mg/h (samochód jak jest zimny odpala po ok 6 sekundach, później od strzała)i mechanik twierdzi, że to jest ustawienie fabryczne silnik ma przejechane 270000 tyś wszystko wskazuje , że przebieg jest oryginalny prosiłbym o sugestie jaki kąt i jaka dawkę ustawić zleciłbym to mechanikowi a nie zdawałbym się na jego pomysły... dzięki z góry

_________________
a6 c4 2.5 tdi 140 km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2011 22:12:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Zleć mechanikowi to, co pisałem w pierwszej odpowiedzi.

toms001 napisał(a):
Dawka ma być ustawiona w granicach 3.8-4.5mg.

Podstawowa sprawa przy odpalaniu AEL to kąt wtrysku. Najlepiej ustawic na 70-80 jednostek.


Kąt wtrysku to nie to samo, co dawka.

Byś trochę szukajki forumowej poużywał...

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2011 20:56:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2007 22:18:00
Posty: 24
Lokalizacja: Lublin
jesli chcesz porownac osiagi z moim AEL to mozemy sie spotkac
a co do serwisu to QSERWIS na Al. Krasnickiej u p.Gorzyma
koszt okolo 100-150zl poprawi co trzeba


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: