.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 13:56:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A4 B5 AFN ] Parafina w filtrze
PostNapisane: 16.lut.2012 09:10:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2005 16:15:34
Posty: 51
ON z jesieni + dodatek skydd po przejechaniu ponad 30 km przy -13 auto nagle słabło i w końcu staneło . Prawdopodobna przyczyna parafina w w filtrze układzie paliwowym.
Czy postój w garażu w temperaturze około 10 C rozpuści parafinę ?
Na tym filtrze boscha jest przejechane około 5000 km , chciałbym uniknąć rozbierania układu i całej zabawy z odpowietrzaniem .


EDIT bY KORU MOD Poprawiono nazwę tematu. Piszę sie AFN ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 -ANF- parafina w filtrze
PostNapisane: 16.lut.2012 09:51:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
chciałbym uniknąć rozbierania układu i całej zabawy z odpowietrzaniem

Auto zgasło, więc już jest zapowietrzone. Na filtr najlepsza jest farelka lub opalarka, ale nie chcę Cię martwić najwięcej parafiny zebrał smok w zbiorniku. Tu też pomoże (przyspieszy) farelka ustawiona pod zbiornikiem . Nocka w garażu +10 może nie pomóc bez ww. wspomagania (zbiornik).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AFN ] Parafina w filtrze
PostNapisane: 16.lut.2012 20:05:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2006 18:22:56
Posty: 105
Lokalizacja: Oława
kolego tylko chyba benzyna ci pomoże tylko lej w odpowiedniej ilości na 1/2 baku ropy 2,3 litry benzyny ((może)) pomoże

_________________
Audi B3 1.8 quattro LPG (było)
Audi A6 2,5 V6 AFB TDI 150KM (było)
Audi B4 Avant 1.9 TDI 90km 1Z +wirus 120km
Audi A6 C5 lift Avant 1.9 TDI AVF +wirus (jest)
Audi A3 8L lift 1.9 ASZ jest córki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AFN ] Parafina w filtrze
PostNapisane: 16.lut.2012 20:21:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kolego daj spokój filtrowi jeśli stało to się w trakcie jazdy. Przerabiałem to w AEL-u z tym, że przy tych największych mrozach trzeba było wyciągnąć pływak ze zbiornika i oczyścić sitko przez które ciągnie ropę dobrze jest przedmuchać sprężonym powietrzem. Ewentualnie jak wstawisz do ciepłego garażu też powinno puścić.

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AFN ] Parafina w filtrze
PostNapisane: 16.lut.2012 20:28:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
tomekk napisał(a):
Czy postój w garażu w temperaturze około 10 C rozpuści parafinę ?


parafina miękka (temperatura topnienia 45–50 °C)
parafina twarda (temperatura topnienia ok. 60 °C)

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AFN ] Parafina w filtrze
PostNapisane: 16.lut.2012 20:56:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
parafina miękka (temperatura topnienia 45–50 °C)

W teorii może i tak, a w praktyce? Już odpowiadam...topi się w ręku włożonym do lodowatego (ok. -10st) paliwa :)
Zwykle jest to właśnie miękka (konsystencji kremu do rąk) krążek dokładnie wielkości smoka (ok 5 cm średnicy w przyp. AAT/AEL).
Teraz już wiem gdzie dmuchać z farelki .

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AFN ] Parafina w filtrze
PostNapisane: 16.lut.2012 21:22:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Osobiscie to bym spuscil stare paliwo, zalal "zimowe" a filtr paliwa zmienil na nowy.
przeciagnal pompka paliwo przez caly uklad i probowal odpalic.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 -ANF- parafina w filtrze
PostNapisane: 17.lut.2012 09:40:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2005 16:15:34
Posty: 51
Auto zgasło, więc już jest zapowietrzone. Na filtr najlepsza jest farelka lub opalarka, ale nie chcę Cię martwić najwięcej parafiny zebrał smok w zbiorniku. Tu też pomoże (przyspieszy) farelka ustawiona pod zbiornikiem . Nocka w garażu +10 może nie pomóc bez ww. wspomagania (zbiornik).[/quote]

Jak rozumiem przy odpowietrzaniu trzeba odkręcić wszystkie wtryski kolejno i odpowietrzać( kręcić rozrusznikiem aż pojawi się paliwo ) a nie tylko jeden jak twierdzi znajomy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 -ANF- parafina w filtrze
PostNapisane: 17.lut.2012 10:08:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 11:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
tomekk napisał(a):
Jak rozumiem przy odpowietrzaniu trzeba odkręcić wszystkie wtryski kolejno i odpowietrzać( kręcić rozrusznikiem aż pojawi się paliwo ) a nie tylko jeden jak twierdzi znajomy.

Spróbuj trochę inaczej odpowietrzyć. Ściągasz przewód paliwa idący ze zbiornika do filtra (od strony filtra zostaje zaciśnięty), potrzebna będzie b. duża strzykawka i po prostu wstrzykujesz paliwo aż zacznie wracać przelewem. Odpala od strzała, przynajmniej w AEL'u działa. Skydd'a to możesz sobie dolewać na poprawienie samopoczucia, b. mało daje, tylko Pb do 10% ON, a przed zimą koniecznie 1/4 l denaturatu.

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 -ANF- parafina w filtrze
PostNapisane: 17.lut.2012 10:56:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
kod napisał(a):
tomekk napisał(a):
Jak rozumiem przy odpowietrzaniu trzeba odkręcić wszystkie wtryski kolejno i odpowietrzać( kręcić rozrusznikiem aż pojawi się paliwo ) a nie tylko jeden jak twierdzi znajomy.

Spróbuj trochę inaczej odpowietrzyć. Ściągasz przewód paliwa idący ze zbiornika do filtra (od strony filtra zostaje zaciśnięty), potrzebna będzie b. duża strzykawka i po prostu wstrzykujesz paliwo aż zacznie wracać przelewem. Odpala od strzała, przynajmniej w AEL'u działa. Skydd'a to możesz sobie dolewać na poprawienie samopoczucia, b. mało daje, tylko Pb do 10% ON, a przed zimą koniecznie 1/4 l denaturatu.

Kolego a z ciekawości po co w ten sposób odpowietrzałeś AELa???? :galy:

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 -ANF- parafina w filtrze
PostNapisane: 17.lut.2012 11:35:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 11:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
adrianzxv napisał(a):
Kolego a z ciekawości po co w ten sposób odpowietrzałeś AELa???? :galy:

Miałem podobną sytuację w ciężką zimę, zdążyłem wyjechać z parkingu i przymusowy postój (oczywiście z braku paliwa). Filtr suchy, przewody też. Odpowietrzyłem takim sposobem (zdecydowanie oszczędza aku, rozrusznik a dodatkową zaletą jest to, że napewno zapali i nie trzeba czekać w ciepłym garażu na odmrożenie paliwa w zbiorniku), większa puszka albo butelka 5 l i dolewasz paliwa - dość szybko ubywa ale już paliwo o wyższej temp. wraca do zbiornika, silnik rozgrzewa się, podpinasz wężyk paliwa do poboru ze zbiornika i jest duża szansa, że pojedziesz. W opisanej sytuacji z pierwszego postu, nie widzę innej metody na szybkie doprowadzenie auta do użytku.

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 -ANF- parafina w filtrze
PostNapisane: 17.lut.2012 11:44:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
kod napisał(a):
adrianzxv napisał(a):
Kolego a z ciekawości po co w ten sposób odpowietrzałeś AELa???? :galy:

Miałem podobną sytuację w ciężką zimę, zdążyłem wyjechać z parkingu i przymusowy postój (oczywiście z braku paliwa). Filtr suchy, przewody też. Odpowietrzyłem takim sposobem (zdecydowanie oszczędza aku, rozrusznik a dodatkową zaletą jest to, że napewno zapali i nie trzeba czekać w ciepłym garażu na odmrożenie paliwa w zbiorniku), większa puszka albo butelka 5 l i dolewasz paliwa - dość szybko ubywa ale już paliwo o wyższej temp. wraca do zbiornika, silnik rozgrzewa się, podpinasz wężyk paliwa do poboru ze zbiornika i jest duża szansa, że pojedziesz. W opisanej sytuacji z pierwszego postu, nie widzę innej metody na szybkie doprowadzenie auta do użytku.

W przypadku AELa uważam, że nie potrzebnie dołożyłeś sobie roboty. Przerabiałem to w tą zimę i odpowietrzenie "rozrusznikiem" trwa moment.

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 -ANF- parafina w filtrze
PostNapisane: 17.lut.2012 13:03:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 11:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
adrianzxv napisał(a):
W przypadku AELa uważam, że nie potrzebnie dołożyłeś sobie roboty. Przerabiałem to w tą zimę i odpowietrzenie "rozrusznikiem" trwa moment.

Wiem, że AEL dość szybko odpowietrzy się sam. Chodzi mi sytuację z 1 postu, gdzie silnik nie pracuje z powodu galarety w zbiorniku. Ciekaw jestem Twojego sposobu w przypadku takiej sytuacji. Oczywiście ogrzewany garaż nie wchodzi w grę.

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 -ANF- parafina w filtrze
PostNapisane: 20.lut.2012 17:46:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2005 16:15:34
Posty: 51
kod napisał(a):
tomekk napisał(a):
Jak rozumiem przy odpowietrzaniu trzeba odkręcić wszystkie wtryski kolejno i odpowietrzać( kręcić rozrusznikiem aż pojawi się paliwo ) a nie tylko jeden jak twierdzi znajomy.

Spróbuj trochę inaczej odpowietrzyć. Ściągasz przewód paliwa idący ze zbiornika do filtra (od strony filtra zostaje zaciśnięty), potrzebna będzie b. duża strzykawka i po prostu wstrzykujesz paliwo aż zacznie wracać przelewem. Odpala od strzała, przynajmniej w AEL'u działa. Skydd'a to możesz sobie dolewać na poprawienie samopoczucia, b. mało daje, tylko Pb do 10% ON, a przed zimą koniecznie 1/4 l denaturatu.


Zrobiłem według rady kolegi i odpalił co prawda nie od "strzału" ale i tak sposób jest b .dobry . Można bez problemu stosować w trasie zamiast holu lub lawety. Przy dużym mrozie - 15 C - 20 C i paliwie kiepskiej jakości lub wręcz letnim trzeba będzie prawdopodobnie w przegrodzie podszybia lub bezpośrednio w kabinie zainstalować 5 litrowy zbiornik np po płynie z spryskiwaczy i tylko z niego zasilać silnik ponieważ w takiej temperaturze paliwo w baku nie będzie się wystarczająco nagrzewać .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 -ANF- parafina w filtrze
PostNapisane: 20.lut.2012 17:55:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
tomekk napisał(a):
trzeba będzie prawdopodobnie w przegrodzie podszybia lub bezpośrednio w kabinie zainstalować 5 litrowy zbiornik np po płynie z spryskiwaczy i tylko z niego zasilać silnik ponieważ w takiej temperaturze paliwo w baku nie będzie się wystarczająco nagrzewać .


:galy: :galy: :galy:
Już widzę minę diagnosty przy przeglądzie rejestracyjnym ;)

Gwarantuję Ci że wystarczy odpowiednie paliwo, ewentualnie jakiś dodatek zimowy, świeży filtr paliwa, sprawny akumulator i w granicach temperatur jakie u nas występują nie będziesz miał problemów.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AFN ] Parafina w filtrze
PostNapisane: 20.lut.2012 18:16:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
Mój AFN dziwnym trafem nie zamarzł nigdy, a do -30 spadało przez te lata. Nowy filtr, paliwo z dobrej stacji i ew. jakiś dodatek (chociaż ja w tym roku nic nie dolewałem) i działa :D

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AFN ] Parafina w filtrze
PostNapisane: 20.lut.2012 20:16:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
tak z ciekawosci, to na tej "zamotowanej bance" to chcesz jezdzic, czy auto odpalac????

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AFN ] Parafina w filtrze
PostNapisane: 21.lut.2012 09:38:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2005 16:15:34
Posty: 51
zegar napisał(a):
tak z ciekawosci, to na tej "zamotowanej bance" to chcesz jezdzic, czy auto odpalac????


Sposób ma być stosowany w stanach awaryjnych na drodze kiedy auto normalnie nie odpala . Opcja " zamontowana bańka"
może być stosowana kiedy po ponownym przyłączeniu przewodu paliwowego z baku silnik nadal będzie gasł a normalnie będzie pracował na paliwie z bańki .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AFN ] Parafina w filtrze
PostNapisane: 21.lut.2012 10:21:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
tomekk napisał(a):
zegar napisał(a):
tak z ciekawosci, to na tej "zamotowanej bance" to chcesz jezdzic, czy auto odpalac????


Sposób ma być stosowany w stanach awaryjnych na drodze kiedy auto normalnie nie odpala . Opcja " zamontowana bańka"
może być stosowana kiedy po ponownym przyłączeniu przewodu paliwowego z baku silnik nadal będzie gasł a normalnie będzie pracował na paliwie z bańki .

Napraw samochód i nie kombinuj.
Ja tej zimy odpalałem bez problemów każde moje TDI, nawet gdy miało litr paliwa i przy -20 st C.
Nie wiem co tankujecie że macie takie kłopoty :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AFN ] Parafina w filtrze
PostNapisane: 21.lut.2012 11:51:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
tomekk, sposób zajebisty (sam stosuję od lat), ale nie zapomnij o powrocie też wpuszczonym do baniaka - jako awaryjne odpalenie auta-rewelacja. Gadać to se możesz Baskecior, a sposób jest o wiele lepszy niż laweta. -20 to ŻADNA rewelacja, moje białoruskie LETNIE paliwo nie boi się i -30 st, jedyny problem to schodzenie z temperatur -25 -30 na -10, wtedy najłatwiej parafina się wytrąca. Moje paliwo jest po 3,4 zł , więc wytrącenie parafiny to dla mnie nie problem. A porada jest dla tych, co im się stanie bieda w drodze :)

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: