.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 16:14:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ack itp ]ezektor i jego funkcja, ogółem odmy w v6
PostNapisane: 03.mar.2012 14:48:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Było już na forum o wymianie ezektora w ACK i bliźniaczych silnikach, teraz chciałbym poruszyć kwestię co tak na prawdę robi ten ezektor. Za co jest odpowiedzialny i czy nie jest to kolejna niepotrzebna wydumka. Temat oddaję pod szeroką dyskusję z powodu, że zaczyna mnie szlak trafiać przez te odmy w ACK, a dokładnie materiał, z którego są wykonane, dodatkowo czyszczenie przepustnicy raz na jakiś czas z par olejowych itp. Planuję założyć oil catch tank w obiegu zamkniętym i się zastanawiam co zrobić z całą kombinatoryką jaka jest zastosowana w przypadku odpowietrzania tego silnika min. właśnie ezektor i zawór, z którym jest połączony. Temat zostawiam do szerokiej dyskusji, jednak prosił bym o nie udzielanie prostych rad i wskazówek typu "nie ma co poprawiać fabryki bo to inżynierowie audi zaprojektowali i tak ma być". Już nie jedno po nich poprawialiśmy więc nie ma sensu toczyć dyskusji z użyciem takich argumentów.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ack itp ]ezektor i jego funkcja, ogółem odmy w v6
PostNapisane: 03.mar.2012 17:14:18 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
W założeni ten temat ma być encyklopedią na temat odpowietrzania ACK i klonów, więc przydadzą się linki:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=109470 - budowa ezektora, wymiana w A6 C4.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=112432 - na moje oko były 2 wersje ACK, albo jakiś bład w schematach.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ack itp ]ezektor i jego funkcja, ogółem odmy w v6
PostNapisane: 03.mar.2012 20:29:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Te dwa tematy Speco akurat przerobiłem, gratulacje za dotknięcie tematu. Chyba będzie tak, że założę oil catch tank u siebie i będę zdawał relacje co i jak.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: