.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 14:42:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ke-Motronic Audi 80 B3 silnik 6A
PostNapisane: 25.lut.2012 14:07:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2010 16:34:31
Posty: 6
Lokalizacja: Okolica Bielska
Witam

Mamy z paroma kolegami te same auta czyli B3 2.0 16V z KE-motronic
Mamy powymieniane potencjometry i tu jest mały problem - jak je ustawić idealnie tak jak to fabryka zrobiła
W swoim aucie jak przekręcę kluczyk to na stykach potencjometra mam następujące napięcia :
styki zewnętrzne 4,84V
górny i środkowy 4,67V
dolny i środkowy 0,15V
Napięcie 0,15V da się śrubeczką na potencjometrze ustawić od 0V do ponad 0,15V (nie wiem ile max) i tu zaraz mam pierwsze pytanie -
1- ile to napięcie ma wynosić ? i jak i jaką wartość ustawić tą śrubeczką
2 - następnie jak ustawić idealnie ten potencjometr bo nim da się obracać obluzowując te cztery śruby którymi jest przykręcony - ustawić jakieś konkretne napięcie pomiędzy dolny i środkowy styk podczas jałowego biegu ? czy może jakiś inny patent jest na to ustawianie ?
3 - jeszcze jedno pytanie - wiem że napięcie pomiędzy dolny i środkowy styk podczas jałowego biegu może się zmienić jak pokręcę śrubą regulacyjną którą reguluje się stan spoczynkowy przepustnicy - też bym prosił o radę jak tę szparę spoczynkową przepustnicy się stawia
Pozdrawiam i bardzo bym prosił w swoim i kolegów imieniu o napisanie instrukcji jak to mamy zrobić bo niestety w necie nic dokładnego nie ma

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ke-Motronic Audi 80 B3 silnik 6A
PostNapisane: 25.lut.2012 14:56:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Cześć

Co prawda mam 2.0 16V ACE ale wtrysk ten sam, kiedyś pomogłeś mi z zapłonem na A80klub to poszedłem zmierzyć u siebie napięcie na potencjometrze. Dodam jeszcze, że potencjometr można ustawić za pomocą VAGa mam manual w PDFie ale nie wiele z niego kumam a na dodatek jest po niemiecku :D Moje auto po zmianie przepływki zapala idealnie czy zimne czy ciepłe, klapki nie ruszałem po kupnie ale patrząc na naklejkę na klapce z ustawieniami fabrycznymi to jest ustawiona tak jak zalecają

styki zewnętrzne 4,82V
górny i środkowy 4,72V
dolny i środkowy 0,09V

środkowy i masa 0,13V

1) Z tego co mi wiadomo to napięcie powinno być jak najbliższe 0V
2) Nigdy potencjometru nie ruszałem i ruszać nie będę :D
3) Na klapce masz naklejek z ustawieniem, u mnie praktycznie nie ma żadnej szczelin, jest min taka sama dookoła klapki, jutro będę miał aparat to mogę cyknąć


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: