.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 16:57:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5 TDI AAT] Wtrysk sterujacy
PostNapisane: 27.lip.2010 06:31:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2007 11:57:07
Posty: 20
Lokalizacja: Kraków
Witam,
od jakiegoś czasu pojawia mi się błąd 00542 -Czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza (G80) a samochód czasami przerywa podczas przyspieszania tak jakby nie dostawał paliwa
z tego co wyczytałem na forum trzeba wymienić wtrysk sterujący i moje pytanie jest takie:
1) czy można to zrobić metodą "chałupniczą" czy potrzebuje fachowca
2) jeśli fachowiec, to czy możecie mi polecić warsztat w Krakowie
3) co jeszcze sprawdzić zanim zabiorę się za wtryskiwacz

_________________
B@rteK!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2010 10:33:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Sprawdź jeszcze stan koncówek wtryskiwaczy tzw. korekcje, (najlepiej Vag'em_grupa 08 BS) ewentualnie na stole specjalnym miernikiem, który sprawdzi rozpylanie wtrysków.
1. Wtrysk sterując należy wymienić w komplecie. Koszt około 800 zł [Bosch] plus robota pompiarza.
2. Metodą chałupniczą tego nie zrobisz.
3. Błąd G80 to na 100% wtrysk sterując się skończył.
4. Jeśli korekcje będą duże to wymień końcówki wtrysków. (cena coś około 200-250 zł za sztukę).
ps. Po wymianie możesz poprosić pompiarza o ustawienie kąta wtrysku, na zimę jak znalazł ;)

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2010 11:52:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2007 11:57:07
Posty: 20
Lokalizacja: Kraków
j@cek napisał(a):
Sprawdź jeszcze stan koncówek wtryskiwaczy tzw. korekcje, (najlepiej Vag'em_grupa 08 BS) ewentualnie na stole specjalnym miernikiem, który sprawdzi rozpylanie wtrysków.
1. Wtrysk sterując należy wymienić w komplecie. Koszt około 800 zł [Bosch] plus robota pompiarza.
2. Metodą chałupniczą tego nie zrobisz.
3. Błąd G80 to na 100% wtrysk sterując się skończył.
4. Jeśli korekcje będą duże to wymień końcówki wtrysków. (cena coś około 200-250 zł za sztukę).
ps. Po wymianie możesz poprosić pompiarza o ustawienie kąta wtrysku, na zimę jak znalazł ;)


Dzięki za rady,
mam jeszcze pytanie czy kupować używany czy nie ma sensu ryzykować i zainwestować w nowy ??

pozdrawiam

_________________
B@rteK!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2010 21:26:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Przerabiałem. Nie pchaj się w używany. Bez sensu. Założyłbyś używany pasek rozrządu? To jakby to samo...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 02:23:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
bpecak napisał(a):
j@cek napisał(a):
Sprawdź jeszcze stan koncówek wtryskiwaczy tzw. korekcje, (najlepiej Vag'em_grupa 08 BS) ewentualnie na stole specjalnym miernikiem, który sprawdzi rozpylanie wtrysków.
1. Wtrysk sterując należy wymienić w komplecie. Koszt około 800 zł [Bosch] plus robota pompiarza.
2. Metodą chałupniczą tego nie zrobisz.
3. Błąd G80 to na 100% wtrysk sterując się skończył.
4. Jeśli korekcje będą duże to wymień końcówki wtrysków. (cena coś około 200-250 zł za sztukę).
ps. Po wymianie możesz poprosić pompiarza o ustawienie kąta wtrysku, na zimę jak znalazł ;)


Dzięki za rady,
mam jeszcze pytanie czy kupować używany czy nie ma sensu ryzykować i zainwestować w nowy ??

pozdrawiam


A co to za ryzyko, co najwyżej stracisz 100pln. Moim zdaniem warto zanim wyda się 800pln na nowy...
Z wymianą nie powinno być większego problemu, chyba że o czymś nie wiem.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 10:19:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2007 11:57:07
Posty: 20
Lokalizacja: Kraków
teraz to już sam nie wiem, skoro sam nie mogę tego wymienić może kupie jednak nowy, jeszcze ze 2 lata chciałbym pojeździć tą furą

_________________
B@rteK!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 10:57:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
j@cek napisał(a):
Sprawdź jeszcze stan koncówek wtryskiwaczy tzw. korekcje, (najlepiej Vag'em_grupa 08 BS)

Dawki korekcyjne zwane potocznie korekcjami sprawdzamy VAG iem w grupie 013.
Dawki korekcyjne mogą dac poglad na stan koncówek ale nie dają pewnosci na 100 %. Na to co widzimy w 013 sklada się bardzo duzo rzeczy nawet nagar na komorze spalania moze miec tutaj wpływ.
j@cek napisał(a):
4. Jeśli korekcje będą duże to wymień końcówki wtrysków. (cena coś około 200-250 zł za sztukę)


Jesli "korekcje" będą duze wcale nie swiadczy to o zuzyciu koncówek - moze ale nie musi. :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 13:21:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
przemik napisał(a):
j@cek napisał(a):
4. Jeśli korekcje będą duże to wymień końcówki wtrysków. (cena coś około 200-250 zł za sztukę)


Jesli "korekcje" będą duze wcale nie swiadczy to o zuzyciu koncówek - moze ale nie musi. :)


Otóż to - ja miałem w swoim kondomie korekcje duże, wymieniłem końcówki...i dalej są duże z tym że teraz dodatnie i ujemne !

Jeżeli to wtrysk sterujący pada możesz kupić na allegro używkę od jakiegoś pewnego sprzedawcy z gwarancją rozruchową (drożej) lub najtaniej jak się trafi bez takiej gwarancji - ja tak wyrwałem w niedzielę sterujący + 3 wtryski od A3 97r z sinika AGR za 150pln wszystko (potrzebowałem na części) - przełożyć zawartość twojego sterującego do tego zakupionego używanego - zostawić tylko kadłub z cewką i kabelkiem, tak mi się przynajmniej wydaje:)

Końcówki można kupić już za 60pln/szt.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDI AAT] Wtrysk sterujacy
PostNapisane: 11.mar.2012 23:32:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
panowie podepne sie pod temat. mam taki sam problem z autem.. chcialem na chwile podmienic wtrysk na sprawny i zobaczyc czy wszystko minie...
jak wymienic wtrysk ? odkrecam przewod, weze przelewowe i co dalej ? jak wyciagnać go z bloku silnika ?

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDI AAT] Wtrysk sterujacy
PostNapisane: 12.mar.2012 12:04:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
odkrecasz srube na mocowniau wtrysku, wyciagasz ta zeliwna nakladke, potem wtrysk obracasz w bok (nie pamietam o ile stopni, ale inaczej sie nie da) i wyciagasz do gory.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDI AAT] Wtrysk sterujacy
PostNapisane: 13.mar.2012 21:21:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kliku napisał(a):
odkrecasz srube na mocowniau wtrysku, wyciagasz ta zeliwna nakladke, potem wtrysk obracasz w bok (nie pamietam o ile stopni, ale inaczej sie nie da) i wyciagasz do gory.

Wtrysku obracać nie trzeba, ale zazwyczaj nie chce wyjść z własnej nieprzymuszonej woli. Wtedy powinno się użyć wyjmaka do wtrysków lub zbudować sobie taki używając nakrętki ze zuzytej rury ciśnieniowej kawałka ośki i dotoczonego walca z dziurką w środku ;)
Można też próbować poruszać wtryskiem dopasowując klucz płaski do wyżłobienia w obudowie wtrysku.
Przed każdą operacją demontażu wtryskiwacza należy bezwzględnie oczyścić gniazdo w głowicy używając myjki ciśnieniowej, po demontaży wtrysku wymienić miedziane podkładki na nowe. Przed montażem wtryskiwacza sprawdzić czystość w gnieździe w głowicy.
Sterylna czystość bezwzględnie wymagana.
:)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 13.mar.2012 22:32:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
przemik napisał(a):
j@cek napisał(a):
Sprawdź jeszcze stan koncówek wtryskiwaczy tzw. korekcje, (najlepiej Vag'em_grupa 08 BS)

Dawki korekcyjne zwane potocznie korekcjami sprawdzamy VAG iem w grupie 013.
Dawki korekcyjne mogą dac poglad na stan koncówek ale nie dają pewnosci na 100 %. Na to co widzimy w 013 sklada się bardzo duzo rzeczy nawet nagar na komorze spalania moze miec tutaj wpływ.
j@cek napisał(a):
4. Jeśli korekcje będą duże to wymień końcówki wtrysków. (cena coś około 200-250 zł za sztukę)


Jesli "korekcje" będą duze wcale nie swiadczy to o zuzyciu koncówek - moze ale nie musi. :)


Dodam tylko, że przy uszkodzonym wtrysku sterującym korekcje mogą być wyssane z palca.

Moja rada, podmienić wtrysk jak masz możliwość, jak nie to kupić używkę i pakować. Te wtryski sterujące wcale tak często nie padają, żeby ryzyko kupna uszkodzonego, używanego było wysokie. Jak auto jeździ normalnie, i nie szukasz dodatkowej mocy to w wymianę końcówek tez nie warto się bawić. Chyba, że masz taki kaprys i nie masz co zrobić z ponad 1000 zł.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: