.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 07:44:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 3.0 TDI zacięcie i metaliczne uderzenie przy rozruchu
PostNapisane: 23.cze.2011 18:32:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2011 17:38:06
Posty: 10
Auto: AUDI A4, 3.0 TDI
Witam

Mam taki problem, a mianowicie posiadam A4 3.0 TDI 2005r. 204KM
Podczas kręcenia rozrusznikiem następuje chwilowe zacięcie, przełamanie tego zacięcia przy tym metaliczne uderzenie
i bezproblemowe odpalenie auta. Problem pojawia się niezależnie od temperatury na dworze oraz nie przycina się
za każdym razem jednak dość często 50:50.
Akumulator 100% sprawny, zamieniłem na nowy w celu testu problem pojawiał się nadal.
Rozrusznik wymieniony w celu sprawdzenia na inny używany problem powtarza się nadal.

Czy ktoś jest w stanie mi pomóc. Jeżeli jest taka potrzeba nagram filmik na którym będzie słychać to niepożadane zjawisko.

Pozdrawiam
Kamil


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 19:11:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
napinacze rozrządu.
w moim przypadku występuje coś w rodzaju chrobo-trzasku.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 19:24:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2011 17:38:06
Posty: 10
Auto: AUDI A4, 3.0 TDI
Przed wymianą rozrządu miałem ten sam problem, po kompletnej wymianie jest dalej to samo więc zakładam, że odpada... ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 19:26:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Napinacze łańcuchów z tyłu silnika...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 19:37:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2011 17:38:06
Posty: 10
Auto: AUDI A4, 3.0 TDI
jak już mówiłem wymiana kompletnego rozrzadu juz była i nadal jest ten sam problem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 19:58:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
a może wykruszony ząb na wieńcu rozruchu

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 20:21:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
J@rek napisał(a):
a może wykruszony ząb na wieńcu rozruchu


też to obstawiam

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 20:33:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2011 17:38:06
Posty: 10
Auto: AUDI A4, 3.0 TDI
no jeżeli jest wykruszony przypuśćmy to też może w jakiś sposób się zacinać? Jest to na prawde dokuczająca sprawa ehhh....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 20:43:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
w przypadku wyszczerbienia jednego lub kilku zębów wierzchołek zęba będiksu(zębatki rozrusznika) nachodzi na wykruszony ząb koła rozruchu...wtedy to następuje chwilowe zblokowanie rozrusznika...przypadłość ta może nie mieć miejsca zawsze...zależy w którym miejscu stanie koło zębate rozruchu względem rozrusznika.
Należało by wyjąć rozrusznik i obejrzeć cały wieniec czy aby o to chodzi...jak tak to należało by jak najszybciej wymienić wieniec...wiąże się to z demontażem skrzyni biegów.
Dalsza eksploatacja może doprowadzić do uszkodzenia rozrusznka i braku możliwości odpalenia auta

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2011 07:13:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
wieniec jest z dwumasem , wiec lepiej nie zwlekac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2011 09:30:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
To nie ma zwiazku z napinaczem. Mam to samo co kolega ale jestem juz po wymianie napinacza. szuranie i grzechot lancucha ustapily ale nadal czasami zacina sie przy rozruchu. Rozmawialem z ASO i Daneckim z Piekar Ślaskich. Podobne przypadki mieli w autach przed wymiana wtryskow. Po wymianie problem rzekomo ustapil. Nie potrafia tego wytlumaczyc ja zreszta tez ale na 100% nie jest to zwiazane z napinaczem. teoria z kolem i zebami wydaje mi sie malo prawdopodobna bo ten objaw wystepuje dosc powszechnie rowniez na innych forach i nie sadze by byla to usterka mechaniczna kola w kazdym przypadku predzej naturalnie padajace wtryski.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2011 14:45:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
slynne piezoelektryki, o 3,0TDi http://www.autokoncern.pl/blogs/baciare ... tacja.html

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2011 14:51:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2010 12:21:13
Posty: 22
Lokalizacja: Wlkp
na 99% wtryski, mialem to w starym BMK i kilku znajomych. Wymiana rozwiazuje problem.

sprawdz korekcje.

_________________
A6 4F 2008 287PS/544Nm by GoodHope
Misano Red


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2011 15:39:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Wymieniales wszystkie czy tylko te slabsze?

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TDI zacięcie i metaliczne uderzenie przy rozruchu
PostNapisane: 25.sie.2012 12:25:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2011 17:38:06
Posty: 10
Auto: AUDI A4, 3.0 TDI
Temat uważam za zamknięty, wymiana wtrysków załatwiła sprawę. Podczas rozruchu sytuacja z zacięciem ustąpiła. Dziękuję wszystkim i pozdrawiam ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TDI zacięcie i metaliczne uderzenie przy rozruchu
PostNapisane: 25.sie.2012 12:44:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
A tak z ciekawości - jaki koszt wymiany wtrysków w 3.0 TDI? Wymieniałeś wszystkie razem ze sterującym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TDI zacięcie i metaliczne uderzenie przy rozruchu
PostNapisane: 25.sie.2012 13:29:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2011 17:38:06
Posty: 10
Auto: AUDI A4, 3.0 TDI
Mi się udało kupić nowe wtryski za około 5000 PLN, dość długo szukałem (cały komplet). Na dzień dzisiejszy około 1000 PLN za sztukę, chyba, że uda się znaleźć tak jak mi trochę taniej. Jeżeli chodzi o wymianę zrobiłem to sam w garażu. Wymiana zajęła mi około 3h, a adaptacja na kompie zaledwie 5min ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TDI zacięcie i metaliczne uderzenie przy rozruchu
PostNapisane: 25.sie.2012 17:46:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2006 07:12:15
Posty: 104
Lokalizacja: poznan
:| coraz bardziej opłaca sie jezdzic dizlem
komus juz wyskoczyla korba ? bo korby w 1.9 sa z gównolitu i czesto wyskakuje bez powodu a tu ewidentnie jest zalanie paliwem az do staniecia rozrusznika
widzialem juz pare silników gdzie zablokowanie stosu piezo prowadziło do explozji motorowni


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TDI zacięcie i metaliczne uderzenie przy rozruchu
PostNapisane: 25.sie.2012 21:00:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
pardul napisał(a):
:| coraz bardziej opłaca sie jezdzic dizlem
komus juz wyskoczyla korba ? bo korby w 1.9 sa z gównolitu i czesto wyskakuje bez powodu a tu ewidentnie jest zalanie paliwem az do staniecia rozrusznika
widzialem juz pare silników gdzie zablokowanie stosu piezo prowadziło do explozji motorowni

Poproszę o konkrety i kody silników wraz z opisem problemu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 TDI zacięcie i metaliczne uderzenie przy rozruchu
PostNapisane: 26.sie.2012 07:55:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2006 07:12:15
Posty: 104
Lokalizacja: poznan
chodzi o 1.9 tdi na pd
muslicie ze korbowody w 3.0 sa mocniejsze ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 109 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: