.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 23:21:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Coupe 2.3 20V 7A]Ciężko odpala jak jest ciepły.
PostNapisane: 10.cze.2012 10:34:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2009 19:12:05
Posty: 39
Witam! Mam problem z odpalaniem mojej coupe i muszę go szybko okiełznać gdyż planuję ją szybko sprzedać. Mianowicie jak rano to pali dobrze a później jak ją zgaszę to raz tek chwilkę pokręci i zapali a raz długo ją trzeba smagać batem lub nawet kilka razy. Problem zaczął się już widocznie wcześniej gdyż podczas przyspieszania szarpało silnikiem i raz delikatnie a raz mocno. ale też nie zawsze. Po kilku miesiącach zaczął się owy problem z odpalaniem. wybłyskałem kody i wyskoczyły mi : rozdzielacz, czujnik położenia przepustnicy lub jego obwód i czasem potencjometr przepustnicy. Proszę pilnie o pomoc lub namiar na mechanika . Ja jestem z okolic częstochowy.
Już ją oglądał elektromechanik ode mnie ale mówi że wszystko jest sprawne! Masakra. Byłem pewien że to hall ale mówi że jest ok.Świece nowe NGK. przewody roczne NGK,palec i kopułka roczne BERU.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe 2.3 20V 7A]Ciężko odpala jak jest ciepły.
PostNapisane: 11.cze.2012 03:23:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Czujnika hall'a do wyczyszcznia lub wymiany.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe 2.3 20V 7A]Ciężko odpala jak jest ciepły.
PostNapisane: 17.cze.2012 21:52:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2009 19:12:05
Posty: 39
No dzięki że chociaż jedna osoba próbuje coś mi pomóc. Dzięki kolego ale jak i czym wyczyścić owe ustrojstwo? trzeba wyjąć aparat?Jest jeden czy jeszcze jakiś w aparacie? Powiem że zauważyłem dziurawy przedostatni tłumik(zgnił i ma przedmuchy) i cały czas pojawiają się błędy: 2114 ,2212, 2121 no i szarpie podczas jazdy na zimnym bardziej. proszę o pilną pomoc.
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe 2.3 20V 7A]Ciężko odpala jak jest ciepły.
PostNapisane: 17.cze.2012 22:12:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
2114 to przestawiony rozrząd (ale wbrew temu co możesz sądzić, nie chodzi tylko o pasek, ale wszystko co może powodować nie zgranie się halla ze znakiem na zamachu czyli klin na wale, sam hall, zwalony cycek (zgięty) na kole zamachowym i wszystko powiązane z rozrządem), 2212 to potencjometr przepustnicy zwalony i on też może powodować kłopoty z odpalaniem, 2121 to zawór biegu jałowego czyli popularny krokowiec, raczej na odpalanie nie będzie miał wpływu, ale spróbuj musnąć pedał gazu przy odpalaniu i zobacz czy pomoże.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe 2.3 20V 7A]Ciężko odpala jak jest ciepły.
PostNapisane: 18.cze.2012 09:37:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Nie bój się ściągać aparatu. Zakłada się go bardzo fajnie. Trzeba tylko ustawić rozrząd na znaki ( przy okazji sprawdzisz czy nie przeskoczył Ci pasek przy odpalaniu na pych ) i aparat na znaki.
Czujnik możesz wyczyścić nie wyciągając aparatu, potrzebujesz patyczka do uszu, lub czegoś mniejszego i odtłuszczacza do tarcz albo benzyny ekstrakcyjnej. Możliwe, że jest zaolejony i nie przekazuje impulsu.
Jak zdejmiesz kopułkę to zobaczysz okienko w blaszce, jak okienko natrafia na hall'a to wysyłany jest impuls. Jak jest brudny z oleju i pyłu to impuls może być za słaby albo wcale może go nie być.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe 2.3 20V 7A]Ciężko odpala jak jest ciepły.
PostNapisane: 18.cze.2012 17:25:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2009 19:12:05
Posty: 39
Dzięki koledzy. Jutro spróbuję z tym patyczkiem do uszu wyczyścić hallai oby pomogło. Następnie zobaczę ten potencjometr jak z hallem nie pomoże. Jak macie jeszcze jakieś pomysły to proszę o pomoc.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe 2.3 20V 7A]Ciężko odpala jak jest ciepły.
PostNapisane: 23.cze.2012 22:06:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2009 19:12:05
Posty: 39
Czyszczenie halla niestety nie pomogło ale jak ruszam gazem to dużo lepiej odpala także pewnie ten potencjometr przepustnicy mi powoduje ciężki rozruch.Jak nie uda mi się jej sprzedać to kupię ten potencjometr i jeszcze kilka dupereli to ją naprawię.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe 2.3 20V 7A]Ciężko odpala jak jest ciepły.
PostNapisane: 25.cze.2012 17:00:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Podaj cenę i fotki na maila.
zserty@op.pl

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: