.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 23:59:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 8P 1,9 BKC] Po dłuższym postoju problem z odpaleniem
PostNapisane: 14.mar.2011 15:03:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 23:30:19
Posty: 6
Lokalizacja: czestochowa
Witam!

Proszę o poradę, mam problem ze swoim Audi. Po dłuższym postoju samochód ciężko odpala, trzeba kręcić kilka razy. Nie wiem jak będzie przy wyższych temperaturach bo auto mam zaledwie 3 tygodnie.

Pozdrawiam

_________________
A4 1,9 TDI AWX 131 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 15:47:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 23:30:19
Posty: 6
Lokalizacja: czestochowa
nikt nic nie wie???? dziekuje

_________________
A4 1,9 TDI AWX 131 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2011 09:03:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 23:30:19
Posty: 6
Lokalizacja: czestochowa
Witam!

Odnośnie zadanego pytania:

wymieniłem rozrząd bo okazało się że synchronizacja rozruchu jest nieodpowiednia. Wymieniłem też kolejny filtr paliwa. Problem nadal wystepuje.

Co może być jeszcze przyczyna? Kontaktowałem się dziś z mechanikiem i sugeruje że sprawdzi jeszcze pompe paliwa, jakąś popkę przy wtryskiwaczach i same wtryskiwacze, czy wtryskiwacze mają wpływ na odpalanie auta po długim postoju? Czy może jest problem z "cafaniem się paliwa"?

bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam

_________________
A4 1,9 TDI AWX 131 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2011 13:11:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Po dluzszym postoju tzn ile [dokladnie] i ile kreci razy? Sprawdz po. 1 jaki masz akumulator pojemnosc rozruchowa zaleca sie 63, lecz wiem po swoim ze 72 jest optimum alterator wyrabia. Dla testu jak dluzej postoi wyjmij na chwile czujnik temp [cieczy] i sprobuj odpalic, jesli nie odpali, przydaly by sie logi bloków TDi - statyczne pompo-wtryskiwaczy i ect, 000, 001, 007, 013 [basic setinngs] nie zrobisz w BKC.
po. 2 przebieg auta, w autku masz generalnie 6 pomp... w baku, ktora podaje paliwo do vacuum, ktora to za to jest odpowiedzialna za rozruch walka i podanie paliwa czterem pompo-wtryskiwaczom - silnik gada. [PD pompowtryski korekcje na rozgrzanym silniku <83C] obejrzymy.
Wiec, wiesz problem moze byc banal, pompa/bak, za maly i juz kucajacy akumulator i ma problem podac paliwko.
Zrob odczyt bledow i logi napisz skad jestes... a i zmien mechanika ;)
zobaczymy dalej co.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2011 13:46:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 23:30:19
Posty: 6
Lokalizacja: czestochowa
Nie mam jak zrobić logów, jestem ze śląska, okolice Częstochowy.

Auto np. postoi 10 godzin i potrafi normalnie odpalić, a czasem po 10 nie odpali.

Trzeba kręcić około 10 sekund żeby zaskoczył i zapalił, po tej operacji gdy go gaszę i odpalam, odpala normalnie.

Najbardziej się obawiam że winne mogą być pompowtryski, ale mam nadzieje żę to faktycznie będzi banał. A co do mechanika uważam żę to uczciwy facet, rozrząd zmienił bo i tak trzeba już było:)

_________________
A4 1,9 TDI AWX 131 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2011 14:42:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Rozumiem, wiesz tak szczerze to kazdy ''mechanik'' wymieni w TDI 8V PD rozrzad... gorzej jezeli mu przyjdze godnie ze sztuka zrobic logi zdiagnozowac problem, a nie szarpiac Ciebie i kase przy tym na oko... ze to pompowtryski :d moze i jest rzeczowy, ale w tym przypadku widzimy ze nie.

takze radze Ci jechac do diagnosty TDI, mam ten motor co Ty ja np. mialem problem odpalic cieplgo przyspieszylem kąt wtrysku, mocniejszy aku i z glowy... nie zaczynalem od proroka, ktory by rwal pompki odrazu...
czesta przypaslosc padajacy akumulator 62/ seryjny nie zawsze ma sile pociagnac paliwo...
diagnosta... tak czy owak. Pompowtryski w BKC chodza dlugo... czasem po 100tkm trzeba je doregulowac tylko..

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 8P 1,9 BKC] Po dłuższym postoju problem z odpaleniem
PostNapisane: 30.cze.2012 04:57:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 20:39:00
Posty: 69
Lokalizacja: Lubin
Auto: A6C5 1.8T
Witaj zmień oprogramowanie tzw. mapę silnika miałem podobny problem z VW Touran 1.9 BKC 105 KM koszt 3 lata temu 400zl i jeszcze dopłaciłem przy okazii drugie 400zł i zwiększyli mi moment z 270Nm na 310Nm. Z 105 KM zrobiło sie 138 KM, plusy tego zabiegu to: silnik pali zawsze nie ma tego kręcenia jak ciepły, ciszej pracuje, mniej pali, noi przyjemność z jazdy :)

_________________
B4(90KM)
A4(125KM)
A4B6(131KM)
A4B7(140KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron