Witam szanownych kolegów. W związku z zakupem Audi A2 1.6 FSI silnik montowany też z VW i Seacie, chciałbym zadać wam parę prostych (myślę że dla was

) pytań.
Nigdy nie miałem wspomagania w samochodzie, w A2 na maxymalnie skręconych kołach pompa nie buczy ale czasami się odezwie przy kręceniu kierownicą, czy to normalne?
Przy odpalaniu sekundę samochód jest bardzo głośny (podobno to hydrauliczna regulacja luzów zaworowych) a potem jak jeżdżę to trochę przypominam mi na słuch diesla (szczególnie przy dodawaniu gazu)i na biegu jałowym słychać cykanie (podobno to też ta regulacja) czy tak ma być?
Autko zalane jest (sprowadzone z Niemiec) Castrolem półsyntetykiem (I właściciel więc podejrzewam że od nowości - samochód sprowadzałem prywatnie sam nie kupiony od Polskiego handlarza) chcę zmienić na Motula. 170 tyś. przebiegu. Regularnie serwisowany. Czy zmiana na syntetyk Motul może zaszkodzić czy lepiej zmienić na półsyntetyk ? POCieszam się że może ten Castrol z niemczech nie jest takim syfem jak u nas...
Pozdrawiam serdecznie i z góry dzięki