kubassa napisał(a):
Witam Wszystkich,
Mianowicie mam zagwostkę. Moje audi A3 1,9Tdi, ( 110KM) AHF zaraz po odpaleniu klekocze kilka sekund, a potem ustaje, próbowałem szukać odpowiedzi u mechanika, ale trzeba by zostawić auto aby mógł odpalić na zimnym i wysłuchać... ( czego aktualnie je mogę zrobić, bo pracuje codziennie i auto mi jest niezbędne), Dlatego proszę o pomoc:
Szczegóły: Klekotanie było bardzo niewielkie, a czasem w ogóle nie występowało - nasiliło się po wymianie oleju wraz z paskiem rozrządu ( nie wiem czy to ma bezpośrednie znaczenie ) . Teraz gdy odpalam rano samochód po chwili zaczyna klekotać metalicznie ( falowo ) a potem ustaje ( trwa to (2-5 sekund), potem nie występuje. Dodam, że przy wymianie oleju podłączyli mnie do VAG i nie wskazywał żadnych błędów. Staram się dbać o samochód i leję tylko dobre paliwo, dlatego chciałbym bardzo wiedzieć co się dzieje, aby nie przegapić momentu, aż coś poważnego się stanie.
Czytałem, że takie objawy to mogą być popychacze... ale one raczej klekoczą na ciepłym silniku...?
Proszę o Pomoc!
Wylać tego syfa i zalać pełny syntetyk.
Czas klekotania się skróci.
Sugeruję Mobil1 5W40 lub 5W50 - jeśli auto ma mocny program lub jest mocno ganiane.
Paliwo nie ma nic wspólnego z objawami jakie opisujesz. Po prostu kupiłeś gorszy jakościowo olej , możliwe że podróbkę albowiem Castrol`a bardzo chętnie w PL sprzedaje się podrabianego.
Gdybyś miał przestawiony rozrząd na odcinku wał - zawory to już byłyby pogięte. Jeśli przestawisz rozrząd na pompie to i tak dynamicznie sobie doreguluje, ale wtedy odpalałby tragicznie na zimnym. Jeśli zaś pali na zimnym od kopa - zostaw rozrząd w spokoju.