.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 15:38:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B7 2,0 TDI Zmiana pracy silnika po kolizji
PostNapisane: 12.paź.2012 07:33:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2012 07:19:13
Posty: 2
Od dłuższego czasu odwiedzam forum, jednak teraz mam konkretny problem, który nie był poruszany na forum. Więc na początku witam wszystkich.
Samochód: Audi A4 B7 Avant 05r. 2,0TDI 140KM.
Po kolizji na parkingu, inny samochód wjechał w prawy przód mojego, silnik zaczął dziwnie chodzić. Cały czas słychać stukanie, które na wolnych obrotach jest regularne, tak samo jak na wyższych, jednak wraz ze wzrostem obrotów jego częstotliwość także się zwiększa. Byłem u mechanika i ocenia to na pęknięcie tłoku bądź jego przytarcie, jednak nie jest w stanie powiedzieć na 100% bez rozbierania serducha (tak mi powiedział sam za bardzo na mechanice się nie znam). Czy mogło to być przyczyną kolizji, czy po prostu zbiegło się to w czasie, a czy przy kolizji czy nie i tak by wyszło? Może ktoś miał podobny problem? Pytam, ponieważ nie wiem jak zachować się w stosunku do ubezpieczyciela.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B7 2,0 TDI Zmiana pracy silnika po kolizji
PostNapisane: 12.paź.2012 08:49:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pewnie splot nieszczesliwych zdarzen.... nie wiem jak mocne bylo to uderzenie... ale mogło spowodowac ...jakies mechaniczne uszkodzenie w silniku...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B7 2,0 TDI Zmiana pracy silnika po kolizji
PostNapisane: 17.paź.2012 07:54:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Stuka w silniku, czy na zewnątrz silnika? Może po prostu przy uderzeniu uszkodziła się któraś z poduszek silnika i silnik albo jakiś element wydechu stuka o nadwozie?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B7 2,0 TDI Zmiana pracy silnika po kolizji
PostNapisane: 26.paź.2012 10:01:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2012 07:19:13
Posty: 2
Niestety stuka w silniku a nie jakieś inny element. Mechanik obstawia na (tak jak pisałem wcześniej przytarcie tłoku, pękniecie lub) luz na tłoku lub hydrosztyce? (nie znam się na mechanice) Na jednym tłoku(wale?) jest prawie dwa razy wyższe ciśnienie niż na pozostałych. I obstawia na nie otwieranie hydrosztycy lub luzy tłoka, ale mówi, że jest mało prawdopodobne aby stało się tak przez kolizję, bardziej obstawia na zbieg okoliczności. Ale nie jest to jakis autoryzowany mechanik więc pewności chyba co do jego słów nie ma. Stwierdzić będzie mógł dopiero po rozebraniu silnika co już ciągnie za sobą wysokie koszta... Gdyby ktoś miał podobny problem, lub miał, proszę o opinię :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B7 2,0 TDI Zmiana pracy silnika po kolizji
PostNapisane: 26.paź.2012 21:10:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
ppeettrryykk napisał(a):
Od dłuższego czasu odwiedzam forum, jednak teraz mam konkretny problem, który nie był poruszany na forum. Więc na początku witam wszystkich.
Samochód: Audi A4 B7 Avant 05r. 2,0TDI 140KM.
Po kolizji na parkingu, inny samochód wjechał w prawy przód mojego, silnik zaczął dziwnie chodzić. Cały czas słychać stukanie, które na wolnych obrotach jest regularne, tak samo jak na wyższych, jednak wraz ze wzrostem obrotów jego częstotliwość także się zwiększa. Byłem u mechanika i ocenia to na pęknięcie tłoku bądź jego przytarcie, jednak nie jest w stanie powiedzieć na 100% bez rozbierania serducha (tak mi powiedział sam za bardzo na mechanice się nie znam). Czy mogło to być przyczyną kolizji, czy po prostu zbiegło się to w czasie, a czy przy kolizji czy nie i tak by wyszło? Może ktoś miał podobny problem? Pytam, ponieważ nie wiem jak zachować się w stosunku do ubezpieczyciela.



a nie ubywa ci płynu chłodniczego i jak z tem silnika ?

ja miałem taki przypadek stukania , podobne jak u ciebei dzwięki wynikające z opisu - myslałem ze to luz na korbowodzie tłoku ale niestety po zdjeciu główki i wyjeciu tłoków jeden był przytarty i tuleja również ake troszeczkę (auto jezdziło normalni oleju nie brało tylko stukało) na szczescie w nieszczesciu tuleja przytrata na samym dole tam gdzie juz nie dochodza pierscienie olejowe po wymianie na nowy tłok i wygładzeniu powierzchni tulei papierwm 1000 ato złozone i jezzi do dziś i jest git

co do twojego samochodu moze stukac jeszcze hudraulika , ale i tak i tak bez zdjecia głowicy sie nie obejdzie pozdr

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 111 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: