.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 13:56:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI PD AVF] wymiana rozrzadu i kąt synchronizacji
PostNapisane: 20.lis.2012 22:11:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Przymierzamy sie z kumplem do wymiany rozrzadu w jego bolidzie.
Jako że pd-kami miałem tyle stycznosci co z kosmosem chciałem sie podpytac o tzw. kąt synchronizacji.
Znalazłem fajny filmik instruktażowy http://www.youtube.com/watch?v=PwZGG4VX ... re=related .
Tak patrze wszystko standardowo blokada wału, wałka, napinacza. Tylko koło wałka jest na "fasolkach" i nie wpływa chyba na kat synchronizacji wałka z wałem jak rozumiem ?? Na filmie widac ze po poluzowaniu srub na fasolkach i po pokreceniu kołem impulsator stoi w miejscu. Koło impulsatora dla czujnika halla jest blokowane bolcem z wałkiem ?? I powinno byc zorientowane na pozycje 4Z. Po złożeniu wszytkiego do kupy sprawdzam w 4.4 wartosc synchronizacji. Jak jest pomiedzy -3+3 to mozna uznac ze jest ok, ale co jak bedzie wieksza wartość.

I tu moje pytanie kiedy i jak regulowac kat synchronizacji ? Trzeba poluzowac śrube centralna i doprecyzowac kolo impulsatora ?? Bo jakos tego nie czuje. Moze to lamerskie ale jakos nigdy nie dotykałem pd-ków :D .
Z góry dzieki za info :peace:

-----edit------
W sumie juz znalazłem jakby kogoś interesowało
-> http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... le-TDI.htm
-> http://www.youtube.com/watch?v=pAEmqvUp ... watch-vrec

Swoja droga to niewiele tej regulacji, a jak ktos przedobrzy to zawory uderzą ??

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI PD AVF] wymiana rozrzadu i kąt synchronizacji
PostNapisane: 21.lis.2012 08:27:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Luzujesz fasolki i za pomocą śruby na kole przestawiasz synchronizację.
Musisz lekko uderzać ręką w klucz bo już ruszenie koła o 1mm przynosi widoczne rezultaty.
Tolerancję masz +3 - 3 co wcale nie znaczy, że jak tylko się zmieścisz to będzie już dobrze dla twojego motoru.
Fabryka podaje żeby ustawiać najbliżej 0 ale musisz sam spróbować jak jest najlepiej.
Na początku ustaw tak żeby mieć spalanie na jałowym w okolicach 0,6L/h, później
się przejedź i zobacz czy auto nie jest zbyt mułowate, czy silnik zbyt twardo nie pracuje,
czy spaliny nie są zbyt gryzące.
Ustawia się to trochę na tzw. "czuja".
Ja po wymianie rozrządu ustawiłem w zero ale miałem spalanie na jałowym 0,9L/h, auto
trochę twardo pracowało, po przestawieniu na +2 spalanie na jałowym spadło do 0,6L/h
silnik zaczął miękko pracować, reakcja na gaz poprawna, zapach spali tez ok.
Pamiętaj, żeby się zmieścić w tolerancji +3-3
Miłej zabawy.

ps.
po przestawieniu nie zapomnij przed odpaleniem zakręcić(fasolek).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: