.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 20:19:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: V.6 AAH, ABC ciśnienie oleju
PostNapisane: 04.sie.2006 17:25:53 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
jakie macie ciśnienie oleju przy ciepłym silniku na biegu jałowym? u mnie pokazuje 1-1.5 bar przy mocno rozgrzanym motorze. Miesiąc temu zmieniałem silnik i wymieniłem w nim panewki korbowodowe na nowe, pierścienie , wszystkie uszczelki i zalałem Mobil 10W40. Pojeździłem 3000km i wymieniłem olej na taki sam. Po wymianie ciśnienie się obniżyło. Na starym oleju było 2 bary.Na obrotach było ok.4 a teraz jest 3.5

C4 2.8 V6 AAH 1992


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 18:09:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2006 20:22:12
Posty: 108
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Ja mam na mocno rozgrzanym silniku 2 bary lekko ponad przy temp wody 100 stopni a oleju 120 stopni na obrotach 4,5 do 5 barów na oleju Castrol GTX Magnatec 10W40

Audi C4 2.8 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 20:40:08 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Martinigb, a czy kiedykolwiek coś robiłeś przy tym silniku i zawsze jeździłeś tylko na Castrolu? U mnie wcześniej bezpośrednio po remoncie silnika wskaźnik ciśnienia też pokazywał podobne wartości. I był to Mobil 10W40 po przejechaniu 9 tys.km. A ciśnienie obniżyło mi się po zalaniu świeżego oleju. Myślałem że to przez te ostatnie upały ale w dalszym ciągu jest tak samo. Zastanawiam się czy jeśli naleję gęściejszy olej to coś to zmieni


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 21:08:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2006 20:22:12
Posty: 108
Lokalizacja: Dolnyśląsk
u mnie silnik niebył rozbierany no hyba że uszczelki pod klawiaturą bo one to padają bardzo szybko ja i poprzedni właściciel laliśmy Castrol GTX Makgnatec 10/W40 i wydaje mi się że raczej na świerzym oleju powinno być więcej barów a nie mniej przynajmniej u mnie tak było lecz do wymiany oleju brakuje mi tylko 2 tys/ km a ciśnienie nadal utszymuje mi się na rozgrzanym silniku ponad 2 bary schodzi ciut poniżej 2 barów tylko wtedy gdy dostanie po garach a temp oleju jest ponad 130 stopni. A co do zmiany na gęściejszy olej to niewiem ale skoro powymieniałeś uszczelki pierścienie uszczelniłeś dobrze silnik to niewiem czy to taki dobry pomysł gęsty olej leje się wtedy gdy silnik ma jusz dosyć i dymi jak parowóz wtedy gęsty olej "robi za uszczelki" i uszczelnia silnik hoć niejestem pewny moge się mylić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 21:18:26 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
ok.3 lata temu też miałem C4 2.8 i tam nic nie musiałem robić, silnik był super; z tego co pamiętam tam ciśnienie na wolnych obrotach utrzymywało się na poziomie 2,5 bara, na rozgrzanym min.2, na obrotach max, a na zimnym przechodziło szafę. Ale wtedy jeździłem na Castrolu GTX3 15W40 czyli mineralnym. W swoich audicach miałem najczęściej silniki pięciocylindrowe i zawsze jeździłem na mineralnych olejach bezproblemowo robiąc po 60-70 tys.km rocznie. A V6 widzę że bardziej grymasi i jest raczej delikatniejszym silnikiem. Więcej z nim zachodu. Napisz jeszcze jeśli możesz ile dolewasz oleju między wymianami ( bo wiadomo że ten motor musi trochę "łyknąć")


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 21:28:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2006 20:22:12
Posty: 108
Lokalizacja: Dolnyśląsk
wymieniam olej co 10tys km zrobilem jusz 9800 i dolałem 700ml


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2006 07:38:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
ciśnienie na zegarze powinno być: na zimnym max na pełnym rozgrzaniu 2,2. W poprzedniej Audi miałem zalany olej 10W40 teraz mam zwykły minerał i ciśnienie na zegarze mam idealnie takie samo.

Co do poboru oleju to v6 lubi sobie nieraz pobrać zwłaszcza jak dostaje ostro po gazie. Przy normalnym uzytkowaniu musi na 10 000 literka lub dwa łyknąć :P

p.s.
Pozdrawiam "Martinigb" widze że trafiłes na porządna stronke :)

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2006 12:14:03 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
ok, dzięki za odpowiedź, tylko dlaczego pomimo nowego wału (mechanik twierdził że ma wymiary fabryczne) nowych panewek korbowodowych, nowych pierścieni ciśnienie w dalszym ciągu nie jest rewelacyjne? Czy jeśli wymienię olej na dobry minerał (Castrol GTX3 albo Mobil) to może się poprawić?

ponawiam pytanie o ciśnienie oleju w waszych Audi. Chciałbym wiedzieć czy ktoś jeździł na dłuższym dystansie z niskim ciśnieniem i czy coś się dalej działo z silnikem. Może u mnie jeszcze nie ma tragedii (ponieważ niedawno robiłem remont) ale nie jestem pewien czy wszystkiego dopilnowałem i czy na pewno tak ma być

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 14:36:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
JA przez ok 2 lata jezdzilem z kontrolką oleju zapalającą się w przedziale 2-3tys obr. Mechanicy (dwoch niezaleznych) mowili, ze na 100% padla elektronika...

Po tych 2 latach ciśnienie podczas jazdy jeszcze na zimnym "pyk" znikło, silnik zaczal chodzic jak traktor, bylem blisko domu to na niskich obrotach przejechałem tak jeszcze może 1-2km. Wał poszedł w dół, okazało się, że po tym czasie jest tylko lekko matowy (ponoć od tego braku oleju) - wystarczyło przejechać go pastą polerską, a zrobił mi to świetny serwis, który zajmuje sie tylko wałami głównymi i głowicami... Odchyły wał miał też charakterystyczne dla mojego przebiegu - ok 200tys - koles sprawdzil odchyly i podal mi moj przebieg :D

Co u mnie sie stało niestety nie wiem, ale na pewno jakaś pierdoła, bo mechanik do tej pory nie powiedział, na pewno nie czujniki, nie pompa oleju (bo byla nowa podstawiana i to samo), nie filtr i nie olej... Wymieniać też nic nie trzeba bylo, bo zrobil mi ten samochod o 2 w nocy - wtedy dostalem telefon, że działa :D :):

Do tej pory samochod jezdzi, i to jezdzi swietnie, bezawaryjnie, a przejechal juz 50000km po tym zdarzeniu

To taki mały wywód odnośnie dłuższego pomykania z za małym ciśnieniem... A w tym czasie samochod dostawal po garach... 200 to nie była dla niego rzadkość...

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 16:28:17 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
a czy u Ciebie w 2.3 są dodatkowe wskaźniki temp.oleju, ciśnienie? miałeś możliwość obserwacji ciśnienia czy tylko na podstawie migającej kontrolki doszedłeś że coś nie tak?

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 16:54:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Wskaźnika temp ani cisn oleju nie mam, ale kontrolka migala dwa lata, wszystko bylo niby OK, potem zaczela migać na stałe i było to wyczuwalne od razu w pracy silnika - zaczal chodzic glosniej niż diesel, wszystko stukało, ba waliło.

Po usunięciu tej usterki okazało się, że kontrolka nie miga już wogole, a elektronika nie była wogole ruszana, wiec cos jednak musiało być nie tak z samym ciśnieniem przez te 2 lata, a nie z elektroniką...

Nie wypowiadam się co do ciśnienia jakie mam na codzień, bo nie mam podstawy do tego, ale powiedziałem jak jest z dłuższą jazdą z za małym ciśnieniem, bo, że miałem przez te 2 lata za małe to jestem pewien...

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 17:14:33 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
u mnie przed remontem silnika kontrolka oleju włączała się gdy na obrotach ciśnienie spadało poniżej 2 barów. Samochód sprowadzony z Niemiec przez cały jego żywot tylko w jednej rodzinie, właściciel w wieku 72 lat, z zewnątrz igła nie bity, a silnik jak wióry. Wał po wyjęciu miał miejscami jajowate kształty i nie nadawał się nawet do szlifu. Musiałem drugiego motoru szukać. Teraz jest OK ale ile mnie to kasy i nerwów kosztowało

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2006 19:39:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Poradźcie, co mogło się stać :?: Olej to Mobil1 5W50.
Mechanik wymienił mi uszczelki pod głowicami, uszczelnienia zaworów i doszlifował gniazda zaworowe.

Odebrałem auto i po rozgrzaniu silnika, cisnienie oleju pokazało na wolnych obrotach trochę poniżej 1,5 bar (mam dodatkowe zegary i miałem zawsze min 2 bar). Zacząłem obserwować ten wskaźnik i nawet przy 3 tys. obr nie wzrosło powyżej 3 bar. Na zimnym cisnienie wskakiwało po rozruchu na 5 bar. Ponieważ planowałem też wymianę oleju, to postanowiłem zaczekać - bo może coś dolało się do oleju, czy inne przypadki u mechanika - i wymieniłem olej. Wszystko wróciło do normy - zawsze na jałowych 2 bar, a każde naciśnięcie na gaz to 5 bar (na zimnym na jałowym 5 bar). I tak przez ok 10 tys. km, choć już nie skakał na 5 bar przy dotknięciu pedału gazu.

I po pewnym czasie znowu jałowe na goracym poniżej 1,5 bar, ale powyżej 3,5 tys. obr. 5 bar. Wymieniłem więc znowu olej (normalnie wymieniam co 15 tys., ale ze względu na cisnienie wymieniłem po 10 tys.)
Ale po wymianie oleju już nic się nie poprawiło.Pojeździłem tak kilka tysięcy km i pewnego ranka nie zgasła od razu kontrolka oleju (wskaźnik też ani drgnął), ale przegazowałem i zaraz zgasła. I tak miałem co ranek (w ciągu dnia przy uruchomieniach nie było tego problemu), ale ostatnio już nie wystarczy przegazować, tylko trzeba wejść powyżej 3 tys. obr. na ok 1 sek. i wskakuje na 5 bar (zimne jałowe). Potem gorący na jałowych trzyma 1 bar a przy 3 tys. obr. 5 bar.

Chcę znowy wcześniej wymienić olej, ale coś mi się wydaje, że to nie wina oleju. :/ Zastanawiam się, co można niewłaściwie zrobić przy wymianie uszczelek pod głowicami, żeby ciśnienie oleju tak się zachowywało :?: Wygląda to dziwnie, bo żeby ciśnienie samo nie wzrosło po rozruchu, to samochód musi stać 7-8 h, jak uruchamiam częściej to kontrolka sama gaśnie od razu.

Oglądałem budowę układu smarowania na stronie http://www.12v.org/engine/index.php?section=hw&sm=oil i może te zaworki przy pompie? Sam nie wiem - czy trudno się do nich dostać bez specjalnych cyrków?

Mam nadzieję, że coś poradzicie. :) Bo poza tym silniczek chodzi idealnie i chcę problem rozwiązać przed wymianą oleju.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2006 21:19:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
Zmierz ciśnienie oleju ale ciśnieniomierzem, w każdym dobrym warsztacie ci to zrobią. Najczęstszą przyczyn azłych wskaazań są walnięte czujniki lub sam wskaźnik. Jeśli na ciśnieniomierzu będzie OK to nie przejmuj się wskazaniami tego na desce. Jeśli zapala ci się czerwona lampka to może być walnięty czujnik niskiego ciśnienia. Ja sobie zmierzyłem - jest OK więc nawet jeśli pokazuje na wolnych poniżej 1 to i tak wiem że naprawdę jest więcej.

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2006 23:53:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jajek2 napisał(a):
Poradźcie, co mogło się stać :?: Olej to Mobil1 5W50.
Mechanik wymienił mi uszczelki pod głowicami, uszczelnienia zaworów i doszlifował gniazda zaworowe........ (...).

wymień pompę oleju.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 01:34:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A mi te objawy wyglądają na sławne zaworki olejowe w głowicach...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 08:51:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Pompy oleju jeszcze nigdy nie wymieniałem, ale mam wrażenie, że koszt pompy jest to spory wydatek i skomplikowana robota - sam chyba nie dam rady - ale jak będzie trzeba to oczywiście wymienię.
Bo jeżeli to pompa, to byłby to duży zbieg okoliczności, że sprawa zaczęła się po wymianie uszczelek pod głowicami. :!: No i jak uruchamiam ciepły to ciśnienie jest. :) Ale rozejrzę się już za pompą. Dużo czasu zajmuje wymiana pompy?

Co do zaworków w głowicach, to załozyłem sobie ostatnio nowe i nic się nie zmieniło. :/

A co z tymi pozostałymi zaworkami?

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 10:27:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
A jak masz z temperaturą oleju? Nie rośnie zbyt szybko i nie jest wyższa niż wcześniej. takie objawy mogłyby wskazywać że panewy się kończą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 12:18:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Temperatura oleju przy normalnej jeździe max 95 st. Jak go pogonię to max 130 st.
Zachowania temperatury oleju i silnika (wskaźnik pokazuje max 120 st.) nie zmieniły się od 4 lat.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 12:17:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
U mnie zrobiła sie nastepna zagadka, zaczyla się palić co jakis czas czerwona kontrolnka w wykrzyknikiem w środku po tym zpala się od ciśnienie oleju i brak sprysków ;/ Dobrze że mam zegar od cisnieniea bo bym wogóle nie smigał autam :) a tak zegar pokzauje ok zimny max rozgrzany 100Stopni 2.3 bara. Niewiem czy nie zacząć od licznika czy nie ma zimnych lutów :(

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 133 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: