Venom0007 napisał(a):
Witam
Od niedawna jeżdzę Dieslem(1.9TDI 101KM+chip=135KM) i chciałem się was poradzić jak bezpiecznie dla silnika go użytkować?A dokłądnie chodzi mi na jakich obrotach mam zmieniać biegi żeby było wszytko ok i żeby spalanie było w miarę.Jak narazie odpalam go czekam aż sobie pochodzi na wolnych obrotach około 1min dopiero jade kręce go tak do 2tyś obr i zmieniam bieg czesem do 3 tyś to wtedy przed zgaszeniem zostawiam go na 1min by turbina się wyregulowała. I teraz pytania do was:
1.jeżeli będę sobie jeżdził do 2tyś obr bez załączania turbiny to nic jej nie będzie ? bo spotkałem się z taką radą że jeżeli będę jeździł bez załączania się turbiny to padnie.
2.silnik przy zapalaniu ma takie jakby szarpniecie przez 1 sek jak przekrece kluczyk tak powinna być?
3.i kwestia sporna czy przy zapalaniu powinno się trzymać sprzęgło?
Dzięki za odpowiedzi.
Zakres użytecznych obrotów to 1000-5000 rpm.
Ecodriving polega na szybkim rozpędzeniu auta do prędkości użytkowej i jak najdelikatniejszym obcowaniem z pedałem przyspieszenia tak aby FIS pokazywał jak najmniejsze spalanie.
1) Nie pisz głupot o nie załączaniu się turbiny. Jazda poniżej maksymalnego dostępnego momentu obrotowego źle wpływa na mechanizm kierownic spalin jak i na efektywność jazdy tudzież ekonomię. Staraj się zmieniać biegi ok 500 rpm powyżej max momentu obrotowego, tak aby po zmianie wylądować z obrotami właśnie w max momencie obrotowym.
2) Rozwiń nieco myśl. Postaramy się pomóc.
3) Latem nie ma to wpływu na cokolwiek. Zimą odciąża rozrusznik (przy bardzo silnych mrozach).
Oszukaj moje 10 przykazań dla diesla i stosując się doń nie powinieneś zabić tego silnika.