aizdaj napisał(a):
Witam!
Mam problem a w sumie to dwa ( mówią że nieszczęscia chodzą parami)
POMPA WTRYSKOWA
A mianowicie mechanik powiedział mi że jest do wymiany. Koszt regeneracji podał na 2000 -3000zł. Polecił też znalezienie innej - bo to się bardziej opłaca. Wiec rozpoczęłam poszukiwania - kolega spisał mi numer tej pompy 028130109L - tyle tylko że jak wpisuję na Allegro to wyskakuje ze to pompa do Audi 80 , a do Audi A4 sa pompy z tym samym numerem i na końcu literka H.
Proszę o pomoc, bo ja już nie wiem co mam robić i jaka pompę kupić. A że jestem kobietą i totalnie się na tym nie znam to pytam znajomych tylko że każdy mówi co innego. Więc pomocy szukam tu.
Auto jeździło, objawy były takie tylko że szarpało przy 4 i 5 i dopiero jak załapało wysokie obroty to szło względnie płynnie.
Ale moje martwienie się tylko pompą nie trwało za długo, gdyż szczeliła mi jeszcze SKRZYNIA BIEGÓW.
I tu również mam problem. Auto widział tylko kolega - do mechanika już nie miałam jak dojechać. Podczas jazdy był trzask (tak jakbym w dziure wjechała) a potem jak chciałam wbić 3 to już się nie dało bo trzeszczało. Powoli powoli jechałam dalej i się okazało że 5 też się już nie da wbić. I tu kolega poradził mi również zakup nowej skrzyni - tylko też powiedział że ma jakieś numery - gdzie mam je sprawdzić i jak kupić dobra skrzynię?
Proszę o pomoc i wyrozumiałość, przepraszam ze piszę tak niefachowym językiem, ale naprawdę totalnie się na tym nie znam - więc pytam... i czekam na odpowiedz.
Oplułem się ze śmiechu czytając o 3 tysiącach za naprawę twojej VP.
Konkrety: używana pompa wtryskowa w dobrym stanie to wydatek ok 800-1000 zł i tutaj od razu szukaj pompy o większym wydatku, np z silnika AFN (110-konnego). Pasuje plug and play. Inna sprawa że wypadałoby zajrzeć do nastawnika bo być może wystarczy wyczyszczenie go za kwotę rzędu 200 zł.

Skrzynię tak czy siak trzeba wyjąć bo naprawa może okazać się banalna, niemniej przy okazji zapewne wymienisz sprzęgło i parę drobiazgów. Możliwym jest że podobnie jak kiedyś u mnie pęknięty synchronizator zakleszczył skrzynię. Kosztowało mnie to ze sprzęgłem i robocizną ~1000 zł.