leito1610 napisał(a):
Panowie nie wiem czy przeczytaliście mój pierwszy post bo sądząc po waszych odpowiedziach chyba nie.Czujnik temperatury i emulacje sądy sprawdzałem już 2 miesiące temu i to nie jest wina ani czujnika który jest nowy i jest sprawny ani nie jest też winna emulacja sondy która jest ustawiona na ,,masa'' .
Przeczytałem co napisałeś. Przedstawiłem Tobie rozwiązanie, które pomogło w moim ABT oraz u 2 moich znajomych w takich właśnie silnikach. Nie wiem jaki masz sterownik LPG, ja miałem Bingo i u mnie po przestawieniu emulacji na "odłączona" wyeliminowało problem wzbogacania mieszanki i zalewania silnika na zimnym. Ustawienie emulacji na "masa" powoduje, że sterownik silnika odbiera to jako ubogą mieszankę i stopniowo wydłuża czas wtrysku. Oczywiście nie robi tego w nieskończoność ale do określonej w pamięci sterownika wartości. Ustawienie emulacji na "odłączona" lub "brak" (w różnych sterownikach LPG jest to określane) powoduje, że po przejściu na LPG sterownik nie widząc sygnału z sondy lambda podstawia sobie stałą bezpieczną mapę z parametrami odpowiadającymi składowi mieszanki dla lambda=1 czyli mieszanka stechiometryczna. W sterowniku silnika zapisany jest wtedy błąd związany z brakiem sygnału sondy lambda - sporadyczny ale nie ma on żadnego wpływu na pracę samochodu i nie modyfikuje mapy w ECU. Ale tak jak pisałem w poprzednim poście po przestawieniu emulacji w sterowniku LPG zrób reset sterownika silnika najlepiej przez odłączenie zasilania na ok. 30 minut. Następnie uruchom silnik na benzynie i nie dotykając gazu zostaw go na wolnych obrotach do czasu, aż załączy się wentylator - cały czas na benzynie. Wskazane było by też zrobienie na benzynie kilku lub kilkunastu kilometrów.
Dla mnie też wszyscy mówili, że w ABT emulacja musi być na masę - okazało się, że nie w każdym "masa" jest odpowiednim rozwiązaniem.
Pozdrawiam.