.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 22:08:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI V6 AFB] Kłopoty z VP44
PostNapisane: 04.kwi.2013 10:08:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2005 10:47:16
Posty: 15
Lokalizacja: Siedlce
Krótkie story z problemu.
Auto miało kłopoty z rozruchem po dłuższym (od ok. 6-ciu godzin wzwyż) postoju, żeby zapaliło trzeba było ze dwa-trzy razy kręcić. Pewnego dnia nie uruchomiło się wcale :(
Po elektronicznym (VAG - błąd 550) i organoleptycznym (brak ciśnienia na wtryskiwaczach) sprawdzeniu potencjalnego źródła problemów padło na VP44. Wysłałem sterownik do regeneracji, sterownik wrócił. Założyłem. Po długich bojach z odpowietrzeniem VP44 w końcu ciśnienie na wtryskach się pojawiło. Ale to nie koniec problemów, auto nie zapala samo, jak się go wspomoże "wtryskiem bezpośrednim" odpala i pracuje bez większych problemów. Czy przyczyną problemów może być zacierający się/zatarty tłoczek początku wtrysku ? W kompie pojawia się błąd 550 po każdorazowej próbie uruchomienia "na zimno", po rozgrzaniu silnik, przy wspomaganiu oczywiście, startuje już bez błędu. Logi 04BS zrobiłem, jakieś czary mi pokazuje na regulacji kąta wtrysku - czy to jest zgon tłoczka czy po prostu przy okazji "wspomaganego" odpalania poprzestawiało się w jakiś sposób sterowanie pompy i wystarczy wszystko przestawić zgodnie z opisami z forum ?
log04bs

Co o tym sądzicie ? Bo nie wiem czy szukać jakiegoś Bosch serwisu czy jeszcze samemu próbować coś zrobić ?

_________________
A6 Avant 2.5TDi V6 AFB manul 98r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI V6 AFB] Kłopoty z VP44
PostNapisane: 04.kwi.2013 13:49:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2013 21:28:58
Posty: 15
kolego najprawdopodobniej bez wyspecjalizowanego warsztatu boscha się nie obędzie... z logow wynika ze przestawiasz kata wtrysku wogole nie reaguje wiec najprawdopdobniej jest zatarty co wiąże się z jego wymiana i kalibracja sterownika na odpowiednim stanowisku...
poczekajmy jeszcze na inne opinie..
widzę ze kolega z Siedlec ... pozdrawiam jak czegoś będziesz potrzebował to wal śmiało :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI V6 AFB] Kłopoty z VP44
PostNapisane: 04.kwi.2013 17:46:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zrob jeszcze 001, 004 stat i 004 dynamiczne ... faktycznie pompa w nieciekawym stanie

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 119 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: